Het Grote You Tube Topic

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Quepee
Berichten: 208
Lid geworden op: 22 dec 2012 09:45
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door Quepee »

Niet beter , gebruiksvriendelijker is het denk ik start drukken en koffie ofzoiets. En ze zijn wat sneller dan de rest maar wat is nou een uur sneller op een print van 5 uur je zit er toch niet bij.

ik heb een beetje aangepaste cr10 ziet er net zo strak uit als de prints uit een bambu
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5418
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door serum »

Gebruik je klipper op je cr10? In vergelijk met mijn felix 3.1 is het met mijn huidige printer eerder 1 uur ipv 5 uur en volgens mij presteert mijn huidige printer redelijk op het niveau van een bambulabs qua snelheid.
Gebruikersavatar
Quepee
Berichten: 208
Lid geworden op: 22 dec 2012 09:45
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door Quepee »

serum schreef: 20 jan 2024 20:57 Gebruik je klipper op je cr10? In vergelijk met mijn felix 3.1 is het met mijn huidige printer eerder 1 uur ipv 5 uur en volgens mij presteert mijn huidige printer redelijk op het niveau van een bambulabs qua snelheid.
Een felix gebruiker ! mij aller aller eerste printer was een felix 1.0 2012 ofzo ?

Ik heb op die cr10 die ik ooit van mij buurman op het werk gekregen heb een lerdge-z board wat een erg fijn board is omdat je er gewoon alle stettings kan doen (stepper settings ect) op het schermpje zelf.

Ik ben in 2012 ook begonnen met zelf een printer te maken het project zonder einde heeft het ook altijd goed gedaan totdat de kat dacht dat het een kattenbak was en over het board ging pissen.

Heb daar nu een bigtree wat ook op klipper moet gaan lopen maar de verandering is nog wat te groot ben me er wel in aan het verdiepen.44
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5418
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door serum »

Op zich een prima printer die Felix. Alleen dat hotend is niet al te best. En het altijd krom trekkende bed. (Uit de tijd dat bedleveling niet echt bestond)

Ombouwen naar klipper gaat wel tijd inzitten, zeker als je het in de details gaat zoeken qua afstelling en mogelijkheden. Maar die resonantie demping werkt echt fijn.

Ik snap de heuvel wel waar je tegenaan hikt. Zeker met een jaloerse kat op de achtergrond.
Gebruikersavatar
P1-Engineering
Donateur
Berichten: 441
Lid geworden op: 27 aug 2019 23:28
Locatie: Haarlem

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door P1-Engineering »

bartbrouwer schreef: 20 jan 2024 19:07
P1-Engineering schreef: 20 jan 2024 16:24 Doe jezelf in ieder geval een plezier en koop dan gelijk een Bambu lab. Dan heb je echt een stuk gereedschap ipv nog een project... :mrgreen:

En inderdaad wanneer je het hebt ga je zoveel toepassingen zien. Ook al kan je het kopen, is het vaak sneller om het even te tekenen en de printer aan te gooien.
Zijn die bambu’s nou echt zoveel beter dan mijn Creality K1? Ik zie de €750 verschil in prijs er nog niet zo aan af. Alles wat ik tot nog toe geprint heb ziet er perfect uit?!
Geen idee, vriend van mij heeft de K1 en is er wel over te spreken. Denk het grote verschil is het complete ecosysteem wat Bambu heeft neergezet en toch wel de zeer goed werkende AMS. Heb altijd de meest gebruikte materialen in de printer zitten, of 1 printer zitten 4 dezelfde rollen in zodat ie gewoon de volgende pakt wanneer een rol halverwege het printen leeg is.
€750 prijsverschil lijkt mij iets overdreven, denk dat je de K1 beter met de P1S kan vergelijken.
hfjbuis
Donateur
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 feb 2017 00:26
Locatie: Hoensbroek

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door hfjbuis »

Leeftijd kent geen grenzen in de wereld van CNC?
There are only 2 limits, the sky and your imagination
Gebruikersavatar
Danny
Berichten: 717
Lid geworden op: 26 nov 2007 02:09
Locatie: Maldegem (België)

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door Danny »

Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4925
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door Ballegooijen »

Zo zou ik er graag een willen hebben. Maar vindt hem best wel prijzig.
Ik zit ook te denken om zo iets zelf te bouwen. Ik weet niet of het dan direct goedkoper wordt maar wellicht wel beter?
Ik maak vaak onderdelen voor bouwpakketten en dat is best heel klein spul. Daar zou zo iets heel handig voor zijn.
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 6016
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door Sven »



Hoe werd in die tijd een cnc geprogrammeerd om 31000 verschillende onderdelen doorlopend in serie te maken?
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
Kjelt
Donateur
Berichten: 6329
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door Kjelt »

Sven schreef: 15 feb 2024 06:32 Hoe werd in die tijd een cnc geprogrammeerd om 31000 verschillende onderdelen doorlopend in serie te maken?
Zie geen enkele programmeer aktie. Alleen iemand die de groene knop indrukt.
MartinSchipper32
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 feb 2014 15:16
Locatie: Ulvenhout

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door MartinSchipper32 »

Ballegooijen schreef: 29 jan 2024 18:17 Zo zou ik er graag een willen hebben. Maar vindt hem best wel prijzig.
Ik zit ook te denken om zo iets zelf te bouwen. Ik weet niet of het dan direct goedkoper wordt maar wellicht wel beter?
Ik maak vaak onderdelen voor bouwpakketten en dat is best heel klein spul. Daar zou zo iets heel handig voor zijn.


Is dit misschien iets om te proberen?
Weet niet of deze al een keer eerder voorbij is gekomen hier op het forum.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12054
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Kjelt schreef: 15 feb 2024 09:39
Sven schreef: 15 feb 2024 06:32 Hoe werd in die tijd een cnc geprogrammeerd om 31000 verschillende onderdelen doorlopend in serie te maken?
Zie geen enkele programmeer aktie. Alleen iemand die de groene knop indrukt.
Zonder programma geen groene knop.
Op 2:00 hoor ik toch duidelijk: using a computer controlled milling machine.
Er waren heus wel computers voordat de PC uitgevonden werd. https://www.computerhistory.org/timeline/computers/
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4925
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door Ballegooijen »

Is dit misschien iets om te proberen?
Weet niet of deze al een keer eerder voorbij is gekomen hier op het forum.
Dat is best een leuk dingetje om te proberen. Maar waar haal je de tekeningen vandaan ;-)
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
hfjbuis
Donateur
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 feb 2017 00:26
Locatie: Hoensbroek

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door hfjbuis »

MartinSchipper32 schreef: 15 feb 2024 09:58 Is dit misschien iets om te proberen?
Weet niet of deze al een keer eerder voorbij is gekomen hier op het forum.
Zo'n Ant PCB maker stond ook op mijn lijstje. Ik heb gisteren, als proef, de eerste single layer PCB's gemaakt met de pas gebouwde CNC voor het frezen van aluminium en staal. Het resultaat was beter dan verwacht en ook beter dan met de toner transfer methode die ik de afgelopen 20 jaar gebruikt heb. Ook gaat het sneller dan de oude methode. Al met al ben ik tevreden. Een video met multi layer PCB komt binnenkort.

De tekening van de Ant staan op bitbucket: https://bitbucket.org/compactpcbmaker/cpcbm/src/master/
There are only 2 limits, the sky and your imagination
Plaats reactie