mach

Alle vragen die betrekking hebben over Mach cnc controllers

Moderator: Moderators

tonyolena
Berichten: 94
Lid geworden op: 19 jun 2016 11:23
Locatie: tessenderlo belgie

mach

Bericht door tonyolena »

goede morgen
ik heb geen enkel idee hoe ik met mach moet werken ik ben een echte leek in het cnc gebeuren.
ik heb wel een cnc aangekocht maar die gaat van geen cm vooruit nu weet ik niet hoe het moet dus ik heb een helle hoop vragen. ik wens zelf iemand uitgenodigen om het machientje zal ik maar zeggen aan de praat te krijgen zelf ben ik van tessenderlo Limburg België. nu is de vraag kan mij daar iemand even begeleiden tot alles zeer goed werkt.
mvg
Tony & olena
Benny_DS
Berichten: 411
Lid geworden op: 29 nov 2016 14:56
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: mach

Bericht door Benny_DS »

Waarom mensen een machine kopen waar ze niets van kennen blijft me toch een raadsel hoor :lol:

Bekijk deze pagina om te beginnen eens. Daar ga je al veel leren van mach3 (of is het 4?)
Succes
http://www.machsupport.com/videos/

Mss ook wat info geven welke machine?
Gebruikersavatar
janplastiek
Donateur
Berichten: 1980
Lid geworden op: 23 sep 2010 23:28
Locatie: Rijkevorsel België
Contacteer:

Re: mach

Bericht door janplastiek »

Is dit nog steeds de zelfde frees als 1 jaar geleden? :oops:
Breek de dag, frees een lijntje.
tonyolena
Berichten: 94
Lid geworden op: 19 jun 2016 11:23
Locatie: tessenderlo belgie

Re: mach

Bericht door tonyolena »

ja dat klopt deze is al 1 jaar oud
Kilroy
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 jul 2010 15:29

Re: mach

Bericht door Kilroy »

De Nederlandstalige handleiding downloaden.
http://www.machsupport.com/wp-content/u ... _Dutch.pdf
John Sellis
Donateur
Berichten: 499
Lid geworden op: 10 mar 2014 13:09
Locatie: genemuiden

Re: mach

Bericht door John Sellis »

Youtube staat ruim 1000 uur met info. daar zou ik beginnen.




tonyolena
Berichten: 94
Lid geworden op: 19 jun 2016 11:23
Locatie: tessenderlo belgie

Re: mach

Bericht door tonyolena »

volgende week een paar foto's en tweedehands te koop dan heb ik er nog iets van nu staat die maar te staan de simpele weg en opgelost.
daarna zoeken naar een machinetjes dat wel in orde is ik laat mij geen twee keer meer vangen alles werk zeggen ze dan neen.
Gebruikersavatar
zeeschuim
Donateur
Berichten: 846
Lid geworden op: 05 jun 2015 21:54
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: mach

Bericht door zeeschuim »

voor de rest gaat het wel?
Wij van cncfrees adviseren cncfrees.
tonyolena
Berichten: 94
Lid geworden op: 19 jun 2016 11:23
Locatie: tessenderlo belgie

Re: mach

Bericht door tonyolena »

het lukt mij niet dus wat wil ik er nog tijd insteken ik heb ook nog andere dingen te doen als alleen daar aan te prullen gewoon te koop.
Tonybryden
Berichten: 909
Lid geworden op: 29 mei 2015 15:44
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: mach

Bericht door Tonybryden »

Beste, voor je ergens aan gaat beginnen moet je je wel redelijk in lezen.
Cnc is geen speelgoed.

Opgeven en verkopen is ook geen optie, mits je het wel graag wil leren, gewoon stap voor stap doorgaan.
Ik ben zelf een aantal jaren bezig met frezen maar cnc gestuurd is andere koek.
Mach3 kennis is heel veel aanwezig hier op het forum.
Ik heb hier heel veel hulp gehad en mede daar door kan ik er nu iets mee, niet veel maar dat komt met de tijd.
Je moet niet te snel willen en zelf ook moeite doen om het te leren, veel lezen.

Geloof me, ik had er ook veel moeite mee, heb veel antwoorden van mede forum gebruikers gekregen wie ik meerdere malen moest lezen alvorens ik het begreep.
Nu ben ik zover dat ik alles kan laten bewegen, en zelfs een freesprogramma kan laten uitvoeren.
Ik ben heel even uit de running wegens operatie, maar zit te trappelen om weer te beginnen.
Probeer je problemen een voor een te beschrijven op het forum , en pas je vraagstelling eens aan, op deze manier zijn er weinig mensen wie je zullen of willen helpen.

Als je op het forum laat zien , dat je het echt in je schoot geworpen wilt hebben dan is verkopen toch de beste optie.
Toon je inzet uit je zelf , dan zul je zien dat er hulp komt.
tonyolena
Berichten: 94
Lid geworden op: 19 jun 2016 11:23
Locatie: tessenderlo belgie

Re: mach

Bericht door tonyolena »

mijn besluit staat vast deze staat al 1 jaar stil en ik verlang er niet veel van. ondertussen heb ik een andere gemaakt wel handmatig maar dat gaat zeer goed moet ik zeggen. even de tekening gemaakt en laten frezen en daar geleiding met wagentjes opgezet en de bovenzijde staat nu een boven frees op gaat prima en snel.
en de afstand dat ik er mee kan gaan is 2500mm.omdat ik enkel maar rechte lijnen maak voor meer moet ik dat niet hebben en dat is nu de oplossing die er tegen over gezet heb en dat gaat best prima.
op de avondschool leer ik wel woodwop maar dat is een programma dat is niet in de handel verkrijgbaar daar kan ik wel mee werken .
benkr
Donateur
Berichten: 7727
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: mach

Bericht door benkr »

Wat jij wilt is eigenlijk wel het meest eenvoudige wat je met een CNC machine kunt doen, gewoon met de hand bedienen via de cursortoetsen.

Maar wat heb je precies, en wat ga je er voor vragen?

Kom er mee naar de CNCZonedag, kan je kiezen, het ding wordt daar werkend gemaakt, of je verkoopt hem daar. De keuze is aan jou.
tonyolena
Berichten: 94
Lid geworden op: 19 jun 2016 11:23
Locatie: tessenderlo belgie

Re: mach

Bericht door tonyolena »

de cnc zondag welke datum vind die plaats en waar is dat ik heb er niets van gelezen.
neen ik heb een mdf plaat laten frezen en daar geleiding opgezet en op de wagentjes een boven frees opgemaakt en dat gaat zeer goed voor de rechte lijnen te frezen en dat verwachte ik ook van het cnc dat ik aangekocht had dat was de afspraak en dan kom je thuis en niets zelf geen programma bij om een tekening te maken en dat voor een prijs van 6500€ vind ik wel een beetje erover.
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4913
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: mach

Bericht door Ballegooijen »

een prijs van 6500€ vind ik wel een beetje erover
Dat moet nogal een machine zijn voor die prijs!! :oops:
Heb je er ook een foto van?
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
Plaats reactie