Een nieuw lid met een nieuw CNC project (intussen niet meer)

Alle in grote lijnen opgebouwde aluminium, stalen en houten cnc-machine`s

Moderators: audiomanics, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13523
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Een nieuw lid met een nieuw CNC project

Bericht door Arie Kabaalstra »

't komt er dus op neer.. zou je taxichauffeur zijn, en die chauffeur snachts een keer uit de kroeg moeten halen, en haar huis brengen.. dat je bij het begin van de straat waar ie woont, omdraait.. en em terug naar de kroeg brengt omdat je dienst erop zit.. die heeft zijn vrouw wat uit te leggen..
Gebruikersavatar
stef stuntpiloot
Berichten: 1421
Lid geworden op: 03 feb 2013 14:18

Re: Een nieuw lid met een nieuw CNC project

Bericht door stef stuntpiloot »

Exact! Ik was behoorlijk pissig toen ik dat zag. Misschien leveren ze het morgen af, maar na dit geintje weet ik het zo allemaal niet wanneer ze het langsbrengen.... Ik baal best wel een beetje want ik wil graag dat bed monteren. Het zijn van dit soort profielen:
Afbeelding

5 stroken van 160cm lang naast elkaar.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13523
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Een nieuw lid met een nieuw CNC project

Bericht door Arie Kabaalstra »

ja, da's mooi spul. 2 maten T-sleuven.. zodat je klemmetjes voor groot werk, en voor klein werk kan maken..
sirhc
Berichten: 47
Lid geworden op: 28 dec 2008 01:13
Contacteer:

Re: Een nieuw lid met een nieuw CNC project

Bericht door sirhc »

Bovenstaande is heeeeel herkenbaar. Is me ook al zo vaak overkomen. :evil: :evil:
Gebruikersavatar
stef stuntpiloot
Berichten: 1421
Lid geworden op: 03 feb 2013 14:18

Re: Een nieuw lid met een nieuw CNC project

Bericht door stef stuntpiloot »

@ Arie, Het lijkt me een mooi systeem. Sowieso veel beter dan de MDF plaat die er nu in ligt. Daarnaast zorgt het ook voor wat extra massa (het frame zelf is verder wel erg sterk maar wat extra is nooit verkeerd)

@ Sirhc, Zo vaak voorgekomen? dat ze zeggen te komen op dag X en dat ze aan het einde van de dag aangeven geen tijd te hebben gehad?
sirhc
Berichten: 47
Lid geworden op: 28 dec 2008 01:13
Contacteer:

Re: Een nieuw lid met een nieuw CNC project

Bericht door sirhc »

Dat ik 's morgens inderdaad zie staan dat de chauffeur onderweg is en dat ik 's avonds nog een keer kijk en er dan staat dat pakket retour depot is. Op het werk heb ik het zelfs 2x achter elkaar gehad dat UPS het voor elkaar krijgt om een Express zending gewoon niet te bezorgen. Van de week kreeg een collega alleen de bon die normaal op het pakket zit. De chauffeur had de mededeling dat hij geen idee had waar het bijbehorende pakket gebleven was. Dat was met TNT.. Valt je toch niks meer in :evil: :shock:
Gebruikersavatar
stef stuntpiloot
Berichten: 1421
Lid geworden op: 03 feb 2013 14:18

Re: Een nieuw lid met een nieuw CNC project

Bericht door stef stuntpiloot »

Hmm dat wekt vertrouwen! Ik heb wel eens wat gedoe gehad met de post maar dit viel wel even op. Meestal heb ik last van GLS en DHL die gewoon niet aanbellen. En dan mag ik dus 2 dagen langer wachten en dan in het geval van GLS het aan de andere kant van de stad ophalen en in het geval van DHL moet ik helemaal naar Drachten (woon in groningen) want ze willen ook geen fout toegeven en nog een keer bezorgen.

Nougoed ik heb net met DPD gebeld. De chauffeur is onderweg en brengt hem hier rond 1 uur. We zullen zien!
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Een nieuw lid met een nieuw CNC project

Bericht door audiomanics »

wilfred1970 schreef:Alleen wil niet iedereen die langere levertijd.
Ja, natuurlijk wil iedereen het 't liefst gisteren al bezorgd hebben, maar het bouwen van een machien doe je, als hobby, niet in een paar dagen.. normaal gesproken.. Meestal had ik het spul in ca 5 werkdagen in huis. Mijn record: vanuit China was mijn VFD+ spindel binnen 24 uur na bestelling op eBay thuis afgeleverd... :shock: .. moest best wel even slikken...
Maar als je spul in Nederland besteld duurt het toch ook vaak bijna een week of nog langer eer je de spullen in huis hebt hoor..(zouden ze het zelf uit China bestellen??)

Over afleveren.. Na jaren oefening is het de UPS gelukt om een paar maanden geleden een keer een pakketje af te leveren zonder problemen.. Belden ook vaak niet aan.. Heb wel eens voor het raam gezeten dat ik 'm zie komen met alleen een briefje en dat snel in de bus frommelde en toen hard weg liep.. Te laat... ik was sneller.. :lol:

Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Gebruikersavatar
stef stuntpiloot
Berichten: 1421
Lid geworden op: 03 feb 2013 14:18

Re: Een nieuw lid met een nieuw CNC project

Bericht door stef stuntpiloot »

Wordt tijd dat die mensen ontslagen worden. Ik kan begrijpen dat je een hongerloontje hebt. Ik kan ook begrijpen dat je het heel druk hebt maar dat betekent niet dat je je klanten op zo'n manier mag ehm hoe zeg ik dat netjes.... Benadelen.

Ik heb dan nog liever dat ik een melding krijg: Sorrie ik heb echt geen tijd gehad dan dat ze een briefje in de bus smijten ondanks dat ik gewoon thuis ben en wacht op de deurbel. Dat net zo lang duurt dan het gewoon afleveren.
Gebruikersavatar
stef stuntpiloot
Berichten: 1421
Lid geworden op: 03 feb 2013 14:18

Re: Een nieuw lid met een nieuw CNC project

Bericht door stef stuntpiloot »

En het is binnen:

Oude situatie:
Afbeelding

Nieuwe situatie:
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Oscar f1
Berichten: 573
Lid geworden op: 29 jan 2009 22:58
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Een nieuw lid met een nieuw CNC project

Bericht door Oscar f1 »

Nou nog even mooie pootjes frezen,
die houten blokjes ziet er niet uit.
Gebruikersavatar
stef stuntpiloot
Berichten: 1421
Lid geworden op: 03 feb 2013 14:18

Re: Een nieuw lid met een nieuw CNC project

Bericht door stef stuntpiloot »

Hehe, helemaal mee eens, ik zit nog even te zien hoe ik dat ga doen, mooie poten.
skillalot
Donateur
Berichten: 3253
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Een nieuw lid met een nieuw CNC project

Bericht door skillalot »

Gebruikersavatar
stef stuntpiloot
Berichten: 1421
Lid geworden op: 03 feb 2013 14:18

Re: Een nieuw lid met een nieuw CNC project

Bericht door stef stuntpiloot »

Dankje, dat is wel handig maar ik wil hem gelijk ook wat verhogen. hoger werkvlak is wel handig denk ik.

Wat vinden jullie van zwenkwielen met rem ? Dit lijkt me wel handig als ik aan de achterkant bij de machine moet...
Plaats reactie