aliexpress

Alle andere vragen over zelfbouw machine`s kunnen hier terecht.

Moderator: Moderators

motormuis
Berichten: 836
Lid geworden op: 17 apr 2018 19:33
Locatie: Swalmen

Re: aliexpress

Bericht door motormuis »

ik bestel regelmatig bij banggood.com hebben na genoeg het zelfde als alie
als ik meerdere dingen bestel krijg ik regelmatig 3 of 4 pakketjes achter elkaar
heb tot nu toe pas een keer inklaringskosten bij dhl moeten betalen
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: aliexpress

Bericht door Kjelt »

Ik heb anders bij DHL gewoon drie keer aan de deur kunnen pinnen.
De ontvanger is SumUp Schiphol die handelt het kennelijk verder af.
Je kunt altijd protest indienen via email maar dat is veel papierwerk en je moet echt in je recht staan.
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: aliexpress

Bericht door benkr »

DHL, Fedex en alle andere vervoerders gaan standaard langs de Douane, en daar rekenen ze dan ook nog zo'n 20 Euro extra voor.
Kies daarom altijd voor standaard China post of zoiets, dan gaat het meestal goed.
Als je geen verzendoptie China post vindt zoek dan verder bij een andere aanbieder of ga naar de webshop van de aanbieder zelf, meestal vind je het zelfde artikel ook bij een aanbieder die wel China post heeft, soms is het dan ietsje duurder maar komt het dan wel kosteloos bij je thuis aan. En pech kun je natuurlijk altijd hebben, de Douane neemt nu eenmaal steekproeven, en dan ben je dus alsnog het haasje.
diepchess
Berichten: 1430
Lid geworden op: 02 jul 2013 11:02
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: aliexpress

Bericht door diepchess »

Kjelt schreef: 17 jun 2018 00:31 Ik heb anders bij DHL gewoon drie keer aan de deur kunnen pinnen.
De ontvanger is SumUp Schiphol die handelt het kennelijk verder af.
Je kunt altijd protest indienen via email maar dat is veel papierwerk en je moet echt in je recht staan.
Protest indienen bij de belastingambtenaar is echt kansloos Kjelt. het probleem is dat je dat dus indient bij degene die al bepaald heeft wat je dient te betalen. Dus bij wij-van-wc-eend.

Ik heb dat keer gedaan toen DHL dus de dollars als euro's rekende. Dus iets wat ik voor 1200 dollar gekocht had, dat sloegen ze aan voor 1200 euro.
Letterlijk zo. Toen frommelde de belastingambtenaar iets - waardoor ik per saldo nog steeds hetzelfde moest betalen op een paar dubbeltjes na.

Protesten KANSLOOS bij wij-van-wc-eend.
diepchess
Berichten: 1430
Lid geworden op: 02 jul 2013 11:02
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: aliexpress

Bericht door diepchess »

benkr schreef: 17 jun 2018 00:51 DHL, Fedex en alle andere vervoerders gaan standaard langs de Douane, en daar rekenen ze dan ook nog zo'n 20 Euro extra voor.
Kies daarom altijd voor standaard China post of zoiets, dan gaat het meestal goed.
Als je geen verzendoptie China post vindt zoek dan verder bij een andere aanbieder of ga naar de webshop van de aanbieder zelf, meestal vind je het zelfde artikel ook bij een aanbieder die wel China post heeft, soms is het dan ietsje duurder maar komt het dan wel kosteloos bij je thuis aan. En pech kun je natuurlijk altijd hebben, de Douane neemt nu eenmaal steekproeven, en dan ben je dus alsnog het haasje.
Ben - dat is echt kansloos tenzij je iets bij andere webshop dan bestelt en je pakje is onder de 2 kilo ofzo en niet overdreven groot.
Bijna alles boven de 2 kilo wordt hier aangeslagen. Of het nu TNT, TNT-express, DPD, FedEx of DHL of een ander is.

Als je iets bij dezelfde webshop bestelt dan heeft die webshop in China precies 1 verzendmethode. Meer dokken gaat hij nog steeds met dezelfde mee - je bent dan de domme Europeaan die meer wilde dokken dus meer winst voor ze. In groot China weten ze niet eens met welke verzender dat dan uiteindelijk op je mat terecht komt. Zij hebben afspraken met bedrijf X. Bedrijf X heeft dan weer waar aantal pakjes verzameld worden en in 1 pakket gestopt worden richting Europe, afspraken met bedrijf Y wat dan DHL kan zijn of niet. Het gaat volgens mij binnen China meestal via 2 bedrijven voor het in Europa overgeslagen wordt op een andere verzender.

De fabrieken in China die verzenden wel direct met bedrijven als DHL of FedEx - kleine pakjes van kilo of 10 vragen ze ontzettend veel voor - 6 a 7 dollar de kilo is heel normaal. Dat is dan niet veel meer dan zij zelf betalen. Terwijl de middelgrote webshops dat is ratjetoe van afspraken dat volgens mij niet zelden via 2 of 3 bedrijven loopt die 't pakje overslaan voor het bij een ons bekende naam uitkomt...
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: aliexpress

Bericht door Kjelt »

Ja je kunt je er druk over maken maar ook van te voren al rekening houden met een bepaalde bijbetaling, mocht het verschil dan te klein zijn zou ik het gewoon lokaal bestellen.
Meestal is het verschil zelfs met bijbetaling van tax en invoer voldoende interessant.
diepchess
Berichten: 1430
Lid geworden op: 02 jul 2013 11:02
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: aliexpress

Bericht door diepchess »

Kjelt schreef: 17 jun 2018 16:28 Ja je kunt je er druk over maken maar ook van te voren al rekening houden met een bepaalde bijbetaling, mocht het verschil dan te klein zijn zou ik het gewoon lokaal bestellen.
Meestal is het verschil zelfs met bijbetaling van tax en invoer voldoende interessant.
Voor sommige producten is dat zo Kjelt - maar electronica is gemiddeld factor 5 tot 10 verschil - terwijl levertijd dan nog steeds hetzelfde is meestal (soms is China heel traag met 3 a 4 weken). Wat nu eenmaal gemaakt wordt daar in China dat is daar ook goedkoper. Aliexpress is altijd wel week trager dan ebay daar. Ben geen grote fan van alibaba daar.

Wel zijn er veel producten waar ze echt proberen je uit te knijpen voor het maximum, waarbij de prijs die je dan krijgt net paar euro ligt onder wat het hier is. Neem 3d printer filament. Als je tot 100 kilo daar bestelt ben je echt niet goedkoper uit dan hier. Als ik container bestel zit ik op ongeveer 4.5 dollar per rol (per kilo). PLA is inkoop duurder dan ABS - snappen doe ik dat niet zo. Zit op 5 dollar per kilo. De banggood en aliexpressen rekenen bijna overal vette verzendkosten over.

Vraag is alleen: wil je printen met Chinees 3d printer filament?
Dabit gaat hard JA schreeuwen :)
Maar tappen doet hij dan weer met hele dure tappers. Terwijl ik tap met goedkope rommel van ebay daar - maar print met duur filament :)

Voor electronica is het verschil te groot simpelweg.

Een hoop dames kopen tegenwoordig ook kleding op aliexpress e.d.
Maar dat kwam in verleden ook altijd al uit Verre Oosten.

Herinner me nog gesprek met een oud-directeur/eigenaar, ondertussen met pensioen, van behoorlijke kledinggroothandel (met name sportkleding) die decennialang dat gedaan heeft. Hij ging dan naar Verre Oosten om in te kopen. Om hem te citeren: "ik kon de kleding gratis meenemen en de containers kwamen gratis, pas nadat het verkocht was hoefde ik te betalen".

Het komt decennialang al uit het verre oosten. Verschil nu is dat je het direct daar bestellen kunt als kleine jongen/consument ipv alleen de importeurs/groothandelaren.
Dratsabylgu
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 apr 2018 09:40
Locatie: Nieuwerkerk aan den IJssel

Re: aliexpress

Bericht door Dratsabylgu »

Aliexpress is een verzamelsite voor verkopers.
Als je mandje van 200 euro van meerdere verkopers is dan hoef je alleen maar invoer en btw te betalen van de verkopers waar je meer dan 22 euro besteld.
Als ik van 1 verkoper meer dan 22 euro nodig hebt en het zijn meerdere artikelen dan splits ik het gewoon op en bestel ik het om de dag zodat ze het niet alsnog bij elkaar stoppen.
Vaak worden de kleine bestellingen ook gratis bezorgd, als je van een gratis bezorgd artikel meerdere stuks besteld dan komen er vaak kosten bij.
Bij duurdere artikelen gaat dit natuurlijk op niet maar de meeste verkopers waar ik bestel geven zonder dat ik het vraag op dat de waarde maar een paar euro/dollar is.
Totaal heb ik meer dan 100 bestellingen gedaan en nog nooit iets extra's hoeven te betalen op deze manier.
Tevens heb ik over al die bestellingen maar 1 keer iets niet ontvangen en dan krijg je gewoon je geld terug.
Plaats reactie