Er32

Alle andere vragen over zelfbouw machine`s kunnen hier terecht.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3702
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Er32

Bericht door andrefc101 »

Ik zoek een ER32 opname(plaat) om op het freesbed te monteren. Wie weet hoe zoiets heet, en waar kan ik dat vinden.
D9R
Berichten: 421
Lid geworden op: 12 jun 2016 21:08

Re: Er32

Bericht door D9R »

Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3702
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Er32

Bericht door andrefc101 »

Inderdaad, zoiets..... aardig aan de prijs, ff kijken of dat hier ook te vinden is. Bedankt in ieder geval!
Weet iemand welke schroefdraad in een ER32 zit? Ik heb nl. zo'n ding, maar die gaat zo zwaar, daar wordt je niet vrolijk van. Misschien kan ik de schroefdraad een beetje fatsoeneren.
mjeuring
Berichten: 957
Lid geworden op: 03 feb 2014 14:49
Locatie: MM

Re: Er32

Bericht door mjeuring »

andrefc101 schreef: Weet iemand welke schroefdraad in een ER32 zit? Ik heb nl. zo'n ding, maar die gaat zo zwaar, daar wordt je niet vrolijk van. Misschien kan ik de schroefdraad een beetje fatsoeneren.
http://www.arceurotrade.co.uk/Catalogue ... ts-Type-T2

M40x1,5
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Er32

Bericht door serum »

Ik weet dat er voor het slijpen van frezen een ER32 houder is, waarin je een frees in iedere hoek kan zetten. (kwam zo'n ding tegen in een filmpje van this old tony). Maar of dat voordeliger is?


Draad in ER32 is M40 X 1.5
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Er32

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Als de moer zwaar loopt, of heel goed schoonmaken, of.. heel goed zoeken of er geen barst in zit. (niet de moer maar het deel met de conus, bij misbruik kan zoiets barsten)
Had ik laatst bij een klant met een houder waarvan de moer niet lekker liep. Ik heb em maar weggegooid.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Er32

Bericht door serum »

Sneu voor die klant. Hij zal het verdiend hebben. Wel in de biobak, toch?
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Er32

Bericht door hugo stoutjesdijk »

serum schreef:Sneu voor die klant. Hij zal het verdiend hebben. Wel in de biobak, toch?
Hij had ze gebruikt meegeleverd gekregen met een 2e hands machine. En het ijzer is bij mij in de ijzerbak beland, dat is ook recycling, maar ik wil er wel een sticker opplakken met het woord BIO er op als dat je gerust kan stellen. :mrgreen:
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Er32

Bericht door serum »

Je snapt de aller-aller slechtste grap ooit niet, Hugo. (neem het je niet kwalijk, er is geen vleugje kwaliteit mee gemoeid met die beroerde grap). hoopte dat nog niemand had gereageerd, zodat ik hem nog weg kon verwijderen.
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3702
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Er32

Bericht door andrefc101 »

Interesant weer allemaal
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Er32

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Doordat ik hem niet snap vind ik hem ook niet zo heel slecht. Je mag hem ooit nog eens uitleggen aan me. ;-)
andrefc101 schreef:Interesant weer allemaal
Jij kunt er ook wat van anders. :lol:
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Er32

Bericht door serum »

M40x1,5 Andre, had zelfs nog wat nuttigs gepost. :mrgreen: En Hugo gaf zelfs nog de tip dat het een gescheurde moer kon zijn en dat hij zijn klant er om weg had gegooid.

Was even het forumprotocol vergeten van volledige somberheid en emotieloos posten. Voel je vooral niet bezwaard, ik zal met stellige zekerheid die regels rap weer breken.. (ik wil mijn knappe jonge bruid er in ieder geval niet op verwedden dat het nooit weer gebeurt). Noem het naïef enthousiasme.

Alsnog excuses voor de gebruikte smiley, weet dat je dat niet waardeert. ;-) << die dan hopelijk wel weer..
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3702
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Er32

Bericht door andrefc101 »

serum schreef:M40x1,5 Andre, had zelfs nog wat nuttigs gepost. :mrgreen: En Hugo gaf zelfs nog de tip dat het een gescheurde moer kon zijn en dat hij zijn klant er om weg had gegooid.
Draad oppoetsen is misschien nog een idee in de Hembrug, alleen lastig natuurlijk om de beitel goed aan het begin van de schroefdraad te krijgen op een mechanische bank. En de tip van Hugo ga ik zeker navolgen, en de boel onder de microscoop bekijken. Wel goed lezen hè, een scheur niet in de moer, maar in de body, en het bleek later dat hij de houder had weggekiepert, niet de klant ;-)
serum schreef: Alsnog excuses voor de gebruikte smiley, weet dat je dat niet waardeert. ;-) << die dan hopelijk wel weer..
Zo zie je maar dat ik best een smiley kan waarderen op zijn tijd :mrgreen:
Plaats reactie