Boor/ Freesmachine zonder Zwaluwstaart geleiding

Hier alle merken gekochte machine`s waar vragen over zijn of wat je met ons wilt delen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
etiennekuh
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 apr 2011 11:33

Boor/ Freesmachine zonder Zwaluwstaart geleiding

Bericht door etiennekuh »

Zijn er koop machines in de trant van BF30 (Boor/ Freesmachine) die geen Zwaluwstaart geleiding hebben maar bv. liniare geleiding? Of de mogelijkheid tot ombouwen hiervan?

Ik lees namelijk dat vele die een BF30/BF20 ombouwen naar CNC veel tijd kwijt zijn aan het uitlijnen van de assen.


Etienne
assink
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 mar 2009 09:06
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Boor/ Freesmachine zonder Zwaluwstaart geleiding

Bericht door assink »

nee, en het andere grote nadeel van zwaluwgeleidingen is dat de snelheid beperkt is.
Lineaire geleidingen is heel mooi, heb vorig jaar zoiets voorbij zien komen op alibaba oid, maar niks van weer gezien/gehoord.
Tevens zijn de zwaluwstaargeleidingen van de chinezen niet van al te beste kwaliteit, beter ga je dan helemaal voor zelfbouw zoals de beagle van arie maar dan groter.
Wat ook kan is de zwaluwstaartgeleidingen wegfrezen van een oude freesmachine en hier lineaire geleidingen op plaatsen. Hier op het forum heeft stephan een oude maho op deze manier omgebouwd, maar dit is zeker niet goedkoop!
Leo.D
Berichten: 273
Lid geworden op: 21 jan 2011 12:52
Contacteer:

Re: Boor/ Freesmachine zonder Zwaluwstaart geleiding

Bericht door Leo.D »

Voor koopmachines in de trant van de BF30 met lineaire geleiding moet ik denken aan de Wabeco F1410, die wat betreft het gewicht vergelijkbaar is met een BF20.

Groet, Leo
veteq
Berichten: 784
Lid geworden op: 12 jun 2007 04:09
Locatie: haarlem
Contacteer:

Re: Boor/ Freesmachine zonder Zwaluwstaart geleiding

Bericht door veteq »

Even een jaartje wachten..die ga ik verkopen :lol:
Gebruikersavatar
Markus
Donateur
Berichten: 1017
Lid geworden op: 01 sep 2007 22:43
Locatie: Aduard, Groningen
Contacteer:

Re: Boor/ Freesmachine zonder Zwaluwstaart geleiding

Bericht door Markus »

Ja die zijn er

Wabeco in Duitsland bouwt en verkoopt ze

https://www.wabeco-remscheid.de/index.p ... 10-LF.html

Greezt,

Markus
Plaats reactie