Mijn eerste CNC machine

Hier alle merken gekochte machine`s waar vragen over zijn of wat je met ons wilt delen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
rjmulder
Berichten: 40
Lid geworden op: 03 aug 2015 21:38

Mijn eerste CNC machine

Bericht door rjmulder »

Na een geruime tijd na het voorstellen hier op het forum en elke keer toch hier mee te lezen toch de stap gewaagd.
Een zelfbouw CNC is het niet geworden maar ga de uitdaging aan met een Chinees, misschien is het wel helemaal niks of misschien voldoet die wel prima voor wat ik er mee wil ik ga het meemaken.
De hele CNC wereld is nieuw voor mij en had zoiets van ik kan er duizenden euro's in gaan investeren maar dat had ik er niet voor over als uiteindelijk blijkt dat ik dat ding toch veel gebruik en ik tegen beperkingen aan ga lopen kijk ik wel verder.

Het model is een 3040 met een 4e as en een 400 watt spindel geworden van eBay verzonden vanuit een Duits magazijn, vorige weekend (zondag) besteld en gisteren (vrijdag) was die al binnen na 45 minuten was het geheel uitgepakt en zat hij in elkaar en nog eens 30 minuten later zat er beweging in vanuit Mach3.

Nu nog veel leren :)
Swake
Donateur
Berichten: 1686
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:58
Locatie: (B)
Contacteer:

Re: Mijn eerste CNC machine

Bericht door Swake »

Naar mijn bescheiden mening is zo'n machine een zeer goede keuze om CNC gebeuren eens uit te proberen.

Deze machines zijn niet perfect, en dat kan ook moeilijk voor dat geld, maar dat maakt het nu net zo leerrijk voor iemand die er mee gaat beginnen. Overal 'upgrades' mogelijk voor meestal weinig centen, en zonder echt noodzakelijk te zijn.

Have fun!
When it fits stop using the hammer.
Benny_DS
Berichten: 411
Lid geworden op: 29 nov 2016 14:56
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Mijn eerste CNC machine

Bericht door Benny_DS »

Mag ik vragen bij welke verkoper je besteld hebt?
Ik heb onlangs zelf een 6040 besteld, maar dat is niet zo vlot verlopen.

Succes!
rjmulder
Berichten: 40
Lid geworden op: 03 aug 2015 21:38

Re: Mijn eerste CNC machine

Bericht door rjmulder »

@Sweka. Dank je wel gaat vast wel lukken denk ik.
Benny_DS schreef:Mag ik vragen bij welke verkoper je besteld hebt?
Ik heb onlangs zelf een 6040 besteld, maar dat is niet zo vlot verlopen.

Succes!
Tuurlijk mag dat gevraagd worden :) de verkoper waar ik hem weg heb ik interview888, sterretjes heb ik nog gegeven kwam er gisteren achter dat de connector op de 4e as kapot is zijn stukjes plastic vanaf gebroken gelukkig werkt die wel maar eens kijken wat het Chineesje daar mee doet.
Plaats reactie