artisman

Hier alle merken gekochte machine`s waar vragen over zijn of wat je met ons wilt delen.

Moderator: Moderators

diode
Berichten: 657
Lid geworden op: 23 aug 2008 17:04
Contacteer:

Re: even voorstellen en mijn chinees wil niet meer

Bericht door diode »

Er lijkt inderdaad een custom pc in te zitten en dat geldt ook voor de drives.
De makkelijkste optie is waarschijnlijk om de drives te vervangen en dan USBCNC of Mach3 als besturing te gebruiken (of wat je wil).
De iets minder makkelijke oplossing is om eerst alle spanningen eens goed na te meten. Als die goed zijn dan eens kijken of de drivers met step/dir signalen werken en dan een plan trekken.
witchcraft
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 mei 2013 10:50
Contacteer:

Re: even voorstellen en mijn chinees wil niet meer

Bericht door witchcraft »

inmiddels 4 jaar later de frees uit de hoek gehaald en er een besturing van Damen opgezet.
laptopje met eding cncn ernaast.

dit was 100x eenvoudiger dan ik me ooit had voorgesteld, zo goed als plug and play.

ik moet de chinezen nageven dat ze eigenlijk best een mooi ding geleverd hadden voor weinig geld. hiwin rails, hsd spindel, delta freq regelaar, telemechanic relais en een stevige tafel.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: even voorstellen en mijn chinees wil niet meer

Bericht door Kjelt »

Chinese hardware kan best heel goed zijn maar ook behoorlijk bagger, het hangt erg vd producent af. Software uit China is meestal ###. Te snel afmaken, beroerd engels of soms alleen chinees dan ben je echt in de loempia gelogeerd, en als je extra functionaliteit nodig hebt of iets werkt niet lekker kun je naar een oplossing fluiten of heel lang wachten.
Plaats reactie