Opencnc QA-22 ervaringen

Hier alle merken gekochte machine`s waar vragen over zijn of wat je met ons wilt delen.

Moderator: Moderators

impulsethomas
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 jun 2022 02:35

Re: Opencnc QA-22 ervaringen

Bericht door impulsethomas »

Het zou goed kunnen dat dit de zogenaamde QB-22 (QueenBee) of nog oudere versie is. In mijn geval doet het er niet meer toe, want op advies van Benkr toch verder gezocht.

Ik zal hoogstwaarschijnlijk een keuze maken uit de Sorotec Basic-Line 1007 of Sorotec Compact-line 1007.
benkr
Donateur
Berichten: 7790
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Opencnc QA-22 ervaringen

Bericht door benkr »

thomashijmans schreef: 11 jul 2022 03:01 Het zou goed kunnen dat dit de zogenaamde QB-22 (QueenBee) of nog oudere versie is. In mijn geval doet het er niet meer toe, want op advies van Benkr toch verder gezocht.

Ik zal hoogstwaarschijnlijk een keuze maken uit de Sorotec Basic-Line 1007 of Sorotec Compact-line 1007.
Dat lijkt me een heel verstandige keuze, maar er zijn er veeeeeeel meer.
H.C
Berichten: 229
Lid geworden op: 08 feb 2021 15:14

Re: Opencnc QA-22 ervaringen

Bericht door H.C »

openbuilds toestanden...goed voor beginners. (alles behalve stevig)
D38
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 aug 2022 21:44

Re: Opencnc QA-22 ervaringen

Bericht door D38 »

Mbt de noodstop: vandaag een gesprek gehad met iemand van opencnc ivm offerte: het gaat om een extra noodstop. De machines hebben standaard een noodstop zoals vereist binnen EU, maar die schakelt alle stroom uit waardoor het lopende programma wordt afgekapt, de extra noodstop dient als pause zodat het programma daarna weer vervolgd kan worden
Gebruikersavatar
rien1959
Berichten: 637
Lid geworden op: 18 mar 2008 16:59
Contacteer:

Re: Opencnc QA-22 ervaringen

Bericht door rien1959 »

D38 schreef: 30 aug 2022 22:47 de extra noodstop dient als pause zodat het programma daarna weer vervolgd kan worden
Dat mag dus niet ! Een noodstop is een noodstop en geen pauze systeem. Zo voldoet die machine dus niet aan de normen.
Goudgele
Berichten: 518
Lid geworden op: 21 jul 2020 12:56

Re: Opencnc QA-22 ervaringen

Bericht door Goudgele »

Ook al zou het wel in orde zijn. Voor dat bedrag kan je wel wat stabielers vinden denk ik. Zeker voor zakelijk gebruik zou ik wat robuuster zoeken. Zoals je zelf al noemde zijn de machines van Sorotec erg leuk
Gebruikersavatar
Bjornski1976
Berichten: 1130
Lid geworden op: 01 feb 2013 14:10
Locatie: Gorinchem

Re: Opencnc QA-22 ervaringen

Bericht door Bjornski1976 »

Kennis en wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie & invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.
Jannyenwim
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 okt 2023 16:33

Re: Opencnc QA-22 ervaringen

Bericht door Jannyenwim »

Hallo allemaal,
Ik ben erg positief over OPEN CNC

Ook ik heb een machine bij open cnc aangeschaft.
Niks mis mee, prima machine en als je een vraag hebt krijg je een goed en gedegen antwoord.

Verder is de machine zo stevig als dat de eigenaar er mee omgaat. Ondergrond is alles!
Waarom moet een bedrijf persee groot zijn? Om de huur/hypotheek lasten door te berekenen aan de klant?
Een wat kleiner bedrijf heeft voor mij het super grote voordeel dat je niet als nummer wordt gezien maar als klant.
Al met al dus een prima bedrijf prima product en prima service.

Dus ik herken me ABSOLUUT niet in de negatieve en/of vreemde opmerkingen.
Nog een opmerking naar OPEN CNC: Ga zo door!!

Groet en veel freesplezier met CNC Open. Wim
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 6016
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Opencnc QA-22 ervaringen

Bericht door Sven »

Als je bedrijfsmatig wilt frezen dan moet je vooral niet bezig hoeven zijn met ongepland onderhoud, en wachten omdat je een niet-stijve en dus langzame machine hebt.

En als je dingen laat maken bij iemand met een niet-stijve en dus langzame machine, DAN betaal je past echt mee aan de huisvesting...

"Verder is de machine zo stevig als dat de eigenaar er mee omgaat"
Dit is regelrechte onzin.
Je kan een uniforme test op elke cnc loslaten en vaststellen welke machine het "stevigst" is, dat laat nul ruime voor interpretatie en nog minder voor meningen.

Ik weet nu al dat mijn machine vele malen steviger uitpakt dan letterlijk de meeste andere aluminium machines, en misschien ook een paar stalen machines overtreft.

Dat neemt niet weg dat iemand heel blij kan zijn met de machine die die heeft. Net zo als dat in de fotografie wordt gezegd "De beste camera is degene die je bij je hebt."

Maar dit is niet het forum dat mensen dat mensen knollen voor citroenen laat aansmeren ; )
Laatst gewijzigd door Sven op 20 okt 2023 15:22, 2 keer totaal gewijzigd.
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
Jannyenwim
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 okt 2023 16:33

Re: Opencnc QA-22 ervaringen

Bericht door Jannyenwim »

Dan ga ik ervan uit dat u zelf zo een machine heeft?
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13540
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Opencnc QA-22 ervaringen

Bericht door Arie Kabaalstra »

My €0.02..

Ik heb ooit een Aluminium Portaalfrees ontworpen voor bedrijfsmatige inzet, en dat ontwerp leek totaal niet op dat "Vod" wat zich OpenCNC noemt..

OpenCNC.. da's leuk om te graveren in Oase of MDF.. stabiel?.. voor geen meter.. dat zie ik zo al aan de hele constructie..
hoe de boel qua CE en dergelijke zit.. daar heb ik geen verstand van.. dus daar oordeel ik niet over..

beter bouw je een OSPF.. 't voordeel daarvan is dat je meteen weet, tot in detail, hoe jouw machine in elkaar steekt..
Kjelt
Donateur
Berichten: 6329
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Opencnc QA-22 ervaringen

Bericht door Kjelt »

Niet iedereen kan en wil zelf een cnc zoals de OSPF bouwen.
Daarnaast is het prijsverschil uiteraard flink.
Een kant en klare cnc machine in dit segment van een bedrijf daar zijn de kosten voor het materiaal ongeveer 25%, de uren (loon) 30% de winst 24% en de btw 21% ik noem maar wat maar zal er niet heel veel naast zitten.
Dus koop je een kant en klare machine van €6000 dan heb je €1500 aan materiaal.
De OSPF gaat als je alles volgens specificatie nieuw koopt minstens €7000 kosten aan materiaal.
Daarna nog week zo niet meer werk dan zou zo'n machine als het een officieel bedrijf zou zijn, dik boven de €20000 gaan kosten.
Mag je niet vergelijken.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13540
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Opencnc QA-22 ervaringen

Bericht door Arie Kabaalstra »

dan laat je em bouwen..
Plaats reactie