Vraagjes Alibre.

Het Software pakket Alibre Design kan hier besproken worden!

Moderator: Moderators

nickske
Berichten: 90
Lid geworden op: 23 nov 2011 18:05

Vraagjes Alibre.

Bericht door nickske »

Hallo allemaal ,

Ik ben nieuw met alibre en zou er graag het fijne wat van weten. maar voor ik de versie koop zou ik graag willen weten wat hij kan , demo downloaden kan ik maar als het dan niet lukt , ben ik er niets mee :S ( heb maar 25 gig/maand) :(

Maar goed , een paar vraagjes.

Ik zag dat je dingen zoals een assenbak kunt maken dus dat stemt me wel goed ,
Maar :

-Als ik juist gelezen heb , kan je dit omzetten via STL naar cambam , en via cambam Gcode maken naar mach3 ,
klopt dit?

-Is het mogelijk om een logo in te scannen en dan open te doen via Alibre zodat je de lijnen ofzo al hebt? Of kun je dit doen via cambam?

-Is het mogelijk om bijvoorbeeld een golvend patroon( hoogte ) te maken die je kan uitfreezen dan via cambam en dan mach? of vb een gezicht?(voorkant enkel).
Leeuwinga
Berichten: 2977
Lid geworden op: 29 apr 2007 15:00
Locatie: Roden
Contacteer:

Re: Vraagjes Alibre.

Bericht door Leeuwinga »

Ik heb ook tijden met Alibre geworsteld, totdat iemand op het forum
schreef over VIACad2D3D. Kijk zelf maar eens op internet.
Kost maar $99,00 (Versie8) en werkt super, ik kon na enkele uren al de mooiste
3D objecten tekenen, dit programma "denkt" als het ware met je mee.
Je kunt in alle soorten populaire files (ook natuurlijk STL) je object wegschrijven.
IK gebruik het om een STL file te creeren welke ik vervolgens kan printen
met mijn 3D printer
Nogmaals echt een aanrader!
Succes, Cees
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13370
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Vraagjes Alibre.

Bericht door Arie Kabaalstra »

Sommigen gaan dan voor een ander pakket.. ik heb Viacad getest. ik vind het rommel..

Ik werk al een paar jaar professioneel met Alibre.. en al een jaar of twee langer prive..