estlcam werkt niet meer na versie 10.035

Moderator: Moderators

Plaats reactie
nij
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 nov 2017 14:29

estlcam werkt niet meer na versie 10.035

Bericht door nij »

Hallo cnc techneuten,

Ik heb een aantal jaren nu mijn zelf gemaakte freesmachine klaar en draait lekker met estlcam 9.
Ik deed eigenlijk alleen balsa en triplex frezen voor mijn hobby modelvliegen. Ik ben zeker geen ervaren cnc techneut

Ik had geen Reede om estlcam up te daten om dat alles goed werkte en niks meer nodig had. Nu wilde ik laatst een printed circuit bord gaan frezen maar estlcam herkende het bestand niet. Ik las op de site dat de laatste versie het wel kon. ik de laatste versie geïnstalleerd en wilde er mee aan de gang mee gaan. nu wilden mijn motoren niet meer draaien. Ik kan ze niet draaien dus er staat wel spanning op. terug naar mijn oude versie. alle draait weer. na vele avondjes stoeien ben ik er achter dat na versie 10.035 mijn machine niet meer wil werken. alle versie er voor draait hij goed. Ik heb christiaan een keer of 8 gemaild. maar geen reactie van zijn kant.

Daarom maar via deze weg voor hulp bij dit probleem.

Ik heb een originele arduino die rechtstreeks aan de drivers zijn aangesloten. moet er misschien nu iets tussen of is er ergens een instelling die ik moet aan of uitvinken. Of moet er nu een licentie aan gekocht worden.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen bij dit probleem.

met vriendelijke groet,
chris
Gebruikersavatar
abs02
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 mei 2011 15:20

Re: estlcam werkt niet meer na versie 10.035

Bericht door abs02 »

Ook op het Arduino forum gekeken ? Daar schijnt het ook actueel te zijn. (Misschien sta jij er ook bij onder een andere naam )
nij
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 nov 2017 14:29

Re: estlcam werkt niet meer na versie 10.035

Bericht door nij »

Hallo abs02,

Nee daar sta ik zeker niet bij. heb op de nl arduino forum gekeken en lopen zoeken maar kan het niet vinden.
Kun je een link door zetten.

met vriendelijke groet
chris
Gebruikersavatar
abs02
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 mei 2011 15:20

Re: estlcam werkt niet meer na versie 10.035

Bericht door abs02 »

Oeps : is op modelbouwforum.
http://www.modelbouwforum.nl/threads/go ... lp.235205/
maar staat arduino en estlcam bij : daar gaat het om. Verder geen idee. Succes.

En nog een: https://rootcnc.com/forums/topic/config ... r-rootcnc/

Is die Christiaan van Estlcam ? Zo nee dan Estlcam zelf anrufen .: http://www.estlcam.com/
nij
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 nov 2017 14:29

Re: estlcam werkt niet meer na versie 10.035

Bericht door nij »

Hallo abs02,

christiaan is idd van estlcam, hij reageert nergens op :oops: .

Zowel modelbouwforum als rootcnc is niet het gene waar ik tegen aanloop.

Ik gebruik al een orgineele arduino ver3. ik denk dat het aan de software zelf ligt. want mijn machine werkt wel met een lagere versie van estlcam. op het moment dat ik boven versie 10.035 kom doet hij niks meer. alle versie`s hier onder draait het als een zonnetje. Misschien moet er vanaf deze versie iets tussen, of hij is over gestapt naar een andere variant van aansturen. ik weet het niet. en estlcam reageert niet op vragen per mail. baal hier best van.

had gehoopt dat er meer mensen waren die tegen dit probleem aanliepen.

met vriendelijke groet,
chris
Plaats reactie