nieuwe cnc machine aluminium

Alle in grote lijnen opgebouwde aluminium, stalen en houten cnc-machine`s

Moderators: audiomanics, Moderators

Plaats reactie
tenij000
Berichten: 55
Lid geworden op: 12 apr 2017 15:13

nieuwe cnc machine aluminium

Bericht door tenij000 »

nieuwe cnc machine aluminium

Afbeelding

wou tr12x3 acme gebruiken iemand daar ervaring mee ?
Gebruikersavatar
abs02
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 mei 2011 15:20

Re: nieuwe cnc machine aluminium

Bericht door abs02 »

Zou het niet doen : gelijk beter maken.
Zo'n redelijk zware machine (gezien de plaat) en dan 12 mm ????
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: nieuwe cnc machine aluminium

Bericht door serum »

idd! lekkere opzet! 1605 KO's erop! De goedkope chinesen worden hier door menig gebruiker met succes toegepast.
Gebruikersavatar
Bjornski1976
Berichten: 1127
Lid geworden op: 01 feb 2013 14:10
Locatie: Gorinchem

Re: nieuwe cnc machine aluminium

Bericht door Bjornski1976 »

Heb er geen ervaring mee maar als je het ontwerp zo hebt ga er mee door. Er is later genoeg tijd en ruimte om het e.e.a. te verbeteren zo ook de overstap naar 1605. Als je de materialen nog niet hebt aangeschaft en je kan het ontwerp aanpassen zonder al te veel concessie te moeten doen dan is dat de weg voorwaarts.

Kijk eens bij de de volgende, geheel onpartijdig, voor 1605:
http://stores.ebay.com/linearmotionbearings
http://www.motedis.nl/shop/Dynamica-lin ... 91444.html
https://www.cnc-discount.com/kugelumlaufspindeln/1605/

Zelf maak ik gebruik van trapezium met bronzen moer en heb ook blokken van POM. Werkt ook erg lekker en qua kosten/resultaat het overwegen waard.

Je hebt een mooie machine in aanbouw.
Kennis en wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie & invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.
tenij000
Berichten: 55
Lid geworden op: 12 apr 2017 15:13

Re: nieuwe cnc machine aluminium

Bericht door tenij000 »

bedankt voor de links
Zee&Zee
Donateur
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 mar 2012 11:24

Re: nieuwe cnc machine aluminium

Bericht door Zee&Zee »

Motedis, levert an sich ik spul voor een redelijke prijs, maar die toko is zo niet-service gericht bezig, dat ik er niet snel nog.eens bestel. Een ding weet ik wel, levertijd is net zo variabel als het weer daar, en ook daar stemt het niet overeen met de voorspellingen. ( 1 week werden er uiteindelijk 3 en een half en je kunt geen kant op, want je hebt reeds betaald en ze zijn gewoonweg niet telefonisch bereikbaar en reageren niet of rijkelijk laat via het online order systeem ) Ik had al wat op Facebook en elders voorbij zien komen daarover, en hoopte dat het uitzonderingen waren maar het is helaas ook bij mij waarheid gebleken. Als je geen haast hebt en het prima vindt als het ooit komt, dan is het een optie, want de spullen zijn ok...maar anders zou ik ze mijden.
CNC you later
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: nieuwe cnc machine aluminium

Bericht door serum »

Dat is wonderlijk. Bij motedis heb ik dezelfde slechte ervaring. Ik zit momenteel met een bestelling van smt montagetechnik en loop tegen precies dezelfde muur. Stel je 2 vragen in een email krijg je steevast antwoord op alleen de eerst vraag, verzendkosten zijn 300e, zelf iets uitgezocht via dhl voor 150e, telefonisch niet bereikbaar (de juiste persoon alfhans niet). Soms binnnen 5 minuten reactie dan dagen niet.

Kennelijk kan je je wat arrogantie permiteren als je in de aluminiumhandel zit,
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: nieuwe cnc machine aluminium

Bericht door audiomanics »

serum schreef: verzendkosten zijn 300e...
Dan doet ITEM het een heel stuk beter.. ik heb nooit meer dan 48 euro betaald voor een pallet vol, voor twee complete machines.. Voor dat prijsverschil kan je heel wat meer bestellen..
Ook Boikon weet zijn transportkosten wel te rekenen, maar 75 euro schijnt toch de gemiddelde prijs te zijn die de vervoerders rekenen voor een palletje spul... Overigens heel prima lui bij zowel Boikon als ITEM..
Maar 300????
Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Toxiq
Berichten: 538
Lid geworden op: 05 nov 2014 22:38

Re: nieuwe cnc machine aluminium

Bericht door Toxiq »

Dat dacht ik ook al....
Nu is ca 600km best een stukkie rijden, maar zelfs met de bus rij zou ik niet meer dan de helft aan brandstof kwijt zijn, zou je het toch bijna zelf voor gaan halen
Ik heb er ook één :-)
Met een hamer past alles...
Zee&Zee
Donateur
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 mar 2012 11:24

Re: nieuwe cnc machine aluminium

Bericht door Zee&Zee »

serum schreef:Dat is wonderlijk. Bij motedis heb ik dezelfde slechte ervaring.
Yup en we zijn niet de enige. Ik vindt het prima als ze niet communiceren, dat roepen ze overal "we zijn hard aan het werk dus kunnen niet praten" Daar heb ik zelfs nog wel wat sympathie voor ... ook al is het imo niet meer van deze tijd om niet met je klanten te communiceren.... Maar...... dan moeten ze zich wel aan de beloofde levertijden houden. Nu is het gewoon klanten misleiden, ik zou er nooit iets besteld hebben als ik wist dat het zoooo lang zou duren, dan was ik wel elders gaan shoppen.

Maar vraag en aanbod principe, men komt ermee weg blijkbaar.
CNC you later
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: nieuwe cnc machine aluminium

Bericht door serum »

Ik vermoed dat het om zo'n 200-250kg gaat (alle lengtes onder de 100cm), het is verpakt op een europallet. Zojuist een email gestuurd aan SMT dat hij moet verbeteren in zijn communicatie en een offerte aangevraagd bij BSO gmbh. (gebruik wat 240x40 profiel dat ze bij motedis/boikon niet hebben)

Die 300e ex staat mij ook behoorlijk tegen. Offerte bij DHL opgevraagd voor het verzenden van een europallet van 450kg en dat kost maar 152e (alle bedragen zijn ex btw). Op de vraag of ik het door DHL op kan laten halen krijg ik als vaag antwoord, bij avis in stuttgart. Daar kan je toch werkelijk geen hol mee. En op de vervolgvragen krijg je vervolgens een paar dagen geen antwoord. En als je zegt je te verwonderen over de hoge verzendkosten word er struisvogelpolitiek gespeeld en krijg je wederom geen antwoord.

Op voorhand al een verstoorde verhouding dus. :mrgreen:
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: nieuwe cnc machine aluminium

Bericht door benkr »

Ik koop, zowel zakelijk als prive, mijn spul bij de fa. Newton in Waalwijk, zij vertegenwoordigen MiniTec in Nederland, perfect alu profiel, alleen wat andere afmetingen. Ze zijn ook de firma achter http://www.pneumatiekvoordeel.nl en http://www.lineairgeleidingshop.com
Heeft voor mij het voordeel dat het vlakbij is, meestal ga ik mijn privespullen even ophalen.
Als ik ze bel voor b.v. 5 mtr. pneumatiek slang omdat een rol bij mij nooit meer op gaat dan kan ik dat gewoon gratis ophalen, een proefstuk van een bepaald profiel is ook geen enkele probleem, ik heb daar al vaker in hun schrootbak staan graaien, stukken tot een halve meter zo veel je maar wilt.
Als ik bel voor spullen om ze op te halen dan kan dat meteen, en betalen moet ik maar per bankrekening doen, ook als ik bestel via de webshop. ( de webshop kan niet omgaan met afhalen, vandaar de betaling per bank, ook de verzendkosten is voor de webshop een probleem)

En zagen doen ze er ook perfect, alles precies op maat.

JA IK HEB ALLEEN MAAR GOEDE ERVARINGEN MET DIT BEDRIJF.
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1669
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: nieuwe cnc machine aluminium

Bericht door kawarider »

Ha ha . Da 's waar Ben. Nu je het zegt. Ik moet ze maandag weer eens bellen. Een factuur voor het ventiel dat ik laatst gehaald heb, hebben ze nooit gestuurd.
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3702
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: nieuwe cnc machine aluminium

Bericht door andrefc101 »

kawarider schreef:Een factuur voor het ventiel dat ik laatst gehaald heb, hebben ze nooit gestuurd.
Daar zou ik dan heel veel bestellen!
Ik heb interesse in die lineaire geleidingen die ze verkopen, maar kan er nergens iets over vinden v.w.b. kwaliteit, jammer.......
Plaats reactie