Onderdelen in assembly "missing" > vervangen

Het Software pakket Alibre Design kan hier besproken worden!

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 5985
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Onderdelen in assembly "missing" > vervangen

Bericht door Sven »

Ik heb veel bestanden voor alibre/geomagic dubbel omdat ik de manier hoe alibre met de parts omgaat nooit goed heb begrepen, in combinatie met hoe het opslaan ging.

Zo kon het gebeuren dat ik een nieuwe part aanmaakte en die opsloeg in een map die ik niet bedoelde maar 'm vervolgens wel in een assembly gebruikte.

Het gevolg daarvan is dat ik nu veel meer bestanden heb dan nodig maar ik durf niet zomaar de boel op te ruimen.
Ik kan heel snel de boel opruimen door naar duplicaten te zoeken en dan het commando opschonen te geven, maar voor de grotere assemblies ben ik dan bang dat ik heel veel tijd kwijt ben en uren zoet ben om alle missing parts opnieuw terug te vinden.

Heeft een van jullie al eens de mappen opgeruimd?
Gewoon gedaan en de consequenties voor lief genomen?

Als ik het goed heb kan je een assembly ook in een nieuwe map opslaan zodat ook alle gebruikte parts in die map komen te staan. Dat is voor de belangrijkste assemblies ook een idee, dan is de kans op gedoe daar in ieder geval kleiner.
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13374
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Onderdelen in assembly "missing" > vervangen

Bericht door Arie Kabaalstra »

de beste manier is voor jezelf bepalen hoe en waar je je parts opslaat.. en daar NIET van afwijken.. zodoende kom je ook niet met Duplicaten te zitten..

'k ben daar zelf in het verleden ook mee de mist in gegaan..

Wat wel scheelt.. als je parts hebt die dezelfde basis hebben.. gebruik configuraties.. dat scheelt heel veel, maar dat gaat weer niet in de basis versie..
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Onderdelen in assembly "missing" > vervangen

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Ik maak elk project in een nieuwe map, heb wel een map 'standaard' waar wat luchtcilinders, connectoren e.d. in zitten. Maar vaak kopieer ik die toch naar m'n projectmap. Loop altijd weer tegen dingen aan dat er kleine modificaties nodig zijn voor die standaard. De hoeveelheid CAD data is na jaren echt belachelijk weinig als ik met de huidige terrabytes reken. ( 1 filmpje erbij en het gebruik is verdubbeld )
Dus gewoon beetje discipline, nieuw project, nieuwe map.
Of kopieer bestaand project in nieuwe map, en maak de aanpassingen zodat project versie 1.0 nog origineel blijft.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Plaats reactie