afkant pers machine cnc

Alle andere vragen over zelfbouw machine`s kunnen hier terecht.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
the66mustang

afkant pers machine cnc

Bericht door the66mustang »

vanwege de opruiming bij ons op het werk ben ik weer in het bezit gekomen van diverse spulletjes , hydrolische cylinders , hydrolische pompen en elektromotoren , relays schakel kasten enz enz .

aangezien ik toch altijd al zit met delen netjes uitfrezen in een layout en deze dan weg breng om te zetten , is mijn bedoeling nu om zelf een afkant machine te maken voor licht materiaal ,cnc gestuurd

, voordat ik alles zelf ga ontwikkelen is mijn vraag nu of iemand nog ergens een oude manuelle afkant machine heeft staan om te proberen deze eerst om te bouwen. iemand op zijn werkplek nog ergens in de hoek zo,n oud ding staan ?

zoek het liefst de ouderwetse modellen . omdat deze van stevige constructie zijn , de nieuwere modellen zijn genoeg te koop maar wat constructie betreft toch minder vind ik .
Chris

Re: afkant pers machine cnc

Bericht door Chris »

Wat bedoel je met "afkant machine"?

Bij m'n werkgever gaat er binnen enkele maanden een volledig lijn verkocht worden, ik denk aan de prijs van oud ijzer.

dit is een machine om houten panelen "af te kanten", om ze dus van een afgewerkte kant te voorzien.

groeten

chris
the66mustang

Re: afkant pers machine cnc

Bericht door the66mustang »

hoi alvast bedankt voor je reactie eerlijk gezegd kan ik me er moeilijk een voorstelling van maken wat je bedoeld met een afkant machine voor hout? , een zetbank kantbank wat ik bedoel is om aan een plaat ijzer verschillende kantjes te zetten , om zo b.v een doosvorm te maken . heb je er mischien een foto van ?
Chris

Re: afkant pers machine cnc

Bericht door Chris »

Sorry, geen foto, maar ik denk dat we hier over totaal verschillende machines bezig zijn. Hetgene ik bedoel is een machine waar een PVC of laminaat-kant mee tegen een vezelplaat verlijmd wordt...

Pech.
Plaats reactie