RAW 1.5 cnc

Alle andere vragen over zelfbouw machine`s kunnen hier terecht.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
lymie
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 nov 2016 18:08

RAW 1.5 cnc

Bericht door lymie »

Hoi in mijn zoektocht naar een geschikte cnc in mijn plannen en min beperkte budget door de ziekte van lyme (chronische vorm) liet ik de laaste weken mijn oog vallen op de zweedse diy machine RAW 1,5 CNC. Zijn er hier mensen bij die ervaring hebben met de machine?? is het te doen, als je nooit een CNC bouwde qua manuals en derelijke. Wat kost deze machine in zijn geheel ongeveer??

Graag jullie mening hierover. Wat te kiezen?? The bet dive system are gaere rack?

Alvast bedankt voor de reacties !!!
benkr
Donateur
Berichten: 7727
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: RAW 1.5 cnc

Bericht door benkr »

Ik heb even gekeken op hun site, deze machine heeft zo ongeveer alles waar ik van zeg "dat zou ik zo niet doen", ik vind het aardig veel geld voor zo weinig kwaliteitsspul. En als je het ding compleet maakt is de prijs best nog wel hoog.

Ik denk dat je beter spul voor hetzelfde geld kunt kopen, ook op de Nederlandse en Belgische markt, kijk b.v. eens naar Stepcraft, is ook geen topmachine maar best wel redelijke kwaliteit, ik heb toevallig 2 collega's die er heel tevreden over zijn.
Toxiq
Berichten: 538
Lid geworden op: 05 nov 2014 22:38

Re: RAW 1.5 cnc

Bericht door Toxiq »

Ik heb geen enkele wijsheid in pacht vwb CNC, maar misschien als je je gewenste bereik én beschikbare budget prijsgeeft dat er hier mensen zijn die je een goed advies kunnen waar wel naar uit te zien

en/of hebben nog geschikte (gebruikte) materialen staan
Ik heb er ook één :-)
Met een hamer past alles...
watahyahknow
Berichten: 14
Lid geworden op: 31 mar 2017 21:42

Re: RAW 1.5 cnc

Bericht door watahyahknow »

ik heb de plannen en files voor de oudere versie liggen de raw 1.3 heb je daar misschien interesse in
jeroen-cnc
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 aug 2017 12:09
Locatie: bergen op zoom

Re: RAW 1.5 cnc

Bericht door jeroen-cnc »

de s-70 die ik te koop heb staan is van dezelfde maker cncmaskinner
Gebruikersavatar
damax
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jan 2019 08:34

Re: RAW 1.5 cnc

Bericht door damax »

Het lijkt me dat ik hier geen positieve geluiden hoor over de RAW 1.5.
Laat ik nu net zo'n machine besteld hebben… :oops:
Ik heb me vooral laten leiden door de schaalbaarheid, dubbele x-as motor, stevige constructie van de y-as.
Je koopt enkel de gantry platen, wat bouten en schroefjes en enige aanwijzigen.
Beetje fantasie zal de rest moeten doen.

Mijn machine zal 1.5 x 1 m worden.
Geschatte totaalkost ca 2500€. Lijkt me wel een koopje voor dergelijk format.

I'll keep you posted!
Niet gehinderd door enige kennis van zaken…
SilverApe
Berichten: 32
Lid geworden op: 24 jun 2014 15:54

Re: RAW 1.5 cnc

Bericht door SilverApe »

Hoi,
Ik weet niet of je er nog wat aan hebt en anders misschien anderen die er een willen aanschaffen. Ik heb er een, een Extended, grootste portaal en ben er zeer tevreden over. Misschien ben ik niet al te kritisch en er zijn wel wat verbeterpunten maar bij mij doet hij al een tijd wat ie moet doen en de dingen die fout gaan komen door mezelf. Het is basis spul en niet speciaal gemaakt voor de machine maar daarom is hij ook zo goedkoop (voor het formaat).
Ik heb er al veel dingen mee kunnen maken iig.

groeten,
Aaron
Plaats reactie