een gaatjes vraag....

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Swets
Berichten: 2661
Lid geworden op: 09 feb 2007 21:49
Locatie: krimpen aan den IJssel
Contacteer:

een gaatjes vraag....

Bericht door Swets »

Afbeelding

dit moet een koel blok worden voor een grafische kaart..... maar ik heb de volgende vraag.... want daar zit ik altijd mee te k#tten....

bijvoorbeeld nu heb ik die 6 gaten (door en door) gedaan met de Hole wizzard.. in het koper had ik de gaten al, in het plexiglas dus met de hole wizzard....
maar als ik nu het plastic part open, zitten (natuurlijk) geen gaten in....

maar hoe kan ik dat nu doen, zodat de gaten er wel in zitten?

eigenlijk is de vraag helemaal, hoe neem je nu makkelijk iets van het een part over naar het andere.... (zal wel weer een stomme vraag zijn, maar ik weet het echt niet...)
http://www.arjan-swets.com (met cnc filmpjes)
assink
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 mar 2009 09:06
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: een gaatjes vraag....

Bericht door assink »

euhm.. Dat deel waar de gaten nog niet inzitten editen in de assembly zelf
Dan kun je de positie van de gaten overnemen, die referentie pakt ie als het goed is.
Dan krijg je external references.
Dus rechtermuisknop op je part en dat op edit drukken
en dan met hole wizard die gaten maken.
Je kunt ook in de assembly mode zelf de gaten maken, en dan moet je in vinkje aanzetten dat ie de gaten ook over moet nemen in het part.
Excuses voor de korte bondige uitleg, maar mocht je meer toelichting willen dan hoor ik het wel.
Gebruikersavatar
Swets
Berichten: 2661
Lid geworden op: 09 feb 2007 21:49
Locatie: krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: een gaatjes vraag....

Bericht door Swets »

assink schreef:euhm.. Dat deel waar de gaten nog niet inzitten editen in de assembly zelf
Dan kun je de positie van de gaten overnemen, die referentie pakt ie als het goed is.
Dan krijg je external references.
Dus rechtermuisknop op je part en dat op edit drukken
en dan met hole wizard die gaten maken.
Je kunt ook in de assembly mode zelf de gaten maken, en dan moet je in vinkje aanzetten dat ie de gaten ook over moet nemen in het part.
Excuses voor de korte bondige uitleg, maar mocht je meer toelichting willen dan hoor ik het wel.
gelukt... ik wist helemaal niet dat je in een assembly een part kon Editten......
Ik geloof wel dat dit een hoop makkelijker maakt voor me... :-)

Je kunt ook in de assembly mode zelf de gaten maken, en dan moet je in vinkje aanzetten dat ie de gaten ook over moet nemen in het part.
Excuses voor de korte bondige uitleg, maar mocht je meer toelichting willen dan hoor ik het wel.


Dit stukje moet je nog eens uitleggen.... ik heb het nu gedaan met de hole wizzard... en dat ging goed... maar wat bedoel je met de bovenstaand zin? en welk vinkje?
http://www.arjan-swets.com (met cnc filmpjes)
assink
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 mar 2009 09:06
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: een gaatjes vraag....

Bericht door assink »

Als je direct de hole wizard aanklinkt in de assembly zonder een part te editten kun je kiezen voor de optie "change to part level" of iets in die trend...
Werk helaas niet meer met Solid Works beroepmatig, kan vanavond thuis nog wel ff voor je kijken.
Plaats reactie