frees laten in lopen

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
kitman
Donateur
Berichten: 890
Lid geworden op: 09 jun 2007 21:38
Locatie: peer
Contacteer:

Re: frees laten in lopen

Bericht door kitman »

OK.
Toch bedankt hoor, jij hebt volgens mij altijd wel goede ideen/oplossingen.
DirkSchipper
Berichten: 827
Lid geworden op: 13 sep 2010 15:28
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: frees laten in lopen

Bericht door DirkSchipper »

Arie Kabaalstra schreef:ik ben nogal selectief met liefdoen.. laten we het daar maar op houden..
:lol:
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3722
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: frees laten in lopen

Bericht door andrefc101 »

DirkSchipper schreef:
Arie Kabaalstra schreef:ik ben nogal selectief met liefdoen.. laten we het daar maar op houden..
:lol:
Kusje erop ;-)
Gebruikersavatar
hainjedaf
Donateur
Berichten: 2440
Lid geworden op: 01 aug 2011 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: frees laten in lopen

Bericht door hainjedaf »

Koekje erbij?

Ik mis Titanium....
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam

Prusa Mini+ Wifi & X1 Carbon met X1Plus
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13457
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: frees laten in lopen

Bericht door Arie Kabaalstra »

nou.. vooruit.. in Titanium laat ik mijn frees ook altijd tangentiaal inlopen als ik een horlogekast uitknabbel.. maar die gaan niet in stapjes naar diepte.. die knal ik gewoon in één keer 13-14 mm diep.. schillen..
bij het frezen van de gespen.. waar ik dus IN een plaat de vormen eruit haal.. daar laat ik de frees doorgaans schuin in lopen.. "Ramp-infeed".. ik weet eigenlijk niet eens hoe dat in CAMBAM heet.. kijk ik nooit te lang naar.. Lead-in aanklikken.. selecteren wat ik wil hebben.. waarde intikken.. Banen genereren.. alles goed?.. G-Code uitspugen op een stick..materiaal en frees in de machine.. grote groene knop een ros geven.. koffie! :lol:

ongeacht het materiaal wat je verwerkt.. en de machine die je gebruikt.. om het maximale eruit te halen.. moet je wel weten wat je CAM software kan.. er is genoeg gedocumenteerd op dat gebied..maar de TS is iemand die als ie iets niet weet..meteen moord en brand gaat roepen.. en niet even de manuals doorsnuffelt.. en tegen dat soort personen voel ik me niet geroepen aardig te doen..

ik ken ook mensen die van toeten noch blazen weten.. maar zich er in vastbijten.. en dan zelf al een heel eind komen.. dat laatste zetje, wil ik ze met alle plezier aanrijken.. maar als je niet van plan bent om wat op te zoeken of uit te zoeken.. ja.. ik kan je ook wel een cursus geven.. 'k kost 75,- per uur Ex BTW.. ook prima..
DirkSchipper
Berichten: 827
Lid geworden op: 13 sep 2010 15:28
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: frees laten in lopen

Bericht door DirkSchipper »

Arie Kabaalstra schreef:als ik een horlogekast uitknabbel.. .. die knal ik gewoon in één keer 13-14 mm diep..
Zijn dat polsvarianten op een Friese Staartklok?!
Zo diep?
AA-batterij erin? ;-)
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13457
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: frees laten in lopen

Bericht door Arie Kabaalstra »

Afbeelding

Dat valt op zich mee.. maar.. zoals je ziet.. de pootjes steken onder de kast uit.. de onderkant van de kast, loopt een beetje ,met de pols mee.. om te voorkomen dat je met een kookwekker op je pols rondloopt..

en batterijtjes?.. die zijn voor kinder-of vrouwenspeelgoed Ok?.. ik bouw uitsluitend Mechaninsche horloges...

Afbeelding

Maar.. na het draaien.. lijkt't allemaal Enorrrrem!.. omdat het materiaal tussen de pootjes en aan de zijkanten er nog aanzit..

die 13/14 mm.. dat zijn wel de extremen.. maar 't komt voor... dus moet ik het kunnen..
Gebruikersavatar
kitman
Donateur
Berichten: 890
Lid geworden op: 09 jun 2007 21:38
Locatie: peer
Contacteer:

Re: frees laten in lopen

Bericht door kitman »

Oordelen mag, veroordelen niet.
Jij lijkt bij mij in de huiskamer te zitten om te zien wat ik doe en/of lees?
Ik zelf gebruik CamBam niet, maar krijg die vraag van iemand anders, die ik dan op het forum voorleg.
Zoals reeds gezegd, ben ik blij met je hulp, maar je bent ook niet verplicht om mijn vragen te lezen eh.
enz........ssssst
Plaats reactie