Batterij wissel blijft bij TNC 410 PA

Hier kunnen de echte profs onderons praten over besturingen die gebruikt worden in de industrie bijv; Fanuc, Fagor, Siemens, Mitsubishi, heidenhain besturingen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Rene de bresser
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 apr 2020 20:25

Batterij wissel blijft bij TNC 410 PA

Bericht door Rene de bresser »

Goedemorgen,

wij zijn in het bezit van een freesbank met een heidenhain TNC410PA besturing. Deze geeft aan dat er een batterijwissel plaats moet vinden. Dit heb ik uitgevoerd. Maar de melding blijft.
Na contact met heindenhain is mij geadviseerd om een back-up de maken van de MP/PLC/comtabel..

Zouden jullie mij daarbij kunnen helpen. of is er iemand die voor mij de storing mee kan helpen oplossen?

ik hoor graag van jullie.

Gr
Rene de Bresser
0652047343
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13539
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Batterij wissel blijft bij TNC 410 PA

Bericht door Arie Kabaalstra »

Rene de bresser schreef: 27 feb 2024 10:45 Na contact met heindenhain is mij geadviseerd om een back-up de maken van de MP/PLC/comtabel..

Zouden jullie mij daarbij kunnen helpen. of is er iemand die voor mij de storing mee kan helpen oplossen?
Eh... Heeft men bij Heidenhain niet op zijn minst een hint gegeven hoe die Backup te maken?
tuonov4
Berichten: 192
Lid geworden op: 14 dec 2017 14:23
Locatie: Loenen (GLD)

Re: Batterij wissel blijft bij TNC 410 PA

Bericht door tuonov4 »

Gebruikersavatar
Quepee
Berichten: 209
Lid geworden op: 22 dec 2012 09:45
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Batterij wissel blijft bij TNC 410 PA

Bericht door Quepee »

Ik weet niet of het helpt maar ik heb bij een van de Okuma's ook de batterij vervangen en de melding blijft ook nog steeds.
Er moet iemand van Okuma (gelderblom) iemand komen met een floppy on die fout te verwijderen.
Ze worden er niet heel blij van als je zelf dingen doet.
Geprobeerd om zo een floppy te krijgen maar die bewaken ze met hun leven :)

Misschien is het iets van het zelfde met jou machine.
Rene de bresser
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 apr 2020 20:25

Re: Batterij wissel blijft bij TNC 410 PA

Bericht door Rene de bresser »

Bedankt voor jullie reacties. Uiteindelijk bleek de batterij gelekt te hebben en de zitting was daardoor beschadicht. deze schoon gemaakt.
Wel voor de reparatie door een bedrijf een backup laten maken van de Machineparameters, plc en correctie van het assenstelsel.
Plaats reactie