Marktplaats betaalverzoek

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
benkr
Donateur
Berichten: 7790
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Marktplaats betaalverzoek

Bericht door benkr »

Ik heb afgelopen zaterdag mijn freesmachine verkocht, leuk maar.....
Hij is betaald met een betaalverzoek, nu begint het probleem, het geld werd niet doorgestuurd naar mijn rekening, ik ben nu al dagen bezig om te achterhalen wat en waarom er iets misgaat. Kennelijk moeten ze bij bedragen van meer dan 2000 Euro op jaarbasis de belastingdienst een aantal gegevens doorgeven, kennelijk moet je dan je naam, adres, en nog een aantal dingen doorgeven via het Online Payment Platform, OPP dus.
Nu wil het dat ik kennelijk gebruik maak van een verouderd OPP account wat niet meer werkt. Daardoor kreeg ik geen berichten over het feit dat ik die gegevens door moest geven voordat het bedrag wordt doorgestuurd naar mijn rekening. Marktplaats verwijst naar OPP en OPP naar Marktplaats, feit is dat mijn geld ergens wordt vastgehouden totdat ik die gegevens doorgeef, alleen de plek waar dat zou moeten geeft bij mij een foutmelding, en dan ???????
Het zal best nog wel eens goed komen, dat geld krijg ik echt wel, maar dat dit gebeurd zonder enige waarschuwing, boodschap etc. vind ik beneden alle peil, het betekent voor mij dat ik never nooit meer via een betaalverzoek dingen ga verkopen op Marktplaats, kopers maken voortaan maar geld direct over naar mijn bankrekening of betalen cash.
Gebruikersavatar
André-R
Donateur
Berichten: 251
Lid geworden op: 19 feb 2020 13:31
Locatie: Drempt

Re: Marktplaats betaalverzoek

Bericht door André-R »

Ik had gisteren ook een probleem met MP betaalverzoek. Dus toen ook verzocht direkt op mijn rekening te betalen..
AI Hembrug DR1
Optimum BF 46 vario
assink
Berichten: 2485
Lid geworden op: 03 mar 2009 09:06
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Marktplaats betaalverzoek

Bericht door assink »

Gisteren wat verkocht met een betaalverzoek met QR code van de bankieren app.
Heb zelf ook al te vaak gedoe gehad met betaalverzoeken via MP, dat ik dat bij voorkeur niet meer doe.
MeMoRy
Berichten: 737
Lid geworden op: 17 okt 2022 09:40
Locatie: Utrecht

Re: Marktplaats betaalverzoek

Bericht door MeMoRy »

Tja, markplaats is een grotendeels gratis service. Eigenlijk is de prijs kwaliteitverhouding van de service nog best hoog, als je er over nadenkt. Onze verkoop ging toch ook zonder problemen? Je krijgt zelfs een postnl label gegenereerd.
Het is niet alsof ze grote groepen vrijwilligers klaar hebben zitten wachten tot iemand eindelijk maar belt. Het is geen filantropische instelling.

Ik vind het rot voor je, maar er gaan wel eens dingen fout en dit komt inderdaad vast wel goed. Ze lossen het vast wel op. Zal wel even kunnen duren.
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 6016
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Marktplaats betaalverzoek

Bericht door Sven »

Gedoe is nooit helemaal uit te sluiten, kwaliteit voel je uiteindelijk juist in hoe er met gedoe wordt omgegaan.

Heb je al met MP gechat?
Onderaan deze pagina kan je het openen:
https://help.marktplaats.nl/s/article/h ... arktplaats
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
benkr
Donateur
Berichten: 7790
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Marktplaats betaalverzoek

Bericht door benkr »

Het heeft met nieuwe wetgeving te maken, Marktplaats moet voortaan doorgeven dat iemand meer dan 2000 Euro per jaar aan spullen verhandeld. Daar is op zich niets mis mee, het zorgt denk ik voor weer wat meer legale handel.
Waar het bij mij mis is gegaan is dat mijn account kennelijk al heel oud is en dat ik ergens een update gemist heb voor dat Online Payment Platform waardoor mijn oude platform niet meer werkte omdat het out of dat is geworden, én omdat ze een nieuw platform hebben waar ik kennelijk niet (goed) was aangemeld. Ik heb me vandaag opnieuw aangemeld en nu lijkt het wel te werken, ik heb vandaag een boel gegevens moeten doorgeven (die zij naar de Belastingdienst kunnen doorsturen), als het goed is zou ik morgen weer alles kunnen gebruiken en wordt ook mijn geld doorgestort naar mijn rekening.
Het echt waardeloze vind ik, dat ik doordat mijn account was verouderd en niet meer werd ondersteund, ook geen meldingen en zo meer kreeg.
Gebruikersavatar
hainjedaf
Donateur
Berichten: 2469
Lid geworden op: 01 aug 2011 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Marktplaats betaalverzoek

Bericht door hainjedaf »

Ik doe het met marktplaats om dei reden altijd

-ophalen.
-ter plaatse met bank app betalen.
-staat geld op mijn/verkoper rekening? Ja -> klaar

Alle betaalsystemen zuigen.
Dit is de enige veilige manier.

Vroegah noemden we dat "Boter bij de Vis"
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam

Prusa Mini+ Wifi & X1 Carbon met X1Plus
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
assink
Berichten: 2485
Lid geworden op: 03 mar 2009 09:06
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Marktplaats betaalverzoek

Bericht door assink »

Ik heb bij voorkeur gewoon cash, zowel bij kopen als verkopen.
Dat blijft dan mijn "hobbybudget" :lol:

Als iemand graag over wil schrijven mag dat, maar artikel gaat niet mee voor het de deur uit is. In geval van verzenden, ook eerst betalen.
benkr
Donateur
Berichten: 7790
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Marktplaats betaalverzoek

Bericht door benkr »

Na gisteren opnieuw een ticket te hebben aangemaakt bij OPP (Online Payment Platform, dat is de instantie die de betalingen regelt) kreeg ik bericht terug dat dit helemaal fout was gegaan en dat het geld binnen 1 werkdag zou worden overgemaakt. Vanmorgen is het bedrag inderdaad eindelijk op mijn rekening verschenen. Wat een waardeloos bedrijf is dat OPP, communiceren is duidelijk niet hun corebusiness.
Als het even kan, en dat is denk ik eigenlijk altijd, was dit de laatste keer dat dit zo gebeurd, voor mij voortaan geen betaalverzoeken meer, maar gewoon direct overmaken naar mijn bankrekeningnummer.
Gebruikersavatar
hainjedaf
Donateur
Berichten: 2469
Lid geworden op: 01 aug 2011 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Marktplaats betaalverzoek

Bericht door hainjedaf »

benkr schreef: 12 mar 2024 23:32 Na gisteren opnieuw een ticket te hebben aangemaakt bij OPP (Online Payment Platform, dat is de instantie die de betalingen regelt) kreeg ik bericht terug dat dit helemaal fout was gegaan en dat het geld binnen 1 werkdag zou worden overgemaakt. Vanmorgen is het bedrag inderdaad eindelijk op mijn rekening verschenen. Wat een waardeloos bedrijf is dat OPP, communiceren is duidelijk niet hun corebusiness.
Als het even kan, en dat is denk ik eigenlijk altijd, was dit de laatste keer dat dit zo gebeurd, voor mij voortaan geen betaalverzoeken meer, maar gewoon direct overmaken naar mijn bankrekeningnummer.
Marktplaats is en blijft een bedrijf van 'kort door de bocht' en 'daar branden we onze vingers niet aan'.

Ik heb al 2x gehad dat mijn hele account onterecht geblockt was. Dan heb je een hele kluif om het weer recht te trekken.

Ik gevruik ze om die reden nog steeds alleen als aanplakbiljet. Financiële afwikkeling doe ik persoonlijk en ter plekke.
Zodat er geen externe marktpartij is die zich daar op wat voor manier dan ook in kan mengen.
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam

Prusa Mini+ Wifi & X1 Carbon met X1Plus
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11041
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Marktplaats betaalverzoek

Bericht door DaBit »

Dan nog maar eens een ander geluid: ik heb de laatste jaren eigenlijk alleen maar positieve ervaringen met Marktplaatsaankopen/verkopen.
Ik ben mijn spulletjes relatief vlot kwijt voor acceptabele bedragen, het merendeel van het volk reageert best beschaafd (gelukszoekers hou je toch), voor minder kostbare zaken werkt dat betaalverzoek en QR-code voor je pakket wel prima (kostbare zaken gaan toch face-2-face met terplekke overschrijven of contante betaling) en de berichtenstroom op MP is bruikbaar bij onenigheid.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
assink
Berichten: 2485
Lid geworden op: 03 mar 2009 09:06
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Marktplaats betaalverzoek

Bericht door assink »

Heb hier ook wel eens wat verkocht via facebook marketplace, gelukkig meestal vrij specifiek hobby spul.
Want "algemeen" spul is bij facebook nog waardelozer op 1 of andere manier :lol:
Gebruikersavatar
hainjedaf
Donateur
Berichten: 2469
Lid geworden op: 01 aug 2011 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Marktplaats betaalverzoek

Bericht door hainjedaf »

DaBit schreef: 14 mar 2024 09:49 Dan nog maar eens een ander geluid: ik heb de laatste jaren eigenlijk alleen maar positieve ervaringen met Marktplaatsaankopen/verkopen.
Ik ben mijn spulletjes relatief vlot kwijt voor acceptabele bedragen, het merendeel van het volk reageert best beschaafd (gelukszoekers hou je toch), voor minder kostbare zaken werkt dat betaalverzoek en QR-code voor je pakket wel prima (kostbare zaken gaan toch face-2-face met terplekke overschrijven of contante betaling) en de berichtenstroom op MP is bruikbaar bij onenigheid.
Mee eens. Mijn ervaring ook.
En: hoe korter en duidelijker de advertentie, hoe beter de reacties.
Dat geldt zowel voor de beschrijving als de eventuele leveringscondities.
Twijfelachtige advertenties roepen dito reacties op.

De beste resultaten haal ik met 'uitsluitend afhalen'.
Sympathieke daadwerkelijk geïnteresseerde kopers die het stadium 'mag het ook voor de helft' voorbij zijn.
Anders maken ze die reis naar je voordeur niet.
En dan is de financiële kant ter plekken afhandelen slechts een formaliteit.

Gelukszoekers komen vaak niet verder dan hun berichtje met fabelachtige bieding of twijfelachtige vraagstelling.
"Ik koop dit van je voor Aankoopprijs/2 en kom het over een half uur afhalen"
Nou, NEE dus. daar is een 'blokkeer' knop voor.
Daardoor zijn die vaak al af te vangen, ver voordat je er zaken mee doet.
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam

Prusa Mini+ Wifi & X1 Carbon met X1Plus
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
assink
Berichten: 2485
Lid geworden op: 03 mar 2009 09:06
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Marktplaats betaalverzoek

Bericht door assink »

Laatst ook iemand die idd iets wou afhalen voor minder dan de helft van de vraagprijs, direct contant betalen en vandaag nog afgehaald.
Blijkbaar denken die mensen dat ik in de schulden zit ofzo :lol:
Heb gezegd dat hij 30 februari van harte welkom is, en toen bleef het stil
Plaats reactie