Nieuwe stap..

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

assink
Berichten: 2485
Lid geworden op: 03 mar 2009 09:06
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Nieuwe stap..

Bericht door assink »

Moet het hier helaas met een klinkervloer stellen, die gaat er ook nog ooit eens uit en komt er beton voor in de plaats.
Komt er meteen wat isolatie onder, want rond de kerstdagen was het er toch minder aangenaam.
Ook teveel wisseling van temperatuur icm vocht, geeft roest helaas :roll:
Gebruikersavatar
ruudpg
Donateur
Berichten: 1051
Lid geworden op: 19 jul 2011 12:37
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Re: Nieuwe stap..

Bericht door ruudpg »

Mooie plek hoor, veel plezier er mee, ik ben ook stik jalours, ik moet het stellen met een garagebox van 18m2, ongeïsoleerd en onverwarmd.
Jammer dat bij mij in de buurt dit soort loodsjes rond de 2 ton kosten, en dan is het niet leuk meer voor de hobby.
Jensorie
Berichten: 731
Lid geworden op: 27 aug 2008 22:44

Re: Nieuwe stap..

Bericht door Jensorie »

keesfrees schreef: 03 jan 2022 21:16
Jensorie schreef: 03 jan 2022 19:24 Ongeveer 60m2 bgg oppervlak, en 40m2 op de verdiepingsvloer.
Prachtig, in veel gevallen, voor mij te klein maar ik doe dan ook andere dingen.
Jensorie schreef: 03 jan 2022 19:24 Ook mijn low-budget bucket vloerverf moest er aan geloven . . .
Dat heb je niet gedaan dus ? Vloer ziet er op de foto goed uit.
Ik heb toen m'n laatste geld in een mooie betonvloer gestoken, die kans krijg je maar een keer, nog geen spijt van.
Bij een vorige (huur) werkplaats lag een betonvloer van rest beton zonder isolatie er onder ( plassen condens) en geen afwerklaag er op, je blijft vegen.
Ik heb er wel wat aan gedaan, die grijze laag is wat ik er overheen gesmeerd heb. Maar wil je dat goed doen dan moet de onderlaag eigenlijk ook weer helemaal kaal geslepen worden, en goed schoon laten etsen met een zuur oid. Ik had daar de tijd, geld en zin niet voor :mrgreen:

Mijn laatste centen zitten vooral in de elektriek/ zekeringkast en een ringleiding voor perslucht. Het gesleep met die krachtstroom verlengkabels en lucht slangetjes was ik meer dan zat. Die kabelgoot is daar heel handig bij, dat ding kun je helemaal volproppen met kabels, en de 230v aansluitingen zijn dmv wieland connectoren ook nog eens plug and play.

Eerst maar eens aan de bak en dan zien we over een paar jaar wel weer.
Als alles eenmaal een plek heeft, wordt het rijden met karretjes e.d. ook een stuk minder, dat geeft de meeste schade.

Veel keuze in deze regio is er overigens niet, kleinschalige ruimtes zijn zeer gewild onder zowel de ondernemers als particulieren. Dus al lag er een zandvloer in, dan had ik het waarschijnlijk alsnog gedaan. :roll:
Plaats reactie