Starfire CNC plasma hulp gezocht

Hier alle merken gekochte machine`s waar vragen over zijn of wat je met ons wilt delen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Looy
Berichten: 72
Lid geworden op: 02 jan 2017 18:10
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Starfire CNC plasma hulp gezocht

Bericht door Looy »

Ik heb een tijdje geleden een CNC plasmasnijder uit China besteld.

Ik krijg hem echter niet aan de praat, hij deed het een tijdje, maar ik heb iets gewijzigd in de instellingen en ik kom er niet meer uit.

Dus als er iemand in de buurt van Eindhoven is die mij zou kunnen helpen; graag!

Vergoeding uiteraard bespreekbaar, wie weet kan ik iets voor je lassen, buigen, draaien of wat dan ook!

In de bijlage een plaatje van hoe het apparaat eruit ziet.

Groeten,
Looy
John Sellis
Donateur
Berichten: 499
Lid geworden op: 10 mar 2014 13:09
Locatie: genemuiden

Re: Starfire CNC plasma hulp gezocht

Bericht door John Sellis »

Looy schreef:Ik heb een tijdje geleden een CNC plasmasnijder uit China besteld.

Ik krijg hem echter niet aan de praat, hij deed het een tijdje, maar ik heb iets gewijzigd in de instellingen en ik kom er niet meer uit.

Dus als er iemand in de buurt van Eindhoven is die mij zou kunnen helpen; graag!

Vergoeding uiteraard bespreekbaar, wie weet kan ik iets voor je lassen, buigen, draaien of wat dan ook!

In de bijlage een plaatje van hoe het apparaat eruit ziet.

Groeten,
Looy

Heb je foto´s en type nummers? onder welke software draait het?

Ik kan je er misschien mee helpen alleen zit in steenwijk.

maar via dit forum kunnen wij vast het 1 en ander oplossen.

Wat doet er wel en wat doet er niet?!

als het software is kan ik misschien even mee kijken via teamviewer.

jij zult wel fastcam gebruiken denk ik
Looy
Berichten: 72
Lid geworden op: 02 jan 2017 18:10
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Starfire CNC plasma hulp gezocht

Bericht door Looy »

Het is een; Portable CNC Plasma Cutter ZLQ-7B/14B

Hij gaat wel aan en maakt het vormpje voor 80%, dan stopt hij.
De plasmasnijder gaat niet aan. Heeft hij eerder wel gedaan.
Ik probeer nu alleen nog maar dingen te snijden die ik uit de standaard bibliotheek haal. Zelf importeren is mij nog niet gelukt. Er is inderdaad fastcam meegevelerd, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.

Ik heb ook een te zware plasmabron, 100 A. Met een nozzle van 1,6 mm.
Dit heeft niks met het probleem te maken, maar ik zoek dus nog een lichtere, met een kleinere nozzle.
Ik zat hier naar te kijken;
https://weldingshop.nl/index.php?item=c ... 01&lang=nl

Ik heb nog een PDF met meer informatie over de machine maar die is te groot om te te voegen. Die kan ik eventueel wel mailen als dat handig is.

Dit is de machine, en ik heb nu een huanyuan 100 A plasmasnijder
http://www.lansuncnc.com/Products/Product_Show_11.html


Alvast bedankt,
Gebruikersavatar
Breaker
Donateur
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 mei 2015 22:43
Locatie: Nabij Antwerpen
Contacteer:

Re: Starfire CNC plasma hulp gezocht

Bericht door Breaker »

Looy schreef:Ik heb ook een te zware plasmabron, 100 A. Met een nozzle van 1,6 mm.
Kan je er niet een kleinere nozzle inzetten of anders alleen de toorts vervangen? Nadeel van de machine die je linkt is een inschakelduur van 60% en weet niet eens of dat bij maximale stroom is (40A). Na 6 minuten weer 4 minuten wachten lijkt me niet zo fijn bij een CNC. Met die zwaardere bron kan je al wel 100% snijtijd verwachten op 40A. Houd je nog wat over wil je ooit wat dikker of aluminium snijden.
Geduld is een schone zaak, frezen niet...
skillalot
Donateur
Berichten: 3252
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Starfire CNC plasma hulp gezocht

Bericht door skillalot »

Wat wil je eigenlijk allemaal snijden? En is het hobbymatig of professioneel?
Indien professioneel zou ik toch een kijken naar een wat duurdere bron, hypertherm/kjellberg/Thermal dynamics.
De gerenommeerde merken snijden een stuk beter. De chinese versies gebruiken allemaal toortsen van bekende merken van 35 jaar oud waar de patenten van verlopen zijn..
En ook de inschakelduur is belangrijk bij een cnc machine inderdaad. Die moet eigenlijk gewoon 100% zijn op het amperage waar je op snijdt.

Wat voor diktes en materiaal snijdt je voornamelijk?
Looy
Berichten: 72
Lid geworden op: 02 jan 2017 18:10
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Starfire CNC plasma hulp gezocht

Bericht door Looy »

Het is professioneel, ik heb een metaalwerkplaats. Ik heb hem meer gekocht als experiment omdat ik het leuk vind, maar het zou wel fijn zijn als ik hem af en toe kon gebruiken, ik ben van plan er zelf een snijtafel bij te maken.
Ik denk dat het in het CNC gedeelte zit en niet in de plasmasnijder. Heeft iemand ervaring met zo'n machine?
skillalot
Donateur
Berichten: 3252
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Starfire CNC plasma hulp gezocht

Bericht door skillalot »

Als ik het zo lees denk ik toch aan de plasmasnijder.

Hoe het meestal werkt met cnc plasmasnijders:

CNC beweegt naar startpositie.
CNC geeft startsignaal naar de plasma.
Plasma start een pilotarc, en transfert deze naar de plaat.
Plasmasnijder heeft een goede plasmaboog, en geeft een Arc OK signaal naar CNC dat er een plasmaboog is.
CNC wacht een bepaalde piercetijd om door de plaat te komen, en gaat dan bewegen, zolang het Arc OK signaal er is.
CNC gaat na de piercetijd bewegen over het contour, tot hij op het einde plasma start signaal weer uitzet.

Als je machine ergens halverwege je contour stopt kan het dus ook zijn dat het is omdat de plasmaboog wegvalt, om wat voor reden dan ook.
Maar goed, zonder documentatie of iets is daar niks over te zeggen. Ik ken je specifieke machine niet, en weet niet hoe die de boel aanstuurt. Of er een Arc OK signaal gebruikt wordt in zo'n chinees ding, etc.
John Sellis
Donateur
Berichten: 499
Lid geworden op: 10 mar 2014 13:09
Locatie: genemuiden

Re: Starfire CNC plasma hulp gezocht

Bericht door John Sellis »

skillalot schreef:Als ik het zo lees denk ik toch aan de plasmasnijder.

Hoe het meestal werkt met cnc plasmasnijders:

CNC beweegt naar startpositie.
CNC geeft startsignaal naar de plasma.
Plasma start een pilotarc, en transfert deze naar de plaat.
Plasmasnijder heeft een goede plasmaboog, en geeft een Arc OK signaal naar CNC dat er een plasmaboog is.
CNC wacht een bepaalde piercetijd om door de plaat te komen, en gaat dan bewegen, zolang het Arc OK signaal er is.
CNC gaat na de piercetijd bewegen over het contour, tot hij op het einde plasma start signaal weer uitzet.

Als je machine ergens halverwege je contour stopt kan het dus ook zijn dat het is omdat de plasmaboog wegvalt, om wat voor reden dan ook.
Maar goed, zonder documentatie of iets is daar niks over te zeggen. Ik ken je specifieke machine niet, en weet niet hoe die de boel aanstuurt. Of er een Arc OK signaal gebruikt wordt in zo'n chinees ding, etc.
Ja zo werkt het idd. Uitvallen van je plasma kan aan verschillende dingen liggen
Overbelasting van je plasma snijder
Kapotte slijt delen
Geen 99.99% schone lucht zonder vocht en olie
Fout in de g code.
Je mag wel een keer bij mij langs komen. Als je hem dan mee neemt kunmem we alles bij langs lopen! Alleen ik zit wel helemaal in Steenwijk!!
Looy
Berichten: 72
Lid geworden op: 02 jan 2017 18:10
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Starfire CNC plasma hulp gezocht

Bericht door Looy »

Allereerst sorry voor de late reactie,
Maar door omstandigheden is het er niet van gekomen om te reageren.

Het probleem zat er in dat de computer helemaal niet was ingeregeld. Hij gaf geen signaal naar de plasmasnijder, maar hij had ook helemaal geen maximale maten. Of zelfs een standaard productiesnelheid stond er niet in.

Uiteindelijk heeft alles best een tijdje aardig gedraaid.

Maar nu heb ik problemen met de computer zelf. Deze is als het ware 'vastgelopen'.

Maar zoals ik al eerder beschreef is het eigenlijk begonnen als een experiment. Zowel met plasmasnijden als met dingen uit china bestellen. Dit eerste is me geweldig goed bevallen, het tweede minder.

Dus nu ben ik van plan zelf een plasmasnijder te bouwen, op basis van EDINGCNC.

Ik probeer nu alle 'draadjes' die over plasmasnijders gaan te lezen.

Dus wordt vervolgd!
Plaats reactie