pijltjes toets. % snel Heid minder

Nederlandse CNC controller op basis van de usb poort of Ethernet.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Kars-cnc
Donateur
Berichten: 1767
Lid geworden op: 07 okt 2015 05:33
Locatie: Heerde (Gelderland)

Re: pijltjes toets. % snel Heid minder

Bericht door Kars-cnc »

Arie Kabaalstra schreef: 24 okt 2023 14:45 Nee.. .dat is niet Jog en Jogpad, het kan netzogoed User8 en User9 zijn of User18 en User19, Move to Work Zero en G28 Spindel RPM - of +
User8 en User9 bereik je met: F11->F9 of F11->F10 (stom bedacht, de functies een naam geven, net 1 lager dan de bijbehorende functietoets :mrgreen: )
User18 en User19 bereik je met: F12->F9 of F12->F10
Move to Work Zero en G28 doe je met: F2->F9 en F2->F10
Spindel RPM - of + doe je met: F3->F9 en F3->F10

Omdat de functie toetsen in elk sub menu een andere betekenis hebben moet je ingeval van een submenu het hele pad volgen natuurlijk. Anders krijg je hele rare dingen, je denkt bijvoorbeeld de spindle snelheid te verhogen en ondertussen gaat je machine naar G28 :shock:

Arie, Arie,... dat ik, als relatieve beginner jou dit allemaal nog moet uitleggen. Je hebt de handleiding toch wel gelezen???
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13536
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: pijltjes toets. % snel Heid minder

Bericht door Arie Kabaalstra »

JIJ noemt het een hobbybesturing..
en Arian, de TS, heeft al heel wat dingen uit zijn machine getoverd.. da's geen hobbyist..
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13536
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: pijltjes toets. % snel Heid minder

Bericht door Arie Kabaalstra »

Kars-cnc schreef: 24 okt 2023 19:51
Arie Kabaalstra schreef: 24 okt 2023 14:45 Nee.. .dat is niet Jog en Jogpad, het kan netzogoed User8 en User9 zijn of User18 en User19, Move to Work Zero en G28 Spindel RPM - of +
User8 en User9 bereik je met: F11->F9 of F11->F10 (stom bedacht, de functies een naam geven, net 1 lager dan de bijbehorende functietoets :mrgreen: )
User18 en User19 bereik je met: F12->F9 of F12->F10
Move to Work Zero en G28 doe je met: F2->F9 en F2->F10
Spindel RPM - of + doe je met: F3->F9 en F3->F10

Omdat de functie toetsen in elk sub menu een andere betekenis hebben moet je ingeval van een submenu het hele pad volgen natuurlijk. Anders krijg je hele rare dingen, je denkt bijvoorbeeld de spindle snelheid te verhogen en ondertussen gaat je machine naar G28 :shock:

Arie, Arie,... dat ik, als relatieve beginner jou dit allemaal nog moet uitleggen. Je hebt de handleiding toch wel gelezen???

of ik de handleiding gelezen heb?.. zullen we een Kist bier zetten op elke keer dat ik verwees naar de Manual, kompleet met hoofdstuk en bladzijde erbij?..

Ik kijk niet eens naar welke Toetsen ik indruk.. de positie op het scherm komt overeen met de positie op mijn klavier.. en dat is de hele gedachtengang achter Softkeys.. (Al vind ik het nog steeds storend dat de Keys niet meebewegen met je schermgrootte.. je zult maar een Breedbeeld hebben.. staan al je Functietoetsen Links in de hoek.. terwijl het toch echt geen hogere Wiskunde is om ze netjes te verdelen, de eerste 4 Links, de laatste 4 Rechts, en de middelste mooi gecentreerd.. 't Logo mag best wel een andere plek krijgen, of ontbreken.. Ik heb in E++ de Functietoetsen zo ingedeeld, en het Logo als Icoon ingesteld.. zoals het hoort.. (ok.. en het komt terug op sommige schermen voordat je een functie kiest.. :lol: )
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3733
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: pijltjes toets. % snel Heid minder

Bericht door andrefc101 »

Arie Kabaalstra schreef: 24 okt 2023 22:28 JIJ noemt het een hobbybesturing..
en Arian, de TS, heeft al heel wat dingen uit zijn machine getoverd.. da's geen hobbyist..
Waarom vindt jij dan dat hij geen netjes en correct antwoord verdient in plaats van dat oeverloos gel..
Gebruikersavatar
abs02
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 mei 2011 15:20

Re: pijltjes toets. % snel Heid minder

Bericht door abs02 »

Daar zijn sommigen beter in dan daadwerkelijk wat maken......................
Arian
Berichten: 622
Lid geworden op: 18 nov 2007 17:48
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: pijltjes toets. % snel Heid minder

Bericht door Arian »

dankjewel voor jullie info, ik heb het op gelost door 3,50 weer op mijn pc die had ik nog.
en daar reageer de % knop goed op mijn pijltjes toets
Plaats reactie