Ontwerp portaalfrees

Alle in grote lijnen opgebouwde aluminium, stalen en houten cnc-machine`s

Moderators: audiomanics, Moderators

BenB
Berichten: 45
Lid geworden op: 12 feb 2018 21:34

Re: Ontwerp portaalfrees

Bericht door BenB »

Ihre Anfrage wurde erfolgreich weitergeleitet, vielen Dank.
Wir werden uns in Kürze mit Ihnen in Verbindung setzen

Zo, aanvraag de deur uit en nu even wachten wat de totaal schade wordt. :roll:

Morgen ga ik de motoren en driver ect uitzoeken.
BenB
Berichten: 45
Lid geworden op: 12 feb 2018 21:34

Re: Ontwerp portaalfrees

Bericht door BenB »

Zo bestelling is de deur uit, en het is SMT geworden

Het scheelde nogal in de prijs trouwens. Heb zowel bij Boikon als Item opgevraagt maar voor alleen de 80x80 was ik al een stuk meer kwijt dan bij SMT.
En bij SMT heb ik er dan ook nog hammernuts, interne hoekjes, afdekplaatjs en 6 stelpoten bij.
Verzendkosten zitten zoals eerder vermeld op €150 maar nog steeds goedkoper,.. oh en voordat er vragen komen, heb wel het zware profiel genomen.

Nu is het wachten geblazen tot alles binnen is en dan kan er gebouwd worden :mrgreen:
BenB
Berichten: 45
Lid geworden op: 12 feb 2018 21:34

Re: Ontwerp portaalfrees

Bericht door BenB »

Nogsteeds aan het wachten... vrijdag of volgende week maandag zou het binnen moeten zijn.

Ondertussen weer aan het kijken naar steppers en drivers.
Is dit dan wel wat

http://s.aliexpress.com/RzEjmq6R

En voordat iemand gaat schrijven hou rekening met douane en btw. Via UPS komt het zonder extra kosten binnen. Komt er wel €66 bij voor 4 stuks.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Ontwerp portaalfrees

Bericht door Kjelt »

BenB schreef: 20 mar 2018 16:46 Nogsteeds aan het wachten... vrijdag of volgende week maandag zou het binnen moeten zijn.
Dat zou snel zijn , bij mij heeft het uiteindelijk dik drie weken geduurd. Ze zouden bellen vantevoren, niets vernomen, staan ze opeens voor de deur.
Ondertussen weer aan het kijken naar steppers en drivers.
Is dit dan wel wat
Ja dat zijn de goede. Die heb ik nu ook.
En voordat iemand gaat schrijven hou rekening met douane en btw. Via UPS komt het zonder extra kosten binnen. Komt er wel €66 bij voor 4 stuks.
Die snap ik niet, lijkt me broodje aap. Ik heb ook al een pakje via UPS moeten dokken.
De enigste manier om gegarandeerd geen extra kosten te hoeven betalen is als ze het vanuit Europa naar je toe sturen.
Of je nou FedEx, PostNL, swisspost, DHL of wat dan ook pakt, als ze het controleren krijg je de rekening.

Maar vertel hoe zou dit dan moeten werken? Wordt het eerst intern naar Europa gestuurd ?
BenB
Berichten: 45
Lid geworden op: 12 feb 2018 21:34

Re: Ontwerp portaalfrees

Bericht door BenB »

Maar vertel hoe zou dit dan moeten werken? Wordt het eerst intern naar Europa gestuurd ?
Laatst een pakket vanuit China laten versturen omdat ze het in duitseland niet hadden liggen. De verkoper (my friend) verzekerde mij dat als ik het met DHL liet versturen er geen extra kosten bij komen. Oké dan maar de gok. Betaald en via track en tracé gevolgd. Pakket ging van China naar Uk en toe naar mij. Sneller dan normaal binnen en zonder extra kosten. Was een pakket van €100 incl verzenden.

Ik denk dat ze het idd eerst versturen naar een depot in EU en dan doorsturen naar de ontvanger.
BenB
Berichten: 45
Lid geworden op: 12 feb 2018 21:34

Re: Ontwerp portaalfrees

Bericht door BenB »

Dat zou snel zijn , bij mij heeft het uiteindelijk dik drie weken geduurd. Ze zouden bellen vantevoren, niets vernomen, staan ze opeens voor de deur
Ik ben netjes gebelt en dag of 2 later na goedkeuren van de bestelde items en prijs. Enige vraag die ze hadden was of het zakelijk of privé was. (Bedrijfsnaam ingevoerd) netjes gevraagt of ze het privé konden doen maar dan met bedrijfsnaam erboven. Anders had ik wat gegevens moeten doorsturen en die had ik niet bij de hand 😁

Wat me wel verbaast is dat betalen pas achteraf hoeft... dat zie je niet vaak meer 😳
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Ontwerp portaalfrees

Bericht door Kjelt »

BenB schreef: 20 mar 2018 18:56
Wat me wel verbaast is dat betalen pas achteraf hoeft... dat zie je niet vaak meer 😳
Je hebt een hele andere behandeling gehad dan ik, misschien omdat je een bedrijf hebt gebruikt.
Bij mij was het eerst drie keer bevestigen per email dan vooruitbetalen en dan zou de expediteur me wel bellen als het bezorgd zou worden.
Na twee weken heb ik zelf maar eens gebeld hoe of wat. Gelukkig praat ik redelijk duits.
Mev Loth zei dat het bij de expediteur was en dat ik moest afwachten. Geen datum niets.
Weer een week later ging plots de bel, gelukkig was ik thuis, klein bezorgautootje en een jongeman die vroeg of ik aub mee kon sjouwen (74kg). :mrgreen:
Wel keurig op houten pallet verpakt.
BenB
Berichten: 45
Lid geworden op: 12 feb 2018 21:34

Re: Ontwerp portaalfrees

Bericht door BenB »

.....en een jongeman die vroeg of ik aub mee kon sjouwen (74kg). :mrgreen:
Wel keurig op houten pallet verpakt.
Dan hebben we het zelfde besteld 😂

Gesamtgewicht: 74.14797 Kg
BenB
Berichten: 45
Lid geworden op: 12 feb 2018 21:34

Re: Ontwerp portaalfrees

Bericht door BenB »

Goedenmorgen mannen,

Even een vraagje mbt de spindel.

2,2kw (wil namelijk er20 kunnen gebruiken) maar maakt het nog uit of het een vierkante of ronde is?

Wordt lucht gekoelde versie, mij zelf lijkt vierkant beter voor de stijfheid maar misschien zit ik er wel naast.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Ontwerp portaalfrees

Bericht door Kjelt »

Zover als ik begrepen heb:
De vierkante met montagegaten is steviger qua montage, kan geen kant meer op, alleen 8 bouten losdraaien mocht je hem hoger moeten hangen en alleen vaste afstanden.
De ronde is gemakkelijker / sneller hoger of lager te monteren mocht je werkstuk dat nodig hebben en traploos te verschuiven.
BenB
Berichten: 45
Lid geworden op: 12 feb 2018 21:34

Re: Ontwerp portaalfrees

Bericht door BenB »

Kjelt schreef: 28 mar 2018 09:08 Zover als ik begrepen heb:
De vierkante met montagegaten is steviger qua montage
Oké duidelijk. Montage is beter bij een vierkante, zoiets dacht ik al. Maar heeft dit dan nog invloed op het frees werk? Of is dit te verwaarlozen
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 5985
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Ontwerp portaalfrees

Bericht door Sven »

Bij het verzetten van een vierkante ben je denk veel onzuiverder af dan met een ronde.

Strikt genomen zou je de vierkante na het verzetten opnieuw moeten uitlijnen op de draaïng rondom de x-as (of y-as, afhankelijk van hoe je gekozen hebt).

Als je de houder voor de ronde eenmaal goed hebt uitgelijnd dan is omhoog of omlaag secondenwerk, met de vierkante ben je denk ik al gauw twee uur zoet.

En de stijfheid?

Als je het moet hebben van de stijfheid van de bevestiging van de spindle dan is je ontwerp misschien aan een herziening toe.
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
BenB
Berichten: 45
Lid geworden op: 12 feb 2018 21:34

Re: Ontwerp portaalfrees

Bericht door BenB »

Het ontwerp kan niet meer gewijzigd worden, profielen komen eind van de dag binnen. Iets later dan verwacht maar door de drukte komt het wel goed uit.

En ik hoeft het niet van de stijfheid van de bevestiging van de spindel te hebben. Maar ik denk ook niet dat ik vaak de spindel van hoogte ga veranderen. Maar ook dit baseer ik op mijn weinige kennis van cnc 😂.

Ik bekijk het misschien te simpel maar mij lijkt een bevestiging van 8/10 bouten over de hele lengte van de spindel beter werken dan 4 bouten van een mount op de helft van een spindel. Dat de montage stijver is met een vierkante snap ik.
Maar als er dus weinig verschil in uitslag van de spindel zit dan maakt het dus vrij weinig uit of die dus rond of vierkant wordt
DirkSchipper
Berichten: 826
Lid geworden op: 13 sep 2010 15:28
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ontwerp portaalfrees

Bericht door DirkSchipper »

BenB schreef: 28 mar 2018 13:29Maar als er dus weinig verschil in uitslag van de spindel zit dan maakt het dus vrij weinig uit of die dus rond of vierkant wordt
Volgens mij bedoelt Sven dat je een ronde spindel heel eenvouding in z'n mount omhoog/omlaag kunt schuiven, zonder dat daarmee de uitlijning verandert ...
Niet de hele mount verplaatsen!
Plaats reactie