Let it snow, let it snow...

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
tantan
Donateur
Berichten: 560
Lid geworden op: 14 jun 2007 16:39
Contacteer:

Let it snow, let it snow...

Bericht door tantan »

niet spectaculair waarschijnlijk... maar het is mijn eerste projectje in Fusion 360...pfffff dat gaat toch wel heel erg makkelijk.
ik heb het wel in SW getekend omdat ik zo snel niet wist hoe ik conische gaatjes moest maken in Fusion. maar het cammen gaat wel erg gemakkelijk en er komt goeie mach3 code uit. jammer dat de vierde as niet geimplementeerd is....
https://youtu.be/fyYExtLd3yE
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1669
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: Let it snow, let it snow...

Bericht door kawarider »

Ziet er leuk uit. Iets soortgelijks moet ik ook nog doen. Alleen dan met een toerntal van max 2000.

En je had zo n mooi scherm, maar niet voor jezelf?
tantan
Donateur
Berichten: 560
Lid geworden op: 14 jun 2007 16:39
Contacteer:

Re: Let it snow, let it snow...

Bericht door tantan »

ik heb een aantal schermen gemaakt, maar die voor de emco120 is helemaal anders dan het standaard mach scherm. voor frezen heb ik een vooral schermen bijgemaakt voor turrets en 4e as.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13371
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Let it snow, let it snow...

Bericht door Arie Kabaalstra »

Leuk he?.. delrin frezen..

'k heb vroeger ook heel wat delrin staan verspanen.. luchtkoeling erop.. grote frezen, en volgas.. "leuk zo'n freesbank.. sneeuwt ie ook als je em schudt?".. :)

't is alsof je een pak rijst in de machine zet, en er een strijker in drukt.. POEF!...en heel je machine vol met witte vlokken..
tantan
Donateur
Berichten: 560
Lid geworden op: 14 jun 2007 16:39
Contacteer:

Re: Let it snow, let it snow...

Bericht door tantan »

Dit is HMPE ooit hier op cnczone gekocht. ik heb altijd wat moeite gehad om daar iets fatsoenlijks mee te frezen, maar met 24K rpm gaat dat toch wel heel elegant. en ja niet proberen met perslucht je freesbank schoon te blazen, het spul is zo statisch als de nete .
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13371
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Let it snow, let it snow...

Bericht door Arie Kabaalstra »

Ooooh.... dát HMPE.. volgens mij heb ik daar ook nog wat stukken van liggen.. 'k heb er wel "chassis" van gemaakt voor toetsenborden op de Beagle.
Plaats reactie