Graag zou ik hulp vragen aan de professionals hier

Hier alle merken gekochte machine`s waar vragen over zijn of wat je met ons wilt delen.

Moderator: Moderators

vikingpirate
Berichten: 81
Lid geworden op: 08 nov 2015 12:45

Graag zou ik hulp vragen aan de professionals hier

Bericht door vikingpirate »

Ben nieuw in de wereld van cnc frezen, ik werk zelf als metaal bewerker lasser, en heb dus redelijk wat ervaring met machines.
Maar op het gebied van cnc frezen totaal nul.
Ik zou ook graag willen starten met deze mooie manier van frezen.
Nu ben ik op zoek naar een mooie machine, nu lees ik op het forum over Xcarve, Stepcraft.
Maar wat is nu voor een beginner op dit gebied en goede machine, wat ik er mee wil doen is frezen in hout en Hdpe kunstof, en dunne plaat aluminium.

Ik woon zelf in Zaandam en zou het ook leuk vinden als er leden zijn die mij zouden willen helpen en dat ik misschien bij hun langs kan komen om eens mee te kijken en zo wat verder te komen.

Mijn budget is ongeveer 1700 euro.

Vriendelijke groet Andre
Respect voor elkaar helpt je verder dan je denkt.
hfjbuis
Donateur
Berichten: 3057
Lid geworden op: 13 feb 2017 00:26
Locatie: Hoensbroek

Re: Graag zou ik hulp vragen aan de professionals hier

Bericht door hfjbuis »

Andre, ik ben geen professional, alleen een gek met te veel tijd en nog meer hobby's.

Naar mijn mening, kun je draaien en frezen beter leren op een handmatige machine. Dan krijg je gevoel voor wat kan en vooral wat niet kan. Eventueel later ombouwen naar CNC, vindt ik geweldig om te doen, of houden voor erbij.

Verder, als je iemand vraagt wat voor auto heb ik nodig, zul je ook meer moeten vertellen over wat je er mee wil doen, nu en over 5 jaar, anders kan niemand je een zinnig antwoord geven.

Huub
vikingpirate
Berichten: 81
Lid geworden op: 08 nov 2015 12:45

Re: Graag zou ik hulp vragen aan de professionals hier

Bericht door vikingpirate »

Beste Huub ,