padovani mach3

Alle vragen die betrekking hebben over Mach cnc controllers

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Henkfriesland
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 okt 2023 14:54
Locatie: friesland

padovani mach3

Bericht door Henkfriesland »

hallo iedereen, ik ben Henk, gereedschapsmaker/matrijzenmaker. en sins een paar weken eigenaar van een padovani 200 met een Siemens 805 besturing. maar diverse parameters staan niet goed meer. en dit is ook niet de Fijnste besturing als je fanuc31i of 0-T gewent bent. zo het wat zijn om deze machine om te bouwen naar mach3 of iets dergelijks? wie heeft er advies voor mij. ik zie door de bomen het bos niet meer.
bedankt.

Henk
benkr
Donateur
Berichten: 7790
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: padovani mach3

Bericht door benkr »

Een machine ombouwen naar een andere besturing kan eigenlijk altijd, maar het hangt vooral af van de kennis en het doorzettingsvermogen van de persoon die de ombouw moet gaan doen.
Het primaire besturen van zo'n draaibank is niet het grootste probleem, dat moet je meer zoeken in de aansturing van de hoofdspindelmotor, van de gereedschapswisselaar, smering en dat soort dingen.
Het aansturen van de beide assen, de X- en Z-as ofwel de dwarsslede en de langsslede kan elk besturingskaartje en software zonder probleem, maar al die bijkomende besturingsdingen daar zit het probleem, en daar gaat de tijd in zitten en komen de problemen tevoorschijn.
Ook zul je waarschijnlijk de motoren voor de X- en Z-as moeten vervangen door nieuwe stappen of servo motoren, maar dat hangt af van wat er nu in zit.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12055
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: padovani mach3

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Ik ken de fanuc eigenlijk niet, maar weet dat fanuc en siemens elkaar niet veel ontlopen. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat Mach3 je vrolijk gaat maken als je 'professionele' besturingen gewend bent.

Waarom zou je die paar parameters niet gewoon goed zetten ?

Misschien eens op het siemens forum proberen? https://support.industry.siemens.com/fo ... =cnc%20805
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
tuonov4
Berichten: 192
Lid geworden op: 14 dec 2017 14:23
Locatie: Loenen (GLD)

Re: padovani mach3

Bericht door tuonov4 »

probeer eens bij Dormac, volgens mij was dat de importeur
Plaats reactie