bedenkingen eerste cnc portaalfrees

Alle in grote lijnen opgebouwde aluminium, stalen en houten cnc-machine`s

Moderators: audiomanics, Moderators

benkr
Donateur
Berichten: 7774
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: bedenkingen eerste cnc portaalfrees

Bericht door benkr »

Voor de kogelomlooprails kwam ik de newton monorails tegen......gunstig geprijsd, hoewel een klein stemmetje me zegt dat dit wel eens "meetbaar" kan worden. Mag ik ervan uitgaan dat ze hoe dan ook beter zijn als ronde geleiding?
KO monorails is altijd beter dan ronde al dan niet ondersteunde rails, maar is ook duurder.
En Chinese rails is weer beduidend minder dan de grote Europese merken, in ieder geval moet je die Chinese rails, en vooral de KO karretjes vooraf heel goed schoonmaken (compleet uit elkaar halen, uitwassen, invetten en weer assembleren)

Ga je voor gebruikte echte merken dan ga ik meestal naar JVE Elecktromechanica in Eindhoven, allemaal gebruikt, maar wel allemaal topspul voor heel redelijke prijzen. kijk op zijn website voor het adres, maar ga er heen om te zien wat hij allemaal heeft, die website lijkt wat dat betreft nergens op. En trek er wel een paar uur voor uit, je raakt niet uitgekeken en uitgesnuffeld daar.
En ik weet zeker dat je goedkoper uit bent met zijn spulletjes dan met b.v. dat Newton spul terwijl het beduidend meer kwaliteit is.
segmentor
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 jan 2017 08:00
Contacteer:

Re: bedenkingen eerste cnc portaalfrees

Bericht door segmentor »

Zo.....hele tijd geleden. Eerst en vooral nog eens dank voor de aangeboden adviezen en reacties!!!
Afgelopen tijd is het ontzettend druk geweest en daarbovenop heeft de natuur gewild dat wij een kindje verwachten.

dus toch maar even verder nagedacht en besloten over te gaan tot aankoop van een cnc portaalfrees. Ook even de gewenste noden bekeken en deze verder verfijnd tot hetgeen ik echt moet kunnen bewerken.

- frezen en bewerken van snijplanken in kops hout etc met een max afmeting van 600*900mm
- draaien en frezen van kleine voorwerpen (handvaten etc) tot tafelpoten tot een lengte van 1000mm en dia100mm

heb ondertussen bij Damencnc een offerte opgevraagd, indien jullie nog tips hebben ivm nieuwe toestellen of occasie , dan hoor ik het natuurlijk heel graag.

Grtzz....
Gebruikersavatar
ewoud
Berichten: 532
Lid geworden op: 19 mei 2013 10:17
Contacteer:

Re: bedenkingen eerste cnc portaalfrees

Bericht door ewoud »

opensource bouwen,.... 1000x,600y,150z
mooie cnc frees, worden meerdere van gebouwd veel te volgen op dit forum.
humm, meten is....
Plaats reactie