Tips en trucks en wetenswaardigheden.
Alle bruikbare tips sla ik op "ja ik ben er nog lang niet".
Maar klagen doe ik niet.
Vandaag weer de brandweer stormbaan gelopen voor mijn jaarlijkse keuring.
Deur open rammen en slachoffer slepen. Het hoord er allemaal bij En trappen lopen met 20 kg extra lood aan je uitrusting op je rug 100 treden zegt de drilmeester "En gaan". De 20 kg stellen 2 slangen voor aan gewicht.
Na afloop zegt de drilmeester "goed gedaan".
Bovenstaande betekent dat ik dit jaar weer wat kan gaan overwerken voor mijn machine.
Wensen "ja" extra as voor het bewerken van rond materiaal.
Verder wil ik alles uitgelijnd hebben.
Tot nu toe ontkom ik niet aan afval. Vanuit het centrum werken als o-punt spreekt me wel aan "lekker makkelijk".
Vandaag even de plaat weer wat gevlakt "sorry 6mm frees". Dus de machine was wel even bezig.
De klus is klaar dus morgen kunnen we weer wat gaan frezen.
Ha ha vandaag weer een freesje binnen gekregen voor het aluminium frezen. Nog tig freesjes onderweg.
Het wordt tijd dat ik wat ga ordenen in de la. Morgen ook maar even wat maten opnemen van wat onderdelen.
Verder heb ik de wagentjes al een tijdje voorzien van wat vet voor de smering. Het geknars wat wij een keer opgemerkt hebben Kees daarvan weet ik nu waarvan dat vandaan komt. Het komt uit het wagentje links boven van de y-as. Er kwam een soort roest uit. Afwachten (hopen) dat met wat extra vet dit geluid weggaat. Verder vraag ik me af of je zonder de hele handel te demonteren de kogeltjes kunt vervangen b.v. door het rode plaatje eraf te schroeven en de kogeltjes te vervangen (als deze te vervangen zijn). Ik denk dat ik maar een reserve wagentje bestel. Wat denk jij Kees.
O yes pictures or it did not hapend