Verslag: Delta 3D-kleurenprinter

Hier kunnen de nieuwste ontwikkelingen en zelfbouw printers besproken worden

Moderator: Moderators

Tolp2
Donateur
Berichten: 476
Lid geworden op: 28 nov 2015 10:06
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Verslag: Delta 3D-kleurenprinter

Bericht door Tolp2 »

diepchess schreef: 20 mei 2018 14:59 Je maakt hopelijk grapje dat je CNC machine bouwt met boutjes van maar 3mm diameter?

De alu 20x20 extrusies daar bouten standaard toch M5 of M6 in, of zit ik verkeerd te kijken en is je 3d printer factoren kleiner dan ik had gegokt?


In 2020 zit standaard een doorlopende holte rond 4,2 mm die je kan tappen zodat op de kopse kanten een M5 toegepast kan worden. In het slot kunnen, afhankelijk van de moeren die je koopt, zowel M3, M4 als M5 geschroefd worden. Groter dan M5 gaat niet lukken, daar is de sleuf te smal voor.

Voor M3 is bewust gekozen: dit is de boutmaat voor de lineaire rails en ik wil zoveel mogelijk standaardiseren. Daarnaast zit elk hoekpunt vast met 14 boutjes (wellicht overkill): 6 in de kolom en 4 voor ieder van de liggers. Daarmee gaat niks meer bewegen. Groter is zinloos, aangezien het plastic het zwakste punt is, niet de boutjes...
John Sellis schreef: 20 mei 2018 15:14 Mooie 3d printer trouwens. Blijf hem volgen....
Dank voor het compliment, ik hoop dat ik het waar kan maken.
Assumptions are the mother of all $%^& ups.
Twee keer meten is zeker weten, als je weet wat je meet...
EyEleSS
Berichten: 193
Lid geworden op: 06 feb 2010 16:33
Locatie: Ellewoutsdijk

Re: Verslag: Delta 3D-kleurenprinter

Bericht door EyEleSS »

Als je hier M3 roept loopt mijn machineje weg!! die hangt alleen maar in elkaar met m3 en m4..Maar idd mooie build en ik blijf het ook volgen..Mijn volgende wens is ook zo 1..
Tolp2
Donateur
Berichten: 476
Lid geworden op: 28 nov 2015 10:06
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Verslag: Delta 3D-kleurenprinter

Bericht door Tolp2 »

EyEleSS schreef: 20 mei 2018 22:04 Mijn volgende wens is ook zo 1..
Ik zou nog even wachten totdat de machine zichzelf heeft bewezen. Je mag van mij alle STL-bestanden hebben zodat je hem kan nabouwen. Eventueel kan ik ook helpen met printen als je zelf nog geen printer hebt.

Tegenwoordig hebben bijna alle printers 3D geprinte onderdelen. Geeft wel te denken hoe de eerste printer dan is geprint... 8)
Assumptions are the mother of all $%^& ups.
Twee keer meten is zeker weten, als je weet wat je meet...
EyEleSS
Berichten: 193
Lid geworden op: 06 feb 2010 16:33
Locatie: Ellewoutsdijk

Re: Verslag: Delta 3D-kleurenprinter

Bericht door EyEleSS »

Nou idd!! Ik heb zelf een Anet A6 en die is zijn eigen verbeter onderdelen aan het printen..
Tiny
Berichten: 277
Lid geworden op: 01 feb 2010 21:11
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Verslag: Delta 3D-kleurenprinter

Bericht door Tiny »

een van die eerste printers was bv de Rapman van BFB. Die bestond uit lasergesneden plexiglas plaatjes en een bergje M3 schroefjes. Je weet wel van die gegalvaniseerde dingen die nagenoeg niet roesten :P . De concurrent van die eerste printer was er eentje die bestond uit multiplex lasergesneden met nog meer M3 schroefjes.

Dus voor de eerste 3D printers had je een lasersnijder nodig :mrgreen:
Plaats reactie