jgaurora 3d printer a5

Hier kunnen de nieuwste ontwikkelingen en zelfbouw printers besproken worden

Moderator: Moderators

Plaats reactie
pa3gmi
Berichten: 250
Lid geworden op: 10 jun 2013 08:34
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

jgaurora 3d printer a5

Bericht door pa3gmi »

Heeft iemand ervaring met deze printer?
https://www.lightinthebox.com/nl/jgauro ... 21259.html

ik heb inmiddels ruime ervaring met CNC frezen maar de 3D printer is nieuw voor mij, vandaar de vraag.
Tolp2
Donateur
Berichten: 476
Lid geworden op: 28 nov 2015 10:06
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: jgaurora 3d printer a5

Bericht door Tolp2 »

Ben sinds een paar maanden ook actief geworden met het 3D printen. Ten opzichte van mijn printer vind ik de prijs vrij hoog (ter vergelijking een Anet A8 kost ongeveer de helft). Mijn advies is om vooral te zoeken naar een printer waarbij je verbeteringen kan maken en een actieve groep fanaten hebt. Een Anet is kwalitatief niet goed, maar door nieuwe onderdelen te downloaden en te printen (leer je ook weer van) kun je deze verbeteren. Van de voorgestelde printer kan ik maar weinig vinden.
Assumptions are the mother of all $%^& ups.
Twee keer meten is zeker weten, als je weet wat je meet...
Gebruikersavatar
stef stuntpiloot
Berichten: 1421
Lid geworden op: 03 feb 2013 14:18

Re: jgaurora 3d printer a5

Bericht door stef stuntpiloot »

Deze zat ik ook al even naar te kijken, niet om te kopen maar om te vergelijken. Wat me bevalt aan dit ontwerp ten opzichte van de standaard elcheapo printers (wanhao i3, anet A8, Creality etc) is dat het frame niet bestaat uit meerdere dunne stukjes gezet plaatstaal dat aan elkaar hangt met wat M4 schroefjes maar dat het één geheel is. Dat moet de stijfheid van het frame zeker ten goede komen!
pa3gmi
Berichten: 250
Lid geworden op: 10 jun 2013 08:34
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Re: jgaurora 3d printer a5

Bericht door pa3gmi »

Ik zag op deze site een interessante prijs, voor zijn kleinere broertje, nog mooier, 20 x 20 x 20 is denk ik groot genoeg. Jammer dat ze geen Europees magazijn hebben, uit China is er altijd een mogelijke verassing van onze douane.
https://www.gearbest.com/3d-printers-3d ... 54909.html
QupiX
Berichten: 76
Lid geworden op: 10 aug 2012 18:04
Contacteer:

Re: jgaurora 3d printer a5

Bericht door QupiX »

In die prijscategorie zou ik dan toch eerder voor de Creality CR-10 gaan. Staan ontzettend veel reviews over op youtube en lijkt de heilige graal te zijn als het op goedkope 3d-printers aan komt. Tal van upgrades mogelijk, maar ook standaard al precies. En heel groot printbereik, ook niet verkeerd.
Gebruikersavatar
stef stuntpiloot
Berichten: 1421
Lid geworden op: 03 feb 2013 14:18

Re: jgaurora 3d printer a5

Bericht door stef stuntpiloot »

Hier heb je een review van dit toestel:

Plaats reactie