Laser cutter zelfbouwen.

Alle andere vragen over zelfbouw machine`s kunnen hier terecht.

Moderator: Moderators

FSSF
Berichten: 880
Lid geworden op: 07 jun 2011 22:20
Locatie: Den haag

Re: Laser cutter zelfbouwen.

Bericht door FSSF »

Tuurlijk kan het, alles kan. Maar niet eenvoudig en goedkoop. De combinatie van frees en laser lijkt me niks, de ''ombouwtijd'' en moeite die het zal gaan kosten... Ik zou dan meteen een nieuwe machine bouwen, is mits goed gebouwd altijd nog verkoopbaar.
Zee&Zee
Donateur
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 mar 2012 11:24

Re: Laser cutter zelfbouwen.

Bericht door Zee&Zee »

JDEKKER schreef:
Zee&Zee schreef:Haalbaar: http://www.lasersaur.com/
Deze link lijkt niet te werken.
Hier wel hoor ?!
CNC you later
Coen - MetaQuip
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 apr 2015 10:46

Re: Laser cutter zelfbouwen.

Bericht door Coen - MetaQuip »

Ik weet niet of je nog verder bent gegaan met het zelfbouwen van een lasersnijder. Mocht je nog tips en tricks nodig hebben dan laat het maar weten, misschien dat ik je kan helpen. Ik kan ook onderdelen leveren zoals laserbuizen en dergelijke, maar zoals ook eerder gezegd wel oppassen. Je kunt voor minder dan 2000 EURO ook een nieuwe machine kopen super geschikt voor thuisgebruik en hobby en wel zo veilig. Zie ook: http://metaquip.nl/product/lasersnij-gr ... hine-lite/
fredmens
Berichten: 128
Lid geworden op: 26 apr 2013 22:09

Re: Laser cutter zelfbouwen.

Bericht door fredmens »

Ik heb interesse een zelfbouw lasercutter/frees te maken.

De profielen, motoren geleidingen etc is geen probleem voor me, ik ben in het bezit van een grote CNC frees (1800 x 700 mm) en kan zelf de benodigde delen 3D tekenen en frezen als ik ze nergens kan kopen.

Mijn bedoeling is Balsahout, multiplex (1-4 mm dik) en dergelijke materialen te laseren in relatief hoge snelheden ( 4000-8000 Mm/min) in een maatvoering van ca 1500 x 400 Mm
Ik ben in het bezit van Mach3 en heb er ook behoorlijke handigheid in.
Waar o.a mijn groot kennisgebrek ligt, is op gebied van electronica van de laser zelf. Wat heb ik nodig qua laser, aansturing bordje etc. Het mooiste zou zijn als iemand een degelijke lasercutter heeft die hij niet gebruikt, die ik eventueel kan ombouwen naar de maatvoering die ik wens. Het is een puur hobbygebeuren en ben ook niet voornemens er erg veel geld in te stoppen. Ik zie plenty machines rond de 2000 te koop, nou....echnie ;)

Ik hoor/lees graag de eventuele commentaren.
Plaats reactie