3D Cad voor Weinig.. en nog legaal ook...

Het Software pakket Alibre Design kan hier besproken worden!

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13539
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: 3D Cad voor Weinig.. en nog legaal ook...

Bericht door Arie Kabaalstra »

dat vliegtuig is eigenlijk met afstand het allermooiste wat ik ooit uit mijn Beagle zal trekken, maar dat had een speciale reden..

ik ben er eigenlijk 't persoon niet naar om er mee te koop te lopen, maar 't toestel staat nu op een grafsteen van een jongen die 10 jaar geleden plotseling overleed, zijn ambitie was piloot worden, en dan wel op de 747..

op zijn graf stonden altijd vliegtuig modellen, maar die werden regelmatig gestolen.. bijzonder wrang voor de ouders en familie van die jongen.. daarom hebben we op http://www.modelbrouwers.nl de handen ineen geslagen om iets te bouwen voor die familie.
iets wat niet zo maar te jatten is.

vorige week is het toestel overgedragen aan de familie..
Gebruikersavatar
pcfil
Berichten: 122
Lid geworden op: 20 jul 2008 23:35
Contacteer:

Re: 3D Cad voor Weinig.. en nog legaal ook...

Bericht door pcfil »

Zoiets noem ik frezers met het hart op de juiste plaats.
Gebruikersavatar
Robo
Berichten: 899
Lid geworden op: 23 dec 2008 22:39
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: 3D Cad voor Weinig.. en nog legaal ook...

Bericht door Robo »

Ik heb het hele topic destijds gelezen, en de nieuwsuitzending gezien.
Heb het al eerder gezegd via privé bericht, maar vindt het een geweldig initiatief.
En een geweldig resultaat....
RoboCNC.nl : YouTube -- Website -- Registreer -- Twitter -- Facebook --
Thunder
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 jun 2007 20:37
Locatie: Belgie
Contacteer:

Re: 3D Cad voor Weinig.. en nog legaal ook...

Bericht door Thunder »

Bedankt voor de gouden tip, voor zo weinig geld een legale versie...
Is het gewoon te downloaden van de site of moet er contact opgenomen worden met de vertegenwoordiger, in mijn geval in Belgie?
Siemens 840D - Num 1060
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13539
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: 3D Cad voor Weinig.. en nog legaal ook...

Bericht door Arie Kabaalstra »

Thunder schreef: Is het gewoon te downloaden van de site of moet er contact opgenomen worden met de vertegenwoordiger, in mijn geval in Belgie?
volg het linkje maar in mijn eerste berichtje.. gewoon een account aan maken, en dan je mailbox in de gaten houden voor een password, dat vul je in als je de eerste keer Alibre Design opstart, en dan krijg je automatisch een registratie code..
diode
Berichten: 657
Lid geworden op: 23 aug 2008 17:04
Contacteer:

Re: 3D Cad voor Weinig.. en nog legaal ook...

Bericht door diode »

Dat is ook toevallig, ik ben net opzoek naar een betaalbaar pakket en arie rade dit mij al aan. Nu heb ik even gekeken maar nu staat er nergens hoe de betaling geschied, hopelijk niet via creditcard want die heb ik niet.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13539
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: 3D Cad voor Weinig.. en nog legaal ook...

Bericht door Arie Kabaalstra »

ja, de betaling loopt via Creditcard, zoals zoveel op Internet..
probeer het anders via een bekende MET een card..

of download de gratis trial versie, en geniet van 30 dagen alle opties, en daarna standaard met een limiet van 10 parts per assembly..
Gebruikersavatar
scyllatech
Berichten: 310
Lid geworden op: 29 sep 2007 16:51
Locatie: Haringhuizen
Contacteer:

Re: 3D Cad voor Weinig.. en nog legaal ook...

Bericht door scyllatech »

Ik ben een paar dagen bezig geweest met Alibre ( de euro 99 versie ) en ik moet zeggen, dat als je de basis een beetje door hebt, het leren vrij vlot gaat. Op dit gebied ben ik een absolute leek, maar dat wil ik zeker niet blijven, dus volhouden en dat wordt steeds leuker. Met de tip van Arie ben ik in ieder geval erg blij. Een legaal programma voor deze prijs had ik niet kunnen dromen. Als Cam dan ook nog binnen bereik komt wordt het helemaal feest.
De avonden zijn voorlopig gevuld.
Techniek is de dienstmaagd van de creativiteit.
diode
Berichten: 657
Lid geworden op: 23 aug 2008 17:04
Contacteer:

Re: 3D Cad voor Weinig.. en nog legaal ook...

Bericht door diode »

Na een mailtje met Alibre ben ik doorverwezen naar de nederlandse wederverkoper. Ik kan na vooruit betaling hem hier ook bestellen, dat heb ik dus gelijk maar gedaan!
Ben zeer benieuwd hoe dit pakket mij gaat bevallen.
Thunder
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 jun 2007 20:37
Locatie: Belgie
Contacteer:

Re: 3D Cad voor Weinig.. en nog legaal ook...

Bericht door Thunder »

Als ik via de site van Alibre wil bestellen, dan krijg ik melding om contact op te nemen met de plaatselijke vertegenwoordiger.
Daarnet contact gehad met de vertegenwoordiger van Alibre in Belgie. Volgens hem geldt deze actie niet voor Belgie en dient men de volledige som zonder korting te betalen. :cry:
Siemens 840D - Num 1060
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13539
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: 3D Cad voor Weinig.. en nog legaal ook...

Bericht door Arie Kabaalstra »

dan moet je em nog maar eens vragen waarom hele volksstammen WEL via internet kunnen bestellen, gewoon voor $99,-

Bert Hobelman van Anivizzion, de nederlandse wederverkoper doet er in elk geval niet moeilijk over.. mogelijk lukt het via hem.. ( en doe 'm de groeten van me :mrgreen: )
Dingenman
Berichten: 202
Lid geworden op: 21 aug 2009 10:10
Locatie: Aalsmeer

Re: 3D Cad voor Weinig.. en nog legaal ook...

Bericht door Dingenman »

Arie Kabaalstra schreef: gewoon voor $99,- Bert Hobelman van Anivizzion, de nederlandse wederverkoper doet er in elk geval niet moeilijk over.. )
Klopt! Ik heb hem zojuist ook besteld. Na het maandje proefdraaien, miste ik de 2d drawing mogelijkheid die nu voor slechts 75 euro weer present is, alsmede andere features! Super aanbod. Ik moet me nu wat meer gaan verdiepen in het programma want mijn ervaring met CAD is om-en-nabij nul maar met de tutorials gaat dat erg snel, mijn complimenten Arie :!:
Thunder
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 jun 2007 20:37
Locatie: Belgie
Contacteer:

Re: 3D Cad voor Weinig.. en nog legaal ook...

Bericht door Thunder »

Heb hem ook besteld, hoop dat ik de factuur snel krijg . Wat in Belgie niet kan, kan over de grens wel ;-)
Siemens 840D - Num 1060
paalco
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 sep 2008 13:40

Re: 3D Cad voor Weinig.. en nog legaal ook...

Bericht door paalco »

Ik heb het net gekocht, maar voor wie het nog wil kopen, de aanbieding duurt nog 3 dagen.
Cor
Plaats reactie