Glad oppervlakte.

Hier kunnen de nieuwste ontwikkelingen en zelfbouw printers besproken worden

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Martin L
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 aug 2010 19:19
Locatie: Harlingen

Glad oppervlakte.

Bericht door Martin L »

Na lang en veel lezen komt er voor mij de vraag boven, hoe "glad" is een oppervlakte van het geprinte object?
Is het glad genoeg voor modelbouw, of vind er nog een nabehandeling plaats?
Is het mogelijk om zó gedetaileerd te printen dat je zelfs mm details kunt printen?

Mvg, Martin.
diepchess
Berichten: 1430
Lid geworden op: 02 jul 2013 11:02
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Glad oppervlakte.

Bericht door diepchess »

Helemaal niet vlak behalve de vlakke kant die op 't printbed lag, die is spekglad.

Je kunt echter wel je object schuren en daarna polijsten, dan ziet het er geniaal uit en komt niemand er zelfs achter dat het is geprint behalve als ze er een gat inslaan en 'm openpeuteren.

Voor de vele technici in dit forum, die kunnen overigens wel uitvissen alleen al aan de buitenkant dat het een printed object is, want niet 1 3d printer mij bekend krijgt objecten zo geweldig uitgeprint dat ze ook precies de grootte hebben van hoe het er in je CAD uitzag.

De afwijking is veel groter dan nauwkeurig spuitgegoten plastic.

(dus pistoolonderdelen printen met een plastic 3d printer is 1 van de domste dingen die je kunt doen naar mijn mening, vooral als je ook nog eens je pistool in werkelijkheid laat bestaan uit AR-15 onderdelen die ontworpen waren om van metaal te zijn en dus qua vorm een vorm hebben die heel lastig accuraat te printen is voor een 3d printer)
Gebruikersavatar
carlo
Berichten: 380
Lid geworden op: 04 okt 2009 12:33
Locatie: Diepenbeek België
Contacteer:

Re: Glad oppervlakte.

Bericht door carlo »

gisteren per toeval dit tegen gekomen
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... N9COuHYM_I
misschien kun je hier wat mee

carlo
Plaats reactie