Keuze USB interface

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Warka
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 feb 2015 15:35

Keuze USB interface

Bericht door Warka »

Hallo,

ik heb al heel wat op dit forum gelezen in verband met mijn voornemen een cnc plasmasnijder te bouwen.
Het forum staat vol met nuttige informatie, het werd nu wel eens tijd om me dan ook aan te melden.

Ik ben het volgende van plan:
Portaal afmetingen 2x1 m
Aandrijving X en Y as dmv tandheugels module 1.5 met 12t tandwielen, vertraging door tandriemen ongeveer 1:3 en Nema 34 3Nm stappenmotoren. Z as nema 23 2Nm stappenmotor direct op kogelomloopspindel.
Stepper drivers Leadshine DM856 (ivm eventueel ooit zwaardere motoren voor frezen)
Voeding ben ik nog niet helemaal uit (48 of toch 75 volt)
De geleidingen ben ik ook nog niet helemaal uit, waarschijnlijk met ondersteunde rondgeleiding.

Nu wil ik de besturing via USB doen, en THC is een vereiste.
Nu wil ik het liefst niet direct overal de hoofdprijs aan uitgeven, vooral omdat ik ook over de duurdere THC systemen weinig kan vinden over tevreden gebruikers.

Ik zit zelf te denken aan een AKZ250 / leafboy77 3 assig usb interface en een Proma THC SD.
Ik zie op het forum redelijk wat gebruikers die de AKZ250 naar tevredenheid gebruiken maar zover nog geen plasmasnijders. Waar ik bang voor ben is de werking van USB in combinatie met mogelijke inteferentie spanningen van de plasmasnijder. Heeft iemand hier ervaring met USB in combinatie met plasmasnijden?

Ik ga een hypertherm HT40C plasmasnijder gebruiken.
karangetang
Donateur
Berichten: 394
Lid geworden op: 26 aug 2009 10:13
Locatie: Zeist
Contacteer:

Re: Keuze USB interface

Bericht door karangetang »

kijk eens naar UC NCN je kan trial software gratis dowloaden kost niet veel is betrouwbaar en betaalbaar met een eenvoudig break bordje eraan werkt het prima http://cncdrive.com/UCCNC.html. uitstekende levernacier.
skillalot
Donateur
Berichten: 3254
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Keuze USB interface

Bericht door skillalot »

USB niet gebruiken met plasma! Dat gaat niet goed. Gebruik of de parallele poort of ethernet.
Warka
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 feb 2015 15:35

Re: Keuze USB interface

Bericht door Warka »

okee, ik heb een parallel bob gekocht op ebay, dat scheelt een hoop geld. Voor €25 klaar. Nu kijken of dat voldoet, icm mach3 en sheetam.
Plaats reactie