3D printer

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Kjelt
Donateur
Berichten: 6329
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: 3D printer

Bericht door Kjelt »

Ook al gebruik je het niet ? :lol:
Ik zou zeggen eerst een behoefte hebben om iets te maken en dan de juiste tool er bij kiezen.

Staat nu ook een nieuw lid die vraagt is deze frees wat?
Zonder te vertellen wat hij er mee wil doen/maken en welke materialen is die vraag niet te beantwoorden.
benkr
Donateur
Berichten: 7790
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: 3D printer

Bericht door benkr »

Ik had er geen tijd voor omdat ik b.v. een freesbank aan het bouwen was, nu heb ik er geen tijd voor omdat ik de boel verhuisklaar moet maken, intussen moet ik ook nog de freesbank echt af maken, die gaat waarschijnlijk naar een leek op elektrisch gebied, dan moet hij dus zeker op dat gebied perfect af zijn en daar hing het al op dus wordt even buffelen, maar dat gaat goed komen.
Ik heb heel bewust die Ender aan de kant laten staan, omdat ik na de verhuizing bijna geen machines meer over heb koop ik een paar nieuwe machines die ik daar denk ik nog wel kan gebruiken, naast het kleine portaalfreesje wat ik nu snel aan het afmaken ben, ik zit al het hele weekeinde van alles te tekenen, dat moet ik komende week frezen zodat het klaar is voordat de freesbank weggaat.
Ik ben een lijstje aan het maken met dingen die ik nieuw ga kopen na de verhuizing, ik twijfel nog over mijn compressor, een heel fijn ding, maar eigenlijk toch wel een maatje te groot. mijn probleem is dat als ik hem nu wegdoe ik amper een kleintje voor dat geld terug kan kopen en dat vind ik dus zonde. Ook die Owon voltmeter waar ik een tijdje terug over geschreven heb staat op dat lijstje, die gaat er zeker komen.
En natuurlijk die Bambu 3D printer, ik zit alleen flink te emmeren met wat ik er aan toebehoren bij moet bestellen, welk filament, welke kleur, en welke reservedelen. Ook zit ik nog te dubben of een AMS station voldoende is, of .................
Gebruikersavatar
P1-Engineering
Donateur
Berichten: 441
Lid geworden op: 27 aug 2019 23:28
Locatie: Haarlem

Re: 3D printer

Bericht door P1-Engineering »

Voor de Bambu zou ik in eerste instantie met een enkele AMS bestellen. Je kan achteraf makkelijk uitbreiden.
Qua spareparts heb je eigenlijk alleen een extra nozzle nodig in het begin, en misschien een extra bouwplaat.

Voor structurele delen voor bijvoorbeeld de freesmachine gebruik ik voornamelijk de PETG-CF van Bambu. Dit print erg mooi, trekt niet krom en is wat taaier dan bijvoorbeeld een standaard ABS. Alle houders, brackets en behuizing van mijn ATC heb ik hiervan geprint.
Plaats reactie