openbuilds CNC

Alle in grote lijnen opgebouwde aluminium, stalen en houten cnc-machine`s

Moderators: audiomanics, Moderators

luccl
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 mei 2017 18:27

openbuilds CNC

Bericht door luccl »

Hallo allemaal!

Laat ik me eerst maar even voorstellen. Ik ben Luc Grafisch vormgever van beroep en woon in België.
Op het werk teken ik regelmatig kapvormen en lasertekeningen en heb lang geleden met een snijplotter gewerkt. Als hobby ontwerp ik houten kinderspeelhoed en wil dit verder uitbreiden, vandaar mijn interesse naar een cnc.

Ik heb reeds heel veel gelezen en bijgeleerd op dit prachtig forum, waarvoor mijn dank aan jullie allen.

Graag had ik mijn eigen cnc gebouwd 1500 x 760mm of 750 x500mm.
Op de website van openbuilds staan 2 verschillende modellen die in aanmerking komen maar ik weet er te weinig van om een goede keuze te maken graag jullie mening en raad.
ik heb een budget van 2500 euro volgens hun berekeningen kom ik hiermee toe, je kan ook bij openbuilds je stukken aankopen, en de prijzen vallen best mee.
hebben jullie ervaring met openbuilds en waar moet ik op letten

http://www.openbuilds.com/builds/openbu ... chine.341/
http://www.openbuilds.com/builds/ox-met ... mill.3681/

Alvast bedankt
Tolp2
Donateur
Berichten: 476
Lid geworden op: 28 nov 2015 10:06
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: openbuilds CNC

Bericht door Tolp2 »

Deze machine word aangedreven door middel van GT2 timong belts met een breedte van 3 mm. Ik verwacht daarmee dat de machine niet heel stijf zal zijn. Wat voor materialen zou je me de machine willen frezen?

Hier op het forum hebben ze ook een open source machine ontwikkeld. Verschillende leden kunnen je hierbij helpen de platen te frezen. Deze machine is volgens mij iets duurder, maar wel voorzien van kogelomloopspindels waardoor hij ook af en toe een stukje alu lust.
Assumptions are the mother of all $%^& ups.
Twee keer meten is zeker weten, als je weet wat je meet...
Gebruikersavatar
abs02
Berichten: 684