cnc plasma tafel problemen

Alle in grote lijnen opgebouwde aluminium, stalen en houten cnc-machine`s

Moderators: audiomanics, Moderators

Sang
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 dec 2017 11:14

Re: cnc plasma tafel problemen

Bericht door Sang »

Vraagje over jou hypertherm 45xp, die gaat niet gewoon achter een 16C groep toch? Ik kom er op de site niet helemaal uit. Volgens mij moet hij op een speciale 50C groep, en dat gaat ook mijn 35ampère hoofdzekering niet trekken.

Zou de hypertherm 30xp wel op een huis tuin en keuken groep kunnen? Ik ben maar een homegamer maar wil wel goede resultaten 8)
John Sellis
Donateur
Berichten: 499
Lid geworden op: 10 mar 2014 13:09
Locatie: genemuiden

Re: cnc plasma tafel problemen

Bericht door John Sellis »

kawarider schreef:Da s inderdaad topklasse snijwerk.

John, wat heb je daar nog voor luchtfilter tussenzitten? Het filterhuis heb ik hier nog. Waar haal je filters vandaan?
nee vroeger wel. maar nu gebruik ik geen filters meer. alleen filters tussen de compressor en plasma 8)
John Sellis
Donateur
Berichten: 499
Lid geworden op: 10 mar 2014 13:09
Locatie: genemuiden

Re: cnc plasma tafel problemen

Bericht door John Sellis »

Sang schreef:Vraagje over jou hypertherm 45xp, die gaat niet gewoon achter een 16C groep toch? Ik kom er op de site niet helemaal uit. Volgens mij moet hij op een speciale 50C groep, en dat gaat ook mijn 35ampère hoofdzekering niet trekken.

Zou de hypertherm 30xp wel op een huis tuin en keuken groep kunnen? Ik ben maar een homegamer maar wil wel goede resultaten 8)
Ik wil niemand ontmoedigen. maar cnc plasma snijden is niet wat voor thuis. ivm lawaai, rook en ijzer deeltjes (roest) lucht wat in de buurt neer komt op de auto van de buren enzo. met als gevolg dat alles een roest kleur krijgt.
Maar een 30amp is ook goed genoeg.
Sang
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 dec 2017 11:14

Re: cnc plasma tafel problemen

Bericht door Sang »

John Sellis schreef:
Sang schreef:Vraagje over jou hypertherm 45xp, die gaat niet gewoon achter een 16C groep toch? Ik kom er op de site niet helemaal uit. Volgens mij moet hij op een speciale 50C groep, en dat gaat ook mijn 35ampère hoofdzekering niet trekken.

Zou de hypertherm 30xp wel op een huis tuin en keuken groep kunnen? Ik ben maar een homegamer maar wil wel goede resultaten 8)
Ik wil niemand ontmoedigen. maar cnc plasma snijden is niet wat voor thuis. ivm lawaai, rook en ijzer deeltjes (roest) lucht wat in de buurt neer komt op de auto van de buren enzo. met als gevolg dat alles een roest kleur krijgt.
Maar een 30amp is ook goed genoeg.
Heb grote schuur vol met grote machines in de tuin staan. Echter geen krachtstroom. Heb op mn werk wel 3x16ampere krachtstroom maar als ik de site van hypertherm moet geloven is dat ook niet voldoende. Voor de 45xp that is
assink
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 mar 2009 09:06
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: cnc plasma tafel problemen

Bericht door assink »

Powermax 600 en een 3 kw compressor gaat tot nu toe nog altijd goed op een 16 ampère. Maar hoeveel een 45xp trekt heb ik geen idee van.
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1669
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: cnc plasma tafel problemen

Bericht door kawarider »

Een oude lincoln 60a en de afzuiging 3 kw zitten op dezelfde groep 16a, geen enkel probleem. Snijden doen we meestal rond de 40 A.
Gebruikersavatar
Breaker
Donateur
Berichten: 1957
Lid geworden op: 26 mei 2015 22:43
Locatie: Nabij Antwerpen
Contacteer:

Re: cnc plasma tafel problemen

Bericht door Breaker »

Volgens de folder:
Ingangsstroom bij 6,5 kW:
- 230 V, 1 fase, 33 A
- 400 V, 3 fasen, 10 A
Dus thuis enkelfasig 230V rond de 33A nodig.
En op het werk driefasig 400V rond de 10A.
Geduld is een schone zaak, frezen niet...
Plaats reactie