Bouw graveermachine

Alle in grote lijnen opgebouwde aluminium, stalen en houten cnc-machine`s

Moderators: audiomanics, Moderators

paulmajoor
Contacteer:

Re: Bouw graveermachine

Bericht door paulmajoor » 08 jun 2018 21:55

Gallerij Link
En ze doen het inmiddels weer

paulmajoor
Contacteer:

Bericht door paulmajoor » 23 aug 2018 20:51

Zo'n beetje alles werkt, nu de VFD nog. Ik heb de spindel handmatig aangekregen, na was puzzelen deed hij het ook via Eding. Daarna kwam ik nog wat belangrijke instellingen tegen op dit forum, dus nog wat aangepast, maar nu krijg ik de spindel (nog) niet aan via Eding. Een waarde waar ik erg over twijfel en veel tegenstrijdige instellingen van tegenkom is de PD143. Ik heb een 2,2 Kw Yuan*&# spindel met bijbehorende VFD. De motor is 3 polig, de VFD vanzelfsprekend 2 (fase+0). Instellingen die ik op het web tegenkom zijn 2 en 4. Welke moet ik gebruiken? Ik kom er met de chinese PDF zeker niet uit. PD143 Motor Pole Number
Set Range:02—10 Unit:1 Factory Setting:04
This parameter is set for the number of the motor’s pole according to the nameplate of the motor.

Op deze motor zijn ze de "nameplate" dus vergeten. Alle advies is welkom voordat er iets begint te roken.

Motor komt van Ebay maar dit adres zou hem volgens de bedenkelijke enkele kant A4 handleiding gemaakt kunnen hebben http://www.huajiang.cn/list/?16_1.html

benkr
Donateur
Contacteer:

Bericht door benkr » 23 aug 2018 22:58

paulmajoor schreef:
23 aug 2018 20:51
Zo'n beetje alles werkt, nu de VFD nog. Ik heb de spindel handmatig aangekregen, na was puzzelen deed hij het ook via Eding. Daarna kwam ik nog wat belangrijke instellingen tegen op dit forum, dus nog wat aangepast, maar nu krijg ik de spindel (nog) niet aan via Eding. Een waarde waar ik erg over twijfel en veel tegenstrijdige instellingen van tegenkom is de PD143. Ik heb een 2,2 Kw Yuan*&# spindel met bijbehorende VFD. De motor is 3 polig, de VFD vanzelfsprekend 2 (fase+0). Instellingen die ik op het web tegenkom zijn 2 en 4. Welke moet ik gebruiken? Ik kom er met de chinese PDF zeker niet uit. PD143 Motor Pole Number
Set Range:02—10 Unit:1 Factory Setting:04
This parameter is set for the number of the motor’s pole according to the nameplate of the motor.

Op deze motor zijn ze de "nameplate" dus vergeten. Alle advies is welkom voordat er iets begint te roken.

Motor komt van Ebay maar dit adres zou hem volgens de bedenkelijke enkele kant A4 handleiding gemaakt kunnen hebben http://www.huajiang.cn/list/?16_1.html
Jij schrijft De "motor is 3 polig, de VFD vanzelfsprekend 2 (fase+0). Instellingen die ik op het web tegenkom zijn 2 en 4"
Wat je hier bedoelt te zeggen is denk ik dat de motor een driefase motor is en dat de VFD een eenfase ding is.

Wat ze in de PDF bedoelen is is hoe de motor intern is gewikkeld, dat bepaald o.a. het toerental, dat kan inderdaad 2, 4 , 6 enz. aantal polen zijn, regel is dat hoe meer polen er zijn, hoe langzamer de motor gaat draaien.
Deze motoren draaien eigenlijk allemaal 24000 rpm bij 400 Hz, dat betekent 3000 rpm bij 50 Hz en dat klopt ook met de instellingen voor een 2 polige motor (zoek desnoods maar eens hier: https://nl.wikipedia.org en kijk maar eens onder het hoofdstuk toerental)/wiki/Driefasige_asynchrone_motor), PD143 moet dus op 2 staan.

paulmajoor
Contacteer:

Bericht door paulmajoor » 24 aug 2018 20:54

Bedankt, dat is duidelijk. Wel raar dat er voorbeelden zijn met 4 als instelling, die ben ik op EBay nog niet tegengekomen.

paulmajoor
Contacteer:

Bericht door paulmajoor » 28 aug 2018 22:00

Even een filmpje. Er moet nog veel afgewerkt worden, maar ik wou wel eens wat beweging zien. Homen werkt en de spindel heb ik ook aangekregen. Nu nog stoeien met een DXF met pocket van Fusion die verkeerd wordt ingelezen.
https://youtu.be/FOWaTQGC_so

Plaats reactie