Ooznest cnc frees kopen

Alle in grote lijnen opgebouwde aluminium, stalen en houten cnc-machine`s

Moderators: audiomanics, Moderators

Plaats reactie
casperwaalkens
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jan 2018 16:12

Ooznest cnc frees kopen

Bericht door casperwaalkens »

http://ooznest.co.uk/3D-Printer-CNC-Kit ... C-Full-Kit

op deze website staat een cnc-frees te koop voor 1722,97 Euro, ik heb op stage al gewerkt met een soortgelijke frees.
omdat ik niet veel tijd heb om deze te bouwen, leek het mij verstandig om een compleet pakket te bestellen.
verder ben ik vrij nieuw in dit wereldje.
ik wil de frees gebruiken voor mijn studie product ontwerp, denk hierbij aan het uitfrezen van proefmodellen in voornamelijk hout.
mijn vraag aan jullie is, of dit een goeie koop is als ik een tafel wil van 1500mm x 1000mm om in elk geval de standaard platen te kunnen gebruiken van de bouwmarkten.
of hebben jullie betere en of goedkopere opties?

ik hoor graag als dit al ergens staat ook!

groet

casper
benkr
Donateur
Berichten: 7731
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Ooznest cnc frees kopen

Bericht door benkr »

Dit soort machines hebben een geleiding voor de X- en Y-as die is gebaseerd op kogellagers die rollen over een aluminium extrusie profiel. Het spelingsvrij afstellen van die lager looprollen is eigenlijk ondoenlijk en bovendien er gevoelig voor stof wat tussen de wielen en het loopvlak gaat komen. Bedenk dat een freesmachine enorme bergen stof en rommel produceert, het ontwerp van dit soort machines is ook niet zodanig dat dit stof en spanen niet tussen de geleiders kan komen. Ik zelf zou nooit een machine kopen die op een dergelijke manier werkt, dit vraagt om problemen die niet oplosbaar zijn.
Plaats reactie