Verhouding/schaal van de print

Alle andere vragen over zelfbouw machine`s kunnen hier terecht.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Bjornski1976
Berichten: 1127
Lid geworden op: 01 feb 2013 14:10
Locatie: Gorinchem

Re: Verhouding/schaal van de print

Bericht door Bjornski1976 »

Laat ik voorop stellen dat een Arduino Mega kloon en origineel wel een tal millimeters in maatvoering kunnen afwijken, spreek uit ervaring maar dat ter zijde.

Je geeft aan dat je een timing belt gebruikt. Gebruik je dan dezelfde pulleys qua tanden of zijn deze anders?
Wat heb je aan microstepping op de steppers ingesteld?
Wat is de configuratie (gebruik je grbl?) van je machine?
Als je een arduino met grbl gebruikt, stuur dan vanuit Candle $$. Dan komt grbl terug met de actuele settings.

Volgens mij is het nog altijd zo dat als je een unit verplaats dat 1 mm of 25.4mm is, een inch is namelijk 25.4mm.
Kennis en wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie & invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.
Gebruikersavatar
Breaker
Donateur
Berichten: 1957
Lid geworden op: 26 mei 2015 22:43
Locatie: Nabij Antwerpen
Contacteer:

Re: Verhouding/schaal van de print

Bericht door Breaker »

R Hoekstra schreef:Ik wil met alle liefde een listing laten zien maar ik denk niet dat het handig is omdat via deze site te doen.
De volledig listing is niet nodig, ongeveer de eerste 20 regels, daar staan normaal gesproken alle instellingen in. Zet ze tussen de ‘code’ haken met de knop boven invoerscherm en het is netjes overzichtelijk.

Code: Selecteer alles

op deze manier
Geduld is een schone zaak, frezen niet...
R Hoekstra
Berichten: 13
Lid geworden op: 01 apr 2017 17:04

Re: Verhouding/schaal van de print

Bericht door R Hoekstra »

Nee hij is opbouw.
Dus dit is de laatste hobbel die nog moet nemen.

Gr RH
Gebruikersavatar
Bjornski1976
Berichten: 1127
Lid geworden op: 01 feb 2013 14:10
Locatie: Gorinchem

Re: Verhouding/schaal van de print

Bericht door Bjornski1976 »

De opmerking over opbouw snap ik niet.
Kennis en wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie & invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.
Plaats reactie