Bijna alle bouten zijn gehard. Materiaal met een treksterkte van 1200 N/mm^2 valt plastisch vervormen niet mee.Tiny schreef:maar geharde bouten ?? Die zal je standaard niet gaan vinden vrees ik. Zou ook niet weten wat een geharde bout aan sterkte gaat toevoegen.
bouten met cilinder kop
Moderators: audiomanics, Moderators
Re: bouten met cilinder kop
-
- Donateur
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 26 aug 2009 10:13
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Re: bouten met cilinder kop
oh ..... Ben es even gaan zoeken
vond dit https://www.wurth.nl/media/downloads/pd ... hnisch.pdf
hier een tabeltje daaruit
Een M6 bout 8.8 kan dus een aardig autotje aan hangen 11600 N ( bijna 1200 Kgf)
de afschijsterkte is natuurlijk vele malen hoger dus die boutjes zijn sterk genoeg.
Er staat ook duidelijk in dat 8,8 bouten en hoger gehard en ontlaten zijn .. t'is maar dat je het weet
vond dit https://www.wurth.nl/media/downloads/pd ... hnisch.pdf
hier een tabeltje daaruit
Een M6 bout 8.8 kan dus een aardig autotje aan hangen 11600 N ( bijna 1200 Kgf)
de afschijsterkte is natuurlijk vele malen hoger dus die boutjes zijn sterk genoeg.
Er staat ook duidelijk in dat 8,8 bouten en hoger gehard en ontlaten zijn .. t'is maar dat je het weet
Re: bouten met cilinder kop
Ga je ze zelf draaien? Ik kan het ook evt voor je doen, moet wel in een envelopje passen dacht ik zo.
-
- Donateur
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 26 aug 2009 10:13
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Re: bouten met cilinder kop
Tof aanbod van je !!! . Ik zal de bouten kopen , in een plat doosje doen dat door de brievenbus gaat en doe er gewoon
wat contanten in weet je het zeker het zijn er 20!
Ik stuur je pb
wat contanten in weet je het zeker het zijn er 20!
Ik stuur je pb
Re: bouten met cilinder kop
Houdt er wel rekening mee dat op de positie van de gaten in de rails en op de positie van de gaten die je zelf gaat / laat boren een tolerantie zit. Door deze tolerantie kun je bij montage de rail nog iets richten. Past het allemaal te strak dan wordt het richten al weer een stuk lastiger, zo niet onmogelijk of je krijgt de bouten helemaal niet gemonteerd.
In dit geval zou ik gewoon kiezen voor de bout voorgeschreven door de fabrikant.
In dit geval zou ik gewoon kiezen voor de bout voorgeschreven door de fabrikant.
-
- Donateur
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 26 aug 2009 10:13
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Re: bouten met cilinder kop
Dat ga ik ook doen. leveranacier zeg en M6 maar jullie heben gelijk je hebt maar weinig speling dus alles moet wel precies.
Alles heeft al in elkaar gezeten en gewerkt, alleen had ik er m5 bouten in. Die gaten ga ik ruimen naar 5 en tap er dan m6 in hopen dat het dan nog past . Of ik hou het op M5 uit eindelijk zijn die bouten meer dan sterk genoeg
Alles heeft al in elkaar gezeten en gewerkt, alleen had ik er m5 bouten in. Die gaten ga ik ruimen naar 5 en tap er dan m6 in hopen dat het dan nog past . Of ik hou het op M5 uit eindelijk zijn die bouten meer dan sterk genoeg
-
- Donateur
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 26 aug 2009 10:13
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Re: bouten met cilinder kop
Dat ga ik ook doen. leveranacier zeg en M6 maar jullie heben gelijk je hebt maar weinig speling dus alles moet wel precies.
Alles heeft al in elkaar gezeten en gewerkt, alleen had ik er m5 bouten in. Die gaten ga ik ruimen naar 5 en tap er dan m6 in; hopen dat het dan nog past . Of ik hou het op M5 uit eindelijk zijn die bouten meer dan sterk genoeg.
Volgens het lijstje hierboven m5 8.8 bout van 8000 N dat is bijna 800 kg. De Z as grijpt over een lengte van zeker 24 cm aan dat zijn dan 5 bouten en dat is dus 40.000 kg per rails . dat houden de karretjes niet eens.
Alles heeft al in elkaar gezeten en gewerkt, alleen had ik er m5 bouten in. Die gaten ga ik ruimen naar 5 en tap er dan m6 in; hopen dat het dan nog past . Of ik hou het op M5 uit eindelijk zijn die bouten meer dan sterk genoeg.
Volgens het lijstje hierboven m5 8.8 bout van 8000 N dat is bijna 800 kg. De Z as grijpt over een lengte van zeker 24 cm aan dat zijn dan 5 bouten en dat is dus 40.000 kg per rails . dat houden de karretjes niet eens.