centrale smering

Alle in grote lijnen opgebouwde aluminium, stalen en houten cnc-machine`s

Moderators: audiomanics, Moderators

Plaats reactie
beyazbalina
Berichten: 198
Lid geworden op: 22 sep 2009 15:05
Locatie: Voorthuizen
Contacteer:

centrale smering

Bericht door beyazbalina »

Ik wil centrale smering gaan toepassen voor mijn rollenomloopgeleiding en kogelomloopspindels
Kan ik als leidingsysteem festokoppelingen en luchtslang gebruiken of zijn er speciale olieleidingen?

Alvast bedankt

Groet Gerard
hanske
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 apr 2010 17:45
Contacteer:

Re: centrale smering

Bericht door hanske »

Dit gaat niet lang goed.Olie of dun vloeibaar vet tast de slang aan en de druk tijdens smeren is ook te hoog voor de koppelingen.Hiervoor zijn er speciale koppelingen en slangen te koop
alex364
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 okt 2012 21:52

Re: centrale smering

Bericht door alex364 »

Misschien is een brandstofleiding een idee? Niet duur en oliebestendig. Kan ook best een paar bar druk hebben. Geen idee hoeveel druk je op je systeem wilt zetten. Voor echt veel druk zou je hydrauliekslang kunnen gebruiken. Nadeel hiervan is dat deze veel stugger zijn
zeeschuim

Re: centrale smering

Bericht door zeeschuim »

op de chineesjes zitten polyurethaan slangetjes van een streep of 4 met metalen insteekkoppelingetjes, hier in lelystad zit Ambi smeersystemen, die leveren dezelfde spullen.
skillalot
Donateur
Berichten: 3254
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: centrale smering

Bericht door skillalot »

Op mijn vorige werk hadden we altijd gewone insteekkoppelingen en luchtslangen voor de smeringen van machines. Eigenlijk niet echt problemen mee gehad. We hadden alleen wel iets dikkere luchtslang. Voor gewoon lucht hadden we 8x6, en voor smering dan 8x5 bijvoorbeeld.

Oh, en als je goedkope luchtkoppelingetjes en alles zoekt: http://www.pneumatiekvoordeel.nl/
Plaats reactie