Tevo Tarantula

Hier kunnen de nieuwste ontwikkelingen en zelfbouw printers besproken worden

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Ben_Cretskens
Berichten: 42
Lid geworden op: 30 mar 2017 12:25
Contacteer:

Tevo Tarantula

Bericht door Ben_Cretskens »

Heey allen!

Ik ben helemaal nieuw in de 3D printerwereld en heb al wat opgezocht 8)

Ik kende het idee al van op school maar ik wist het fijne er nog niet van en daar heeft dit forum me al flink mee geholpen waarvoor dank!

Zoals jullie wel kunnen raden wil ik zelf ook printen! Echter ik zoek een budgetprinter omdat ik totaal geen idee heb of ik em vaak ga gebruiken :roll:

Ik kwam al uit bij da vinci maar ook bij zelfbouwpakketen zoals de tevo tarantula.

Ik ben handig genoeg om hem in elkaar te vijzen (vind het nog leuk ook!) en aansluiten is ook niet zo' n probleem maar wat raden jullie aan om mee te beginnen? En vooral, is die tarantula wat?
rjmulder
Berichten: 40
Lid geworden op: 03 aug 2015 21:38

Re: Tevo Tarantula

Bericht door rjmulder »

Hier ben ik ook wel benieuwd naar.
Gebruikersavatar
Ben_Cretskens
Berichten: 42
Lid geworden op: 30 mar 2017 12:25
Contacteer:

Re: Tevo Tarantula

Bericht door Ben_Cretskens »

Dan doen we een samenaankoop bij alixpress als de bevindingen hier op het forum goed zijn! 8)
rjmulder
Berichten: 40
Lid geworden op: 03 aug 2015 21:38

Re: Tevo Tarantula

Bericht door rjmulder »

Blijft een beetje stil met bevindingen ;-)

Al wel de vraag gesteld wanneer ze weer beschikbaar zijn vanuit het Duitse magazijn en het antwoord daarop was "our germany warehouse will be available in one and half months".
Caesar
Berichten: 382
Lid geworden op: 30 sep 2014 13:26

Re: Tevo Tarantula

Bericht door Caesar »

Deze website al gezien?:

https://www.3dhubs.com/3d-printers/tevo-tarantula

als beginner is een geode fanbase/community base belangrijk zodat je veel vragen kunt googlen of stellen.

Als ik dit zo lees is het gebaseerd op het prusa i3 model en daarmee ontzettend goed onderschreven door de community. De i3 bestaat al heel lang (eigenlijk sinds dag 1 voor de hobby 3dprinters) en vele kinderziektes zijn eruit geholpen door upgrades en redesigns van enthousiastelingen.

Mechanisch lijkt hij ook in orde te zijn (op het gezicht).

het belangrijkste bij een 3dprinter zijn de betrouwbaarheid van de extruder (warmte-koude segment en slippen van filament in de aandrijving) en het gebruik van een heated bed. resolutie etc is secundair omdat als de extruder niet goed werkt, zul je nooit goede prints krijgen. Een heated bed lijkt een luxe, maar is uiteindelijk eigenlijk noodzaak om goed en gebruiksvriendelijk te kunnen printen zonder lapmiddelen (lijm, bluetape etc etc). Het kan zonder, maar het geneuzel is het niet waard.

Ik weet niet welke extruder deze printer heeft, maar dat is wel waard om dat uit te zoeken voor te kopen, of hoe makkelijk je een andere (evt. betere) extruder erop kan zetten.
Laatst gewijzigd door Caesar op 08 jun 2017 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ben_Cretskens
Berichten: 42
Lid geworden op: 30 mar 2017 12:25
Contacteer:

Re: Tevo Tarantula

Bericht door Ben_Cretskens »

Rjmulder:

Dan nog even wachten met bestellen, vanuit Duitsland lijkt me interessanter...

Edit==> ik was te snel met antwoorden

Ceasar:

Yes! Die heb ik inderdaad bekeken, daar komt ie heel goed uit, vandaar deze 'voorkeur'.

Ik ga eens opzoek naar de extruder en als dat goed zit ga ik even wachten tot alixpress vanuit Duitsland levert en dan komt ie naar Bree in België!
rjmulder
Berichten: 40
Lid geworden op: 03 aug 2015 21:38

Re: Tevo Tarantula

Bericht door rjmulder »

Wat de prijs is/wordt vanuit Duitsland is natuurlijk wel afwachten, het voordeel vanuit DL is je weet wat de kosten dan zijn en geen misschien extra douane kosten. We wachten nog wel een paar weken.

En nog gekeken naar de extruder?
In een youtube filmpje hoorde iets van een E3D hotend en met verder zoeken kwam ik Volcano hotend tegen.
diepchess
Berichten: 1430
Lid geworden op: 02 jul 2013 11:02
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Tevo Tarantula

Bericht door diepchess »

Aha een prusa i3 clone.

Ja bij die zelfbouwkits is het grootste probleem iemand vinden die je onderdeeltjes levert die ook echt op elkaar passen. Zulke zelfbouwkit leveranciers zijn heel zeldzaam.
diepchess
Berichten: 1430
Lid geworden op: 02 jul 2013 11:02
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Tevo Tarantula

Bericht door diepchess »

rjmulder schreef:Wat de prijs is/wordt vanuit Duitsland is natuurlijk wel afwachten, het voordeel vanuit DL is je weet wat de kosten dan zijn en geen misschien extra douane kosten. We wachten nog wel een paar weken.

En nog gekeken naar de extruder?
In een youtube filmpje hoorde iets van een E3D hotend en met verder zoeken kwam ik Volcano hotend tegen.
Poeh zeg die tarantula grappenmaker heeft ook voor het eerst een webcam in zijn hand gehad om iets te filmen :)
diepchess
Berichten: 1430
Lid geworden op: 02 jul 2013 11:02
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Tevo Tarantula

Bericht door diepchess »

Zie ik van afstandje goed overigens dat hij soort van bowden extruder heeft?

Dat bij zo'n goedkope kitspuit (hard gelach hier).
diepchess
Berichten: 1430
Lid geworden op: 02 jul 2013 11:02
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Tevo Tarantula

Bericht door diepchess »

Caesar schreef:Deze website al gezien?:

[snip]
Ik weet niet welke extruder deze printer heeft, maar dat is wel waard om dat uit te zoeken voor te kopen, of hoe makkelijk je een andere (evt. betere) extruder erop kan zetten.
Standaard extruder op de prusa i3 is een normale extruder zonder gezeur. Dit is bowden op 1e gezicht.
rjmulder
Berichten: 40
Lid geworden op: 03 aug 2015 21:38

Re: Tevo Tarantula

Bericht door rjmulder »

Heb je ook nog een goed advies waar we wat mee kunnen?
diepchess
Berichten: 1430
Lid geworden op: 02 jul 2013 11:02
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Tevo Tarantula

Bericht door diepchess »

Prusa i3 type bouwpakketjes zijn er zat Mulder. Die kun je in alle soorten en maten online overal vinden - maar je wilt ze dan wel gelijk upgraden direct met iets andere 'threaded rods'. Trapeziumdraad is handigst :)
Gebruikersavatar
Ben_Cretskens
Berichten: 42
Lid geworden op: 30 mar 2017 12:25
Contacteer:

Re: Tevo Tarantula

Bericht door Ben_Cretskens »

diepchess schreef:maar je wilt ze dan wel gelijk upgraden direct met iets andere 'threaded rods'.
Kan je hiervan een voorbeeld geven?
diepchess schreef:Trapeziumdraad is handigst :)
Wat zit er dan standaard op?
Plaats reactie