Freesmachines TE KOOP (gezien/niet serieus)

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

xander janssen
Berichten: 600
Lid geworden op: 08 jan 2009 08:53
Locatie: België

Re: Freesmachines TE KOOP (gezien/niet serieus)

Bericht door xander janssen »

chimaerion schreef: 27 jan 2024 15:26 Maar daarvoor kan ik een machine bouwen uit tandenstokers bij wijze van spreken en die zal het ook doen.
Als die tandenstoker machine alle door de klant gestelde slecificaties haalt, dan is dat waarschijnlijk een goede optie. Een machine uit gietijzer maken die de specificaties ook haalt maar 30x duurder is, is dan niet zo'n goed business model. Klan tf moet de investering namelijk terug verdienen.
XL500SZ
Berichten: 155
Lid geworden op: 25 sep 2017 09:54
Locatie: Grunn'

Re: Freesmachines TE KOOP (gezien/niet serieus)

Bericht door XL500SZ »

Die heb ik wel eens op een beurs gezien. Leuk concept denk je dan.
Maar als je kijkt hoeveel platen er gelamineerd worden en hoe bewerkelijk de opbouw van zo'n machine dan wordt dan wordt; bekruipt je toch het gevoel dat deze manier van construeren eigenlijk geen voordelen tov een uit aluminium opgebouwde machine. De prijs is alsnog heel hoog, en het zou me verbazen als de machine significant lichter is als een slim uit alu geconstrueerde machine.
rolandvs
Berichten: 80
Lid geworden op: 17 apr 2014 01:06
Locatie: ravenstein
Contacteer:

Re: Freesmachines TE KOOP (gezien/niet serieus)

Bericht door rolandvs »

serum schreef: 27 jan 2024 09:57 Ik was deze al eerder tegengekomen in mijn zoektocht naar software, toen ik zag dat het op deze machine werd uitgewerkt was mijn interesse wel wat bedaard.

Op zich kan het wel, alleen dan voor iets minder dan de aangeboden prijs. Denk dat je alleen niet heel blij wordt met de afwijking over tijd in zo'n machine.

Berken multiplex is wel duur op dit moment. Mag niet meer uit Rusland geïmporteerd worden ivm de sancties, dus vanaf nu komt russisch berken uit China.
Staat overigens bij koskisen dat is een fabriek in Finland. Overigens komt de beste betonplex over het algemeen uit finland. Deze machine word overigens al jaar of 5 aangeboden. Sinds jaar of 2 is in Nederland peulen Rotterdam de verdeler.
Je werkt om te leven en je leeft niet om te werken.
Daarom werk ik niet maar heb een hobby!
Plaats reactie