Quipp stappenmotor sturing

Alle andere vragen over zelfbouw machine`s kunnen hier terecht.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
JPOGHOSIAN
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 feb 2018 20:16

Quipp stappenmotor sturing

Bericht door JPOGHOSIAN »

<t>Wij zijn in het bezit gekomen van een 1kW stappenmotor sturing van het merk Quipp.<br/>
Deze komt vermoedelijk uit Amerika aangezien deze op 120V werkt. Dit is geen probleem. Een stevige verhuistrafo lost dat op.<br/>
De besturing vindt plaats met direction, step en enable. Ook dat is zo goed te gebruiken.<br/>
Vraag om deze regelaar te parateteriseren is er waarschijnlijk een seriele interface beschikbaar. Aangezien we op internet geen beschrijving van de regelaar kunnen vinden zal het niet eenvoudig zijn om deze te gebruiken.<br/>
Verder zitten er nog 8 dipswitches op zonder text uitleg.<br/>
Wie heeft deze regelaars gezien of kan me er meer van vertellen?</t>
benkr
Donateur
Berichten: 7726
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Quipp stappenmotor sturing

Bericht door benkr »

Een foto zou verhelderend kunnen zijn, en dan graag ook eentje van het typeplaatje.
JPOGHOSIAN
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 feb 2018 20:16

Re: Quipp stappenmotor sturing

Bericht door JPOGHOSIAN »

Een foto is inderdaad verhelderend, maar weet nog even niet hoe dat kan.
Kan ze wel via een mailtje verzenden.
benkr
Donateur
Berichten: 7726
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Quipp stappenmotor sturing

Bericht door benkr »

Doe maar, dan zet ik ze hier wel neer.
JPOGHOSIAN
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 feb 2018 20:16

Re: Quipp stappenmotor sturing

Bericht door JPOGHOSIAN »

Hierbij de bijbehorende foto's

16404
16405
16403
16402
benkr
Donateur
Berichten: 7726
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Quipp stappenmotor sturing

Bericht door benkr »

Ik zou de regelaar de regelaar laten en er helemaal geen tijd meer in steken, waarschijnlijk is het naast een 120VAC apparaat ook een volkomen verouderd ding.
Van de motor is in ieder geval voldoende bekend om deze te kunnen gebruiken, met een moderne driver, bij voorkeur van Leadshine, is die motor perfect te gebruiken.
Alleen al die trafo die je nodig hebt is bijna net zo duur als een compleet nieuwe driver die geschikt is voor deze stroom.
skillalot
Donateur
Berichten: 3251
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Quipp stappenmotor sturing

Bericht door skillalot »

Heb je het al eens geprobeerd bij Quipp zelf?
https://www.quipp.com/contact/default.html
JPOGHOSIAN
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 feb 2018 20:16

Re: Quipp stappenmotor sturing

Bericht door JPOGHOSIAN »

De driver samen met de motor vanmiddag getest. deze reageerd op step,dir en enable.
Dus tot zover is alles duidelijk. Dan blijven de dipswitches en de seriele interface over.
Van de dipswitches is de eerste het uitschakelen van de signalen. De tweede gwwft een snellere of langzamere stap. Zal wel de 1/8ste stap switch moeten zijn.
De derde switch haalt de enable weg. Deze moet dan via de seriele interface gestuurd worden.
De laatste 5 zullen of baudrate of een adres zijn. Nog niet getest.
Wil ik de driver dus serieel besturen dan is het wenselijk om iets meer van deze driver te weten te komen.
We hebben de verhuis trafo er bij. Het geheel is heel goed te gebruiken met de digitale signalen.

Bij Quipp is op hun website geen stappenmotor te vinden. Kan natuurlijk wel bij support aankloppen.
skillalot
Donateur
Berichten: 3251
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Quipp stappenmotor sturing

Bericht door skillalot »

Ja ik zou voor zulk niet standaard spul altijd eerst de fabrikant proberen, daar heb je de meeste kans
Plaats reactie