Kruistafel uitwisselbaarheid

Alle andere vragen over zelfbouw machine`s kunnen hier terecht.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
787driver
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:29

Kruistafel uitwisselbaarheid

Bericht door 787driver »

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier en weet niet precies waar ik deze vraag kwijt kan. Ik heb in 2008 bij HBM een combi draai/freesbank gekocht 280 Vario. Jaren niet gebruikt door omstandigheden, maar nu wil ik de freeskop graag losmaken en er een losse freesmachine van maken, later ombouw CNC. Nu heb ik altijd begrepen dat de freeskop op mijn machine dezelfde is als de BF25. HBM heeft momenteel geen voorraad grote kruistafel voor deze kop en ben ik op zoek naar een alternatief. Wat het niet eenvoudiger maakt is dat ik in het buitenland woon (Slowakije). Maar deze machine wordt wereldwijd aangeboden onder andere merknamen zoals Bernardo, Grizzly, Precision Matthews enz. Weet iemand van jullie of de kruistafels van deze merken ook op mijn kop passen? En ik vind dat de Optimill ook verdacht veel op deze machine lijkt...
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Kruistafel uitwisselbaarheid

Bericht door serum »

Ik weet niet beter dan dat deze allemaal gelijk zijn aan elkaar; inderdaad Optimum heeft deze machine ook in zijn gamma.
assink
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 mar 2009 09:06
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Kruistafel uitwisselbaarheid

Bericht door assink »

En in duitsland zijn er ook meerdere aanbieders van dit soort machines.
Onder andere:
Paulimot
Bernardo
en vast nog wel meer. Weet alleen niet of er in slowakije zoiets verkrijgbaar is :lol:
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Kruistafel uitwisselbaarheid

Bericht door benkr »

En wat doe je met het restant (draaibank)?
Toxiq
Berichten: 538
Lid geworden op: 05 nov 2014 22:38

Re: Kruistafel uitwisselbaarheid

Bericht door Toxiq »

787driver schreef:Wat het niet eenvoudiger maakt is dat ik in het buitenland woon (Slowakije).
Laten wij daar nu nog wel eens komen, als ik iets voor je kan betekenen door wat meenemen als we weer die kant op gaan
Waar woon je ?
Ik heb er ook één :-)
Met een hamer past alles...
787driver
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:29

Re: Kruistafel uitwisselbaarheid

Bericht door 787driver »

benkr schreef:En wat doe je met het restant (draaibank)?
Die gaat tzt ook in de "makeover" ;-)
787driver
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:29

Re: Kruistafel uitwisselbaarheid

Bericht door 787driver »

Jeroen-FL schreef:
787driver schreef:Wat het niet eenvoudiger maakt is dat ik in het buitenland woon (Slowakije).
Laten wij daar nu nog wel eens komen, als ik iets voor je kan betekenen door wat meenemen als we weer die kant op gaan
Waar woon je ?
Jeroen, ik woon in Ivanka pri Dunaji, een klein dorp dat grenst aan het vliegveld van Bratislava. Ja zou mooi zijn. Ik hou het in gedachte (y)
787driver
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:29

Re: Kruistafel uitwisselbaarheid

Bericht door 787driver »

serum schreef:Ik weet niet beter dan dat deze allemaal gelijk zijn aan elkaar; inderdaad Optimum heeft deze machine ook in zijn gamma.
Ik meen ook gezien te hebben dat ze de kruistafel van de BF20L los verkopen van Optimum. Zal ik me eens in verdiepen...Ja, inderdaad. De KT180 kruistafel van Optimum is dezelfde als de HBM grote kruistafel BF25
Toxiq
Berichten: 538
Lid geworden op: 05 nov 2014 22:38

Re: Kruistafel uitwisselbaarheid

Bericht door Toxiq »

787driver schreef:
Jeroen-FL schreef:
787driver schreef:Wat het niet eenvoudiger maakt is dat ik in het buitenland woon (Slowakije).
Laten wij daar nu nog wel eens komen, als ik iets voor je kan betekenen door wat meenemen als we weer die kant op gaan
Waar woon je ?
Jeroen, ik woon in Ivanka pri Dunaji, een klein dorp dat grenst aan het vliegveld van Bratislava. Ja zou mooi zijn. Ik hou het in gedachte (y)
Zilina, ca 1.5 uur rijden, da's goed te doen
Denk dat in het voorjaar wel weer die kant op gaan
Ik heb er ook één :-)
Met een hamer past alles...
787driver
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:29

Re: Kruistafel uitwisselbaarheid

Bericht door 787driver »

Zilina, ca 1.5 uur rijden, da's goed te doen
Denk dat in het voorjaar wel weer die kant op gaan[/quote]

Zilina, ja ken ik. Vriend van me woont daar. Ik hou het in gedachte
Plaats reactie