technishow 2018

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
keesfrees
Berichten: 3110
Lid geworden op: 08 jan 2008 20:25
Locatie: Grönnen

technishow 2018

Bericht door keesfrees »

Ik heb hard doorgefreesd en nu mag ik morgen (van mezelf) naar de technishow.
Wie is daar al geweest en wat mag ik niet missen ?

Wie gaat er morgen ook toevallig ?

@audiomanics
nav dit bericht :
afbraammes voor buitenbochten
https://cnczone.nl/viewtopic.php?f=38&t=15617

Heb je wat gevonden ?
Laatst gewijzigd door keesfrees op 23 mar 2018 10:22, 1 keer totaal gewijzigd.
handig aanhalen (citeren, quoten) : https://cnczone.nl/viewtopic.php?f=37&t=12599
benkr
Donateur
Berichten: 7727
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: technishow (do)

Bericht door benkr »

Ja, ik ben er vandaag geweest.
Ik heb enorm veel gezien, ben compleet verdwaald, heb verschillende heel mooie dingen gezien en waarschijnlijk heel veel gewoon voorbij gelopen.
Ja, ik vond het zeer zeker de moeite waard en zal zeker volgende keer weer gaan, maar ik heb eigenlijk heel weinig gezien wat ik voor mijn hobby kan gaan gebruiken, ik heb wel een aantal dingen gezien die ik voor mijn werk kan gebruiken, en ook daar was ik er voor naar toe gegaan. Ik heb een aantal vervolg afspraken gemaakt met bedrijven dus het krijgt nog een vervolg, en dat was natuurlijk de bedoeling.
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: technishow (do)

Bericht door audiomanics »

Tussen alle mensen heb ik je niet gezien, Ben..
Op de beurs heb ik niets kunnen vinden, zelfs de borstels niet.. wel weer veel gepraat en gezien..
Wat je niet mag missen is moeilijk te zeggen, het is allemaal leuk voor het grootste gedeelte.. net wat jouw interesse naar toe gaat..
Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Gebruikersavatar
create
Berichten: 1922
Lid geworden op: 11 jan 2007 00:15
Locatie: Volendam
Contacteer:

Re: technishow (do)

Bericht door create »

IK ga morgen even kijken dus wie weet kom ik iemand tegen!
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: technishow (do)

Bericht door hugo stoutjesdijk »

audiomanics schreef: 21 mar 2018 23:33 Op de beurs heb ik niets kunnen vinden, zelfs de borstels niet.. wel weer veel gepraat en gezien..
Mink-Bürsten stond er gewoon hoor.
En IGUS met al hun glijlagertjes, en ander spul is ook wel leuk om even te snuffelen.

En iets leuks zien op een beurs, ligt helemaal aan wat je zoekt, maar zo'n technishow is wel lastig.
Ik maak regelmatig een praatje met standhouders waar iets staat waar ik nieuwsgierig van word, ook al denk ik te weten dat het niets voor me is. Maar vaak doe je wel kennis op over iets waar je geen benul van had.
Vragen buiten de gebaande paden stellen levert vaak verrassende gesprekken op.
Ik houd de zijkanten, met de kleinere stands vaak extra in de gaten, daar zitten toch vaak de verassingen. Van de grotere bedrijven is het product pakket meestal wel een beetje bekend, en ook nog es gericht op de grotere omzetten.

In de entree gang staan wat TU projecten, ook leuk om je even te laten informeren wat ze nu eigenlijk aan het doen zijn. Alleen jammer dat je even door moet lopen, ze staan eigenlijk precies tussen de 2 ingangen, en normaal zul je de 1e ingang pakken die je tegenkomt, en niet de 2e.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
keesfrees
Berichten: 3110
Lid geworden op: 08 jan 2008 20:25
Locatie: Grönnen

Re: technishow (do)

Bericht door keesfrees »

@create : jouw hoofd ken ik iig :-)
hugo stoutjesdijk schreef: 22 mar 2018 08:19 Maar vaak doe je wel kennis op over iets waar je geen benul van had.
Vragen buiten de gebaande paden stellen levert vaak verrassende gesprekken op.
Ik houd de zijkanten, met de kleinere stands vaak extra in de gaten, daar zitten toch vaak de verassingen.
Dat is ook mijn idee
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: technishow (do)

Bericht door audiomanics »

hugo stoutjesdijk schreef: 22 mar 2018 08:19
audiomanics schreef: 21 mar 2018 23:33 Op de beurs heb ik niets kunnen vinden, zelfs de borstels niet.. wel weer veel gepraat en gezien..
Mink-Bürsten stond er gewoon hoor.
En IGUS met al hun glijlagertjes, en ander spul is ook wel leuk om even te snuffelen.
Op beide stands heb ik uitgebreid gesproken met de mensen. Bij Mink werd me duidelijk dat als je de betreffende borstel wil afnemen, dat je aan een rolletje van 25M zit.. Een groupbuy dus..
Of bestellen bij het enige bedrijf in Duitsland dat hun spul inkoopt, in gewenste stukken knipt en verstuurd.. De prijs is dan wel een stukje hoger.. (ca 4euro/m naar ca 8 euro per meter + 9,90 verzendkosten)
IGUS bleek mij zelfs te kennen vanwege al die kabels.. Ik heb een van de oudere vertegenwoordigers ook geadviseerd om eens contact te laten opnemen met bijv. Conrad, zodat hun spul ook voor de particulieren beschikbaar komt.. Nu is het alleen voor bedrijven te koop.

Maar ik bedoel die schuur/polijst borstels waarvan een link staat in het topic Afbraammes voor buitenbochten. Die "komvormige" polijstborstels had daar niemand in zijn programma staan (Pfrerd, Klingspor etc)

Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Gebruikersavatar
janplastiek
Donateur
Berichten: 1980
Lid geworden op: 23 sep 2010 23:28
Locatie: Rijkevorsel België
Contacteer:

Re: technishow (do)

Bericht door janplastiek »

Breek de dag, frees een lijntje.
flex
Berichten: 183
Lid geworden op: 17 jan 2015 20:38
Locatie: Heerhugowaard

Re: technishow (do)

Bericht door flex »

Ik ben er vandaag (vrijdag dus)... Technishow en ESEF.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: technishow (do)

Bericht door hugo stoutjesdijk »

audiomanics schreef: 21 mar 2018 23:33 Op de beurs heb ik niets kunnen vinden, zelfs de borstels niet.. wel weer veel gepraat en gezien..
Misschien dit?
https://www.hoffmann-group.com/NL/nl/hn ... llerburste

Nu zal jij niet direct een robotcel hebben, maar de borstels wijzen de weg.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
skillalot
Donateur
Berichten: 3251
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: technishow 2018

Bericht door skillalot »

Heb alleen kabaalstra gezien op de beurs, op donderdag, maar dat was ook afgesproken.

Die revisiebedrijven als wolthuis, die een 50 jaar oude machine er weer als nieuw uit laten zien, war voor verf gebruiken die voor de machines? Ziet er hoogglans uit, en lijkt en voelt als haast als plastic als je die machines ziet zo mooi strak. Ze kunnen/willen alleen nooit vertellen wat voor verf het is.
Is dat een soort PU coating ofzo?
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: technishow (do)

Bericht door audiomanics »

hugo stoutjesdijk schreef: 24 mar 2018 09:03 Misschien dit?
Ik heb Hoffman niet gezien op de beurs, wel borstels die er sterk op leken, maar de vertegenwoordiger daarvan wist niet van het bestaan van borstels voor aluminium (SC).. Maar ik heb weer een bedrijf dat borstels heeft.. Nu nog even uitvogelen of dat geen dingen van 500+ euro zijn...
Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Plaats reactie