Jerber's FreesMachine

Alle in grote lijnen opgebouwde aluminium, stalen en houten cnc-machine`s

Moderators: audiomanics, Moderators

Plaats reactie
Jerber
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 mei 2007 08:38
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:

Jerber's FreesMachine

Bericht door Jerber »

Hallo allemaal ik ben Jerber. Ik ben al een tijdje actief op cnczone.com.
De laatste tijd vind ik het eigenlijk veel te druk daar dus ik ben blij dat er nu een cnczone.nl is.

Ik heb een klein bouwverslag op cnczone.com staan.
http://www.cnczone.com/forums/showthread.php?t=23180

Maar hier nog wat foto's :

86

85

84

83

82

81


Dit is mijn tweede machine. Hiervoor heb ik een proxxon KT150 en bijbehorende colom omgebouwd maar toen die net af was kwam mijn vader aanzetten met deze lineare rails. Ik vond de proxxon toch wat te licht dus meteen maar een tweede machine gebouwd. Alle onderdelen voor deze machine zijn wel gemaakt met de proxxon.

Het bereik is niet groot, 140 x 140 140 mm, maar ik kan redelijk wat verspanen. De spindels worden aangesuurd met stappenmotoren.
Voor de X en Y as gebruik ik zelfgebouwde PicStep drivers en voor Z as een 4Amp driver van DamenCNC.
Ik gebruik Mach3 om alles aan te sturen alhoewel ik de laatste tijd ook veel aan het spelen ben met EMC (linux cnc).

Ik ben nog van plan om een 4e as de bouwen maar eerst gaat mijn draaibankje omgebouwd worden. Als ik hier mee ga beginnen zal ik hier wel verslag plaatsen.

Mvg,

Jeroen
Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1403
Lid geworden op: 21 jan 2007 21:04
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Jerber's FreesMachine

Bericht door Erik »

Welkom op dit forum en bedankt voor je bijdrage en foto's. Mooie machine heb je daar!

Je foto's heb ik even voor je ge-upload naar ons eigen fotoalbum. Kun je dit de volgende keer zelf doen?
Gr.

Erik
Plaats reactie