Advies schuim frees

Alle andere vragen over zelfbouw machine`s kunnen hier terecht.

Moderator: Moderators

Leo.D
Berichten: 273
Lid geworden op: 21 jan 2011 12:52
Contacteer:

Re: Advies schuim frees

Bericht door Leo.D »

Afhankelijk van het product dat in de koffer moet, zou je ook kunnen denken aan een plastic zak gevuld met pur schuim :mrgreen:
marten optimum
Berichten: 131
Lid geworden op: 17 jun 2015 21:49
Locatie: augustinusga

Re: Advies schuim frees

Bericht door marten optimum »

wees dan wel zo slim om 2k pur te gebruiken en niet 1k pur (bouw pur). In grote volumes hard de 1k pur niet goed door. 2k pur doet dat wel.
hvb83
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 okt 2016 10:06

Re: Advies schuim frees

Bericht door hvb83 »

Omdat hier niet echt een duidelijk antwoord is gekomen en ik eigenlijk een beetje hetzelfde zoek, haak ik toch maar op dit topic in.

Ik wil zogenaamde toolbeds maken, om het gereedschap in m'n kist netjes te kunnen organiseren. Commercieel kan je dat laten doen, maar kost het aanzienlijk en is het eigenlijk alleen prima als je een keer een indeling maakt en dat nooit meer wilt wijzigen. In mijn situatie komt er ongeveer elke maand wel een nieuw stuk gereedschap bij, gaat er iets af of moet de indeling van de schuimbladen om een andere reden gewijzigd worden.

Daarom lijkt het me ideaal om zelf een freestafel te hebben waarmee ik zelf naar hartelust kan spelen en een beetje thuis kan worden in de wondere wereld van het cnc frezen. Het hoeft niet tot op de 1/10mm nauwkeurig te zijn, een groot werkbereik vind ik belangrijker.

Een kort wensenlijstje:

- Werkbereik in ieder geval 600 x 300 x 50mm, waarbij het leuk zou zijn als die hoogte eventueel groter zou kunnen (ook dan alleen voor schuimtoepassingen);
- Een bouwpakket heeft de voorkeur, maar liefst wel iets waarbij ik niet meer veel hoef uit te dokteren;
- Kosten afhankelijk van wat het moet kosten, maar goedkoper heeft de voorkeur;
- Nauwkeurigheid en stabiliteit is geen groot issue, met deze tafel ga ik alleen schuim of incidenteel een keer een mdf-deel zonder veel haast frezen;
- Het hoeft geen upgrade naar een frees die hout en alu met hoge nauwkeurigheid kan frezen te kunnen faciliteren.
Plaats reactie