Graag zou ik hulp vragen aan de professionals hier

Hier alle merken gekochte machine`s waar vragen over zijn of wat je met ons wilt delen.

Moderator: Moderators

hrscharft
Berichten: 1114
Lid geworden op: 23 apr 2013 14:08
Contacteer:

Re: Graag zou ik hulp vragen aan de professionals hier

Bericht door hrscharft »

ik denk dat als je een paar van die stukken profiel pakt, Waarschijnlijk is voor het bereik dat de TS wil een combinatie van 100x50(15 eu/m) en 50x50(10eu/m) afdoende.
Dan een paar leuke rails bij JVE vandaan en om te beginnen een paar spindels van Chai met een setje motoren van Longs.
Dat je dan redelijk ruim binnen het budget blijft en best een behoorlijke machine hebt staan. Wellicht nog beter dan een stepcraft of andere prefab machine.
Ik heb alleen Koffie nodig op dagen die eindigen op een G.
vikingpirate
Berichten: 81
Lid geworden op: 08 nov 2015 12:45

Re: Graag zou ik hulp vragen aan de professionals hier

Bericht door vikingpirate »

Mijn doel is niet om staal of dikke stukken alluminium te gaan frezen dat doe ik wel op mijn werk.
Voor mijn hobby wil graag hout en kunstof frezen, of een dun plaatje alluminium van max 2mm dik. Wat ik zo lees heb je daar een niet al te zwaar systeem voor nodig.
Verder is het voor mij puur hobby werken doe ik op mijn werk hihihihi :lol: :lol:

Misschien ooit een laser er op kopen om leuke dingen mee te doen, maar eerst maar eens een beetje de materie en besturing onder de knie krijgen.
Respect voor elkaar helpt je verder dan je denkt.
vikingpirate
Berichten: 81
Lid geworden op: 08 nov 2015 12:45

Re: Graag zou ik hulp vragen aan de professionals hier

Bericht door vikingpirate »

Ik heb nu op internet het programma Estlcam gedownload, en ik vind het een vriendelijk programna voor een starter cnc frezer.
Nu is er ook een betaalde versie, wat moet ik me daar meer bij voorstellen dan de free versie ??
Heeft iemand ervaring met deze software , ik leer graag van je.

Vriendelijke groet
Respect voor elkaar helpt je verder dan je denkt.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Graag zou ik hulp vragen aan de professionals hier

Bericht door Kjelt »

De gratis versie is een testversie om te kijken of het je bevalt.
Meestal zijn er een of meerdere beperkingen bv na een bepaalde periode stopt ie er mee een week of maand of langer, of hij is bv beperkt qua omvang dat je kleine werkstukken wel kunt maken maar niet hele grote.
Om de software te blijven gebruiken dien je een code in te geven een zogenaamde licensekey, die koop je dus.
Als je precies wilt weten wat de beperkingen zijn kun je info email best een mail sturen.
vikingpirate
Berichten: 81
Lid geworden op: 08 nov 2015 12:45

Re: Graag zou ik hulp vragen aan de professionals hier

Bericht door vikingpirate »

Zijn er ook gratis programma's die de zelfde type besturing hebben als Estlcam.
Ja ben een leek en moet het eerst leren in Jip en Janneke taal. :lol: :lol: :lol:
Respect voor elkaar helpt je verder dan je denkt.
Plaats reactie